Article (Périodiques scientifiques)
Multiple Goals and Motivation at School: The Theory of Motivational Action Conflicts
Hofer, Manfred; Fries, Stefan; GRUND, Axel
2017In ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, 31 (1), p. 69-85
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Hofer et al_2017_ZPP.pdf
Postprint Éditeur (2.2 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Learning motivation; motivational interference; motivational conflicts; multiple goals; time balance
Résumé :
[en] This article presents the research program "Theory of Motivational Action Conflicts", which addresses situations in which persons aim at achieving more than one important goal. The theory was studied with students striving simultaneously to reach academic and nonacademic goals. When students experience goal conflicts, incentives attached to options not chosen may interfere with the execution of the chosen action. Cross-sectional, longitudinal, experience-sampling, and experimental studies show that, depending on its strength, motivational interference can impair the achievements as well as the well-being of students. The article provides hints on how students can minimize goal conflicts in order to experience a better balance across developmental contexts.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Hofer, Manfred;  Univ Mannheim, Padagog Psychol, Neckargrun 6, D-68259 Mannheim, Germany.
Fries, Stefan;  Univ Bielefeld, Fak Psychol & Sportwissensch, Psychol Abt, Bielefeld, Germany.
GRUND, Axel  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Allemand
Titre :
Multiple Goals and Motivation at School: The Theory of Motivational Action Conflicts
Date de publication/diffusion :
2017
Titre du périodique :
ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE
ISSN :
1010-0652
Maison d'édition :
Verlag Hans Huber, Bern 9, Inconnu/non spécifié
Volume/Tome :
31
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
69-85
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 mai 2020

Statistiques


Nombre de vues
292 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
5 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
2
citations Scopus®
sans auto-citations
1
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
3
citations WoS
 
3

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu