Reference : Vorwort
Parts of books : Preface, postface, glossary...
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
Social & behavioral sciences, psychology : Treatment & clinical psychology
Social & behavioral sciences, psychology : Multidisciplinary, general & others
Educational Sciences
http://hdl.handle.net/10993/42256
Vorwort
German
[en] Preface
Böhmer, Matthias mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
Steffgen, Georges mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
2019
Mobbing an Schulen: Maßnahmen zur Prävention, Intervention und Nachsorge
[en] Bullying in schools: Actions for prevention, intervention and aftercare
Böhmer, Matthias mailto
Steffgen, Georges mailto
Springer
V-VII
No
978-3-658-26455-0
978-3-658-26456-7
Wiesbaden
Germany
[de] Mobbing ; Schule
[en] Bullying ; School
[de] Mobbing stellt an Schulen ein weit verbreitetes Problem dar. Dieses Buch liefert zum einen aktuelle Erklärungsansätze für das Phänomen Mobbing an Schulen. Es wird aufgezeigt, dass Mobbing nicht nur zwischen Opfern und Tätern stattfindet, sondern dass in der Regel alle Mitglieder einer Schulklasse beteiligt sein können. Entsprechend wird beschrieben, welche Folgen Mobbing für alle Beteiligte haben kann. Zum anderen werden allgemeine Präventions- und Interventionsansätze beschrieben sowie elf Anti-Mobbing-Programme detailliert vorgestellt. Einen besonderen Fokus richtet das Buch auf Mobbingnachsorgekonzepte sowie praxisbezogene Exkurse von ausgewiesenen Experten.
Researchers ; Professionals ; Students ; General public
http://hdl.handle.net/10993/42256
https://www.springer.com/de/book/9783658264550

There is no file associated with this reference.

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.