No full text
Preface, postface, glossary... (Parts of books)
Vorwort
Böhmer, Matthias; Steffgen, Georges
2019In Böhmer, Matthias; Steffgen, Georges (Eds.) Mobbing an Schulen: Maßnahmen zur Prävention, Intervention und Nachsorge
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
Mobbing; Schule; Bullying; School
Abstract :
[de] Mobbing stellt an Schulen ein weit verbreitetes Problem dar. Dieses Buch liefert zum einen aktuelle Erklärungsansätze für das Phänomen Mobbing an Schulen. Es wird aufgezeigt, dass Mobbing nicht nur zwischen Opfern und Tätern stattfindet, sondern dass in der Regel alle Mitglieder einer Schulklasse beteiligt sein können. Entsprechend wird beschrieben, welche Folgen Mobbing für alle Beteiligte haben kann. Zum anderen werden allgemeine Präventions- und Interventionsansätze beschrieben sowie elf Anti-Mobbing-Programme detailliert vorgestellt. Einen besonderen Fokus richtet das Buch auf Mobbingnachsorgekonzepte sowie praxisbezogene Exkurse von ausgewiesenen Experten.
Disciplines :
Treatment & clinical psychology
Education & instruction
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Böhmer, Matthias ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Steffgen, Georges ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
External co-authors :
no
Language :
German
Title :
Vorwort
Alternative titles :
[en] Preface
Publication date :
2019
Main work title :
Mobbing an Schulen: Maßnahmen zur Prävention, Intervention und Nachsorge
Main work alternative title :
[en] Bullying in schools: Actions for prevention, intervention and aftercare
Publisher :
Springer, Wiesbaden, Germany
ISBN/EAN :
978-3-658-26455-0
978-3-658-26456-7
Pages :
V-VII
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 27 January 2020

Statistics


Number of views
56 (1 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu