Article (Scientific journals)
Conceptualisation, symbolisation et interactions enseignante/enseignant-élèves dans les apprentissages mathématiques: l’exemple de la généralisation
VLASSIS, Joëlle; Demonty, Isabelle
2019In Education et Francophonie, XLVII (3), p. 98-120
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Education et Francophonie 2019 Vlassis & Demonty.pdf
Publisher postprint (712.19 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
conceptualisation; symbolisation; généralisation; algebra; interactions enseignant-élèves
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
VLASSIS, Joëlle ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Demonty, Isabelle
External co-authors :
yes
Language :
French
Title :
Conceptualisation, symbolisation et interactions enseignante/enseignant-élèves dans les apprentissages mathématiques: l’exemple de la généralisation
Publication date :
2019
Journal title :
Education et Francophonie
ISSN :
0849-1089
Publisher :
Association Canadienne d’Education de Langue Française, Québec, Canada
Special issue title :
Les interactions sociales au service des apprentissages mathématiques
Volume :
XLVII
Issue :
3
Pages :
98-120
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 14 January 2020

Statistics


Number of views
78 (4 by Unilu)
Number of downloads
191 (2 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu