Présentation scientifique dans des universités ou centres de recherche (Présentations scientifiques dans des universités ou centres de recherche)
Music education in general schools. Teachers and their Anxiety Facing the Task
SAGRILLO, Damien
2019
 

Documents


Texte intégral
KecskemétAnxietyTask2019.ppsx
Postprint Éditeur (2.54 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
General teachers; Music education
Résumé :
[en] The beneficial effect of music and music education on general education, but also on the individual, has been the subject of a number of (controversial) studies, such as long-term observation in basic schools in Berlin. H.G. Bastian and his team (2002) have demonstrated the beneficial social effect of in-depth musical education. Other research has revealed a persistent lack of confidence in music education for students and teachers (Holden / Button 2006) . Still others have analysed the potential of extracurricular music education (Kivi 2018) . The anguish of non-specialized trainers in music education is often reflected in clichéd arguments such as: "I haven't done solfege; I'm not musical; I can't sing" So the lack of declarative knowledge prevents skills. The aim is to highlight concepts developed with the focus on two musical traditions (German and French), e.g. the G.D. of Luxembourg, with the aim to provide future teachers with didactic skills.
Disciplines :
Arts du spectacle
Auteur, co-auteur :
SAGRILLO, Damien  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Identités, Politiques, Sociétés, Espaces (IPSE)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Music education in general schools. Teachers and their Anxiety Facing the Task
Date de publication/diffusion :
10 avril 2019
Nombre de pages :
26
Nom de la manifestation :
Kodály Symposium
Organisateur de la manifestation :
John-von-Neumann University
Lieu de la manifestation :
Kecskemét, Hongrie
Date de la manifestation :
10 April 2019
Manifestation à portée :
International
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 08 mai 2019

Statistiques


Nombre de vues
202 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
92 (dont 1 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu