Article (Périodiques scientifiques)
The Role of Tuition Fees in Foreign Education: Evidence from Ital
BEINE, Michel; Delogu, Marco; Ragot, Lionel
2020In Journal of Economic Geography, 20 (2), p. 571-600
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
proofs Jnl of EG Beine,Delogu and Ragot.pdf
Postprint Éditeur (643.87 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Foreign Students; Tuition fees; Location choice; University Quality
Résumé :
[en] This paper studies the determinants of international students’ mobility at the uni- versity level, focusing specifically on the role of tuition fees. We derive a gravity model from a Random Utility Maximization model of location choice for international stu- dents in the presence of capacity constraints of the hosting institutions. The last layer of the model is estimated using new data on student migration flows at the university level for Italy. We control for the potential endogeneity of tuition fees through a clas- sical IV approach based on the status of the university. We obtain evidence for a clear and negative effect of fees on international student mobility and confirm the positive impact of the quality of the education. The estimations also support the important role of additional destination-specific variables such as host capacity, the expected return of education and the cost of living in the vicinity of the university.
Disciplines :
Economie internationale
Auteur, co-auteur :
BEINE, Michel  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA)
Delogu, Marco
Ragot, Lionel
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
The Role of Tuition Fees in Foreign Education: Evidence from Ital
Date de publication/diffusion :
avril 2020
Titre du périodique :
Journal of Economic Geography
ISSN :
1468-2702
eISSN :
1468-2710
Maison d'édition :
Oxford University Press, Royaume-Uni
Volume/Tome :
20
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
571-600
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 28 mars 2019

Statistiques


Nombre de vues
257 (dont 12 Unilu)
Nombre de téléchargements
334 (dont 9 Unilu)

citations Scopus®
 
30
citations Scopus®
sans auto-citations
27
citations OpenAlex
 
12
citations WoS
 
27

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu