Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Knowledge Graph-based Core Concept Identification in Learning Resources
Manrique, Rubén; GREVISSE, Christian; Mariño, Olga et al.
2018In 8th Joint International Conference, JIST 2018, Awaji, Japan, November 26–28, 2018, Proceedings
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
JIST2018.pdf
Postprint Éditeur (823.17 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] The automatic identification of core concepts addressed by a learning resource is an important task in favor of organizing content for educational purposes and for the next generation of learner support systems. We present a set of strategies for core concept identification on the basis of a semantic representation built using the open and available knowledge in the so-called Knowledge Graphs (KGs). Different unsupervised weighting strategies, as well as a supervised method that operates on the semantic representation, were implemented for core concept identification. In order to test the effectiveness of the proposed strategies, a human-expert annotated dataset of 96 learning resources extracted from MOOCs was built. In our experiments, we show the capacity of the semantic representation for the core-concept identification task as well as the superiority of the supervised method.
Disciplines :
Sciences informatiques
Auteur, co-auteur :
Manrique, Rubén;  Universidad de los Andes > Systems and Computing Engineering Department
GREVISSE, Christian  ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
Mariño, Olga;  Universidad de los Andes > Systems and Computing Engineering Department
ROTHKUGEL, Steffen ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Knowledge Graph-based Core Concept Identification in Learning Resources
Date de publication/diffusion :
décembre 2018
Nom de la manifestation :
Joint International Semantic Technology Conference (JIST)
Lieu de la manifestation :
Awaji City, Japon
Date de la manifestation :
from 26-11-2018 to 28-11-2018
Titre de l'ouvrage principal :
8th Joint International Conference, JIST 2018, Awaji, Japan, November 26–28, 2018, Proceedings
Maison d'édition :
Springer
Collection et n° de collection :
LNCS 11341
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 12 novembre 2018

Statistiques


Nombre de vues
258 (dont 24 Unilu)
Nombre de téléchargements
13 (dont 11 Unilu)

citations Scopus®
 
9
citations Scopus®
sans auto-citations
4
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
7

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu