Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Continuous proactivity in Learning Management Systems
CORONADO, Sergio; ZAMPUNIERIS, Denis
2010In Proceedings of IEEE Education Engineering (EDUCON) 2010 Conference
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
DZ_EDUCON_2010.pdf
Postprint Éditeur (367.55 kB)
Télécharger

Proceedings of IEEE EDUCON 2010 Conference - The Future of Global Learning in Engineering Education, April 2010, Madrid, Spain © IEEE


Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Proactive Learning; Learning Management System; Learning Techniques; Learning Methods
Résumé :
[en] Three studies, conducted on graduate level, show findings that students with highly proactive behavior are more likely to succeed in a Learning Management System (LMS) environment. Statistical analysis techniques were used in the studies. In the second study the concept of continuous proactivity was introduced to observe if a study-group was more likely to succeed in the lesson compared to a control-group, and in the third study, proactivity was applied to the entire class. This paper reports the results of the second and third studies and introduces the concept of “continuous proactive learning strategies” to frame the future development of proactive rules in MS.
Disciplines :
Sciences informatiques
Identifiants :
UNILU:UL-CONFERENCE-2011-012
Auteur, co-auteur :
CORONADO, Sergio ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
ZAMPUNIERIS, Denis ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Continuous proactivity in Learning Management Systems
Date de publication/diffusion :
2010
Nom de la manifestation :
IEEE EDUCON 2010 – The Future of Global Learning in Engineering Education
Lieu de la manifestation :
Madrid, Espagne
Date de la manifestation :
April 14th - 16th, 2010
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Proceedings of IEEE Education Engineering (EDUCON) 2010 Conference
Maison d'édition :
EDUCON ORGANIZERS
ISBN/EAN :
978-84-96737-70-9
Pagination :
199-203
Peer reviewed :
Peer reviewed
Commentaire :
Proceedings of IEEE EDUCON 2010 Conference - The Future of Global Learning in Engineering Education, April 2010, Madrid, Spain
Disponible sur ORBilu :
depuis le 05 juillet 2013

Statistiques


Nombre de vues
231 (dont 12 Unilu)
Nombre de téléchargements
359 (dont 9 Unilu)

citations Scopus®
 
6
citations Scopus®
sans auto-citations
1
citations OpenAlex
 
11

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu