Article (Périodiques scientifiques)
Russians in Luxemburg: ГИБРИДНОСТЬ РЕЧИ КАК СЛЕДСТВИЕ ПОЛИЛИНГВАЛЬНОГО ВОСПИТАНИЯ РУССКИХ ДЕТЕЙ В ЛЮКСЕМБУРГЕ
GANSCHOW, Inna; Eliseeva, Marina
2017In Вестник Череповецкого государственного университета, 2017 (5), p. 121-128
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Мультилингвализм Гэншоу Елисеева Череповец 2017.pdf
Postprint Éditeur (383.69 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
multilingualism; multiculturalism; building of identity
Résumé :
[en] This essay is a case study which looks at interference types in the mother tongue of two multi-lingual sisters aged 12 and 9 who speak 5 languages. In addition to typecasting of mistakes, the influence of the predominant language on the mother tongue is shown and the areas of language and the most significant deformations are defined. The article shows how the speech development influences the identity development of the children.
Centre de recherche :
- Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (C2DH) > Contemporary History of Luxembourg (LHI)
Disciplines :
Langues & linguistique
Auteur, co-auteur :
GANSCHOW, Inna  ;  University of Luxembourg > Luxembourg Center for Contemporary and Digital History (C2DH)
Eliseeva, Marina
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Russe
Titre :
Russians in Luxemburg: ГИБРИДНОСТЬ РЕЧИ КАК СЛЕДСТВИЕ ПОЛИЛИНГВАЛЬНОГО ВОСПИТАНИЯ РУССКИХ ДЕТЕЙ В ЛЮКСЕМБУРГЕ
Titre traduit :
[en] HYBRID NATURE OF THE SPEECH AS A CONSEQUENCE OF THE POLYLINGUISTIC EDUCATION OF RUSSIAN CHILDREN IN LUXEMBOURG
Date de publication/diffusion :
octobre 2017
Titre du périodique :
Вестник Череповецкого государственного университета
ISSN :
1994-0637
Maison d'édition :
University of Cherepovets, Cherepovets, Russie
Volume/Tome :
2017
Fascicule/Saison :
5
Pagination :
121-128
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Multilingualism and Intercultural Studies
Disponible sur ORBilu :
depuis le 02 novembre 2017

Statistiques


Nombre de vues
145 (dont 27 Unilu)
Nombre de téléchargements
105 (dont 4 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu