Communication publiée dans un périodique (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Board Game Prototyping to Co-Design a Better Location-Based Digital Game
JONES, Catherine; Liapis; Lykourentzou, Ioanna et al.
2017In Abstract book of the 2017 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems - CHI EA '17
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Détails



Mots-clés :
Paper Prototyping;; Location-based Games; Cultural Heritage; Iterative Design; Historical Reflection; Serious Games
Résumé :
[en] In this case study we describe the iterative process of paper prototyping, using a board game, to co-design a location-based mobile application. The end goal of the application is to motivate reflection on historical topics about migration. The board game serves to capture the core concerns of this application by simulating movement through the city. Three play tests highlighted the users' interest and issues with the historical content, the way this content is represented, and the players' responses to the interactions and motivating mechanisms of the application. Results show that the board game helped capture important design preferences and problems, ensuring the improvement of our scenario. This feedback can help reduce development effort and implement a future technology prototype closer to the needs of our end users.
Disciplines :
Ingénierie, informatique & technologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
JONES, Catherine  ;  University of Luxembourg > Rectorate > Digital European Integration Studies (DEIS)
Liapis;  University of Malta
Lykourentzou, Ioanna;  Luxembourg Institute of Science and Technology (LIST)
GUIDO, Daniele ;  University of Luxembourg > Rectorate > Digital European Integration Studies (DEIS)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Board Game Prototyping to Co-Design a Better Location-Based Digital Game
Date de publication/diffusion :
2017
Nom de la manifestation :
CHI 2017
Organisateur de la manifestation :
ACM
Lieu de la manifestation :
Denver, Colorado, Etats-Unis
Date de la manifestation :
May 6-11, 2017
Manifestation à portée :
International
Titre du périodique :
Abstract book of the 2017 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems - CHI EA '17
Maison d'édition :
ACM, New York, Etats-Unis
Titre particulier du numéro :
CHI EA '17 Proceedings of the 2017 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Computational Sciences
Projet européen :
H2020 - 693150 - CROSSCULT - CrossCult: Empowering reuse of digital cultural heritage in context-aware crosscuts of European history
Intitulé du projet de recherche :
CrossCult
Organisme subsidiant :
UE - Union Européenne
CE - Commission Européenne
Disponible sur ORBilu :
depuis le 27 juin 2017

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