Article (Périodiques scientifiques)
Stakeholders and quality assurance
Westerheijden, Don F.; EPPING, Elisabeth; Faber, Marike et al.
2013In Journal of the European Higher Education Area, 2013 (4), p. 71--86
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
J04_2013_T5_Faber.pdf
Postprint Éditeur (681 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] How are stakeholders represented in higher education institutions? decision-making that influences the quality of education, and are their viewpoints taken into account? These were the main questions addressed in this part of the seven-country comparative study. Findings indicate that formal barriers are largely absent, that stakeholder influence has grown somewhat over recent years, but that actual influence of stakeholders can be further optimised in higher education institutions.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Westerheijden, Don F.;  University of Twente > School of Management and Governance > Center for Higher Education Policy Studies
EPPING, Elisabeth ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Identités, Politiques, Sociétés, Espaces (IPSE)
Faber, Marike;  Saxion University of Applied Sciences
Leisyte, Liudvika;  Technisches Universität Dortmund > Zentrum für Hochschulbildung > Professur für Hochschuldidaktik und Hochschulforschung
Weert, Egbert De;  University of Twente > School of Management and Governance > Center for Higher Education Policy Studies
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Stakeholders and quality assurance
Date de publication/diffusion :
2013
Titre du périodique :
Journal of the European Higher Education Area
ISSN :
2192-0109
Maison d'édition :
Raabe academic publishers, Berlin, Allemagne
Volume/Tome :
2013
Fascicule/Saison :
4
Pagination :
71--86
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 21 avril 2017

Statistiques


Nombre de vues
139 (dont 2 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu