Article (Périodiques scientifiques)
A post-graduation policy perspective on international student mobility in four countries - shoud they stay or should they go?
EPPING, Elisabeth; Vossensteyn, J. J.
2012In Th&Ma: Tijdschrift voor Hoger Onderwijs en Management, 2012 (1), p. 39--43
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Vossensteyn - Epping -A post-graduation policy perspective on international student mobility in four countries.pdf
Postprint Auteur (3.06 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] The mobility of international students is a major trend and highly supported in recent years, not only in the frame of exchange programs, but also in the form of degree mobility. Many foreign students move abroad to pursue a degree: in 1975, 600.000 students were mobile worldwide, compared to 2.8 million mobile students in 2007. Forecasts expect the number to increase to about 8 million by 2025 (OECD, 2009b). Critics claim that international student mobility typically shows a flow from the South to the North, in other words, from developing to developed countries. This may lead to a brain gain situation for developed countries and a brain drain for developing countries. The current article (based on the situation in 2010) explores to what extent four developed countries take measures to develop such a brain-drain brain-gain situation into a situation of brain-circulation.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
EPPING, Elisabeth ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Identités, Politiques, Sociétés, Espaces (IPSE)
Vossensteyn, J. J.;  University of Twente > School of Management and Governance > Center for Higher Education Policy Studies
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
A post-graduation policy perspective on international student mobility in four countries - shoud they stay or should they go?
Date de publication/diffusion :
2012
Titre du périodique :
Th&Ma: Tijdschrift voor Hoger Onderwijs en Management
ISSN :
1380-7110
Maison d'édition :
Reed Business, Den Haag, Pays-Bas
Volume/Tome :
2012
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
39--43
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 21 avril 2017

Statistiques


Nombre de vues
164 (dont 2 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu