Article (Périodiques scientifiques)
Erratum to: Internet shopping with price-sensitive discounts
Blazewicz, Jacek; BOUVRY, Pascal; Kovalyov, Michael et al.
2014In 4OR: A Quarterly Journal of Operations Research, 12 (4), p. 403-406
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Mots-clés :
Internet shopping; Approximation; Optimization
Résumé :
[en] In Blazewich et al. (4OR-Q J Oper Res 12(1):35–48, 2014), an Internet shopping problem with price-sensitive discounts was introduced, in which a customer wants to buy a given set of products in a given set of Internet shops. This problem is an extension of the original Internet shopping optimization problem (ISOP) presented in Blazewich et al. (Int J Appl Math Comput Sci 20(2):385–390, 2010). For each Internet shop, standard prices for the products are given as well as a concave increasing discounting function of the total standard and delivery price. The problem is to buy all the required products at the minimum total discounted price. Among other results, approximability issues were shortly discussed. This note extends this discussion and corrects a flaw in Blazewich et al. (4OR-Q J Oper Res 12(1):35–48, 2014).
Disciplines :
Sciences informatiques
Auteur, co-auteur :
Blazewicz, Jacek;  Institut Polytechnique de Poznan
BOUVRY, Pascal ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
Kovalyov, Michael;  National Academy of Sciences of Belarus
MUSIAL, Jedrzej ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Erratum to: Internet shopping with price-sensitive discounts
Date de publication/diffusion :
décembre 2014
Titre du périodique :
4OR: A Quarterly Journal of Operations Research
ISSN :
1619-4500
eISSN :
1614-2411
Maison d'édition :
Springer, Berlin, Allemagne
Volume/Tome :
12
Fascicule/Saison :
4
Pagination :
403-406
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Projet FnR :
FNR6466384 - Internet Shopping Optimization Project, 2013 (01/03/2014-28/02/2017) - Pascal Bouvry
Disponible sur ORBilu :
depuis le 15 mars 2017

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