Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Adaptive Literacy-Aware Integration of Learning Material
GREVISSE, Christian
2016In UMAP 2016 Extended Proceedings
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
UMAP2016.pdf
Postprint Éditeur (137.79 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
adaptive learning; recommender systems; social media; 21st century literacies; computer-based assessment
Résumé :
[en] The growing amount of available learning material nowadays requires a significant filtering effort by students for problem solving tasks. In addition, the choice of the appropriate type of learning material differs depending on the individual learner’s preferences. In this work, we suggest to move from a material-centered to a student- and task-centered approach by integrating and suggesting learning material based on the user’s literacy and the context of the task to be completed. Data from social networking platforms may both enrich the available learning material and give insights on the user’s preferences, to adequately match material and learner in the given context. Finally, computer-based assessment may give insights on the learner’s progress and the proposed study material.
Disciplines :
Sciences informatiques
Auteur, co-auteur :
GREVISSE, Christian  ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Adaptive Literacy-Aware Integration of Learning Material
Date de publication/diffusion :
2016
Nom de la manifestation :
24th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization
Lieu de la manifestation :
Halifax, Canada
Date de la manifestation :
from 13-07-2016 to 16-07-2016
Titre de l'ouvrage principal :
UMAP 2016 Extended Proceedings
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 05 juillet 2016

Statistiques


Nombre de vues
133 (dont 23 Unilu)
Nombre de téléchargements
8 (dont 4 Unilu)

citations Scopus®
 
0
citations Scopus®
sans auto-citations
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu