Article (Périodiques scientifiques)
Pornografisierung durch Sexualpädagogik? Über problematische Vorwürfe und komplizierte Auseinandersetzungen
ROTHMÜLLER, Barbara; Scheibelhofer, Paul
2016In Medienimpulse. Beiträge zur Medienpädagogik, (2)
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Medienimpulse_Pornografisierung_durch_Sexualpaedagogik__Rothmueller_20160621.pdf
Postprint Éditeur (121.97 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
sexuality education; pornography; new media
Résumé :
[en] The paper focuses on the contradictory relationship between pornography and sexuality education. In recent decades, contemporary sex education is more and more expected to save children and youth from the negative consequences of pornography. Yet, sex education was and still is often accused of being pornographic itself and harmful to pupils. Analyzing this contradictory constellation, the article argues for the need of a differentiated pedagogical approach to pornography.
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
ROTHMÜLLER, Barbara ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Scheibelhofer, Paul
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Allemand
Titre :
Pornografisierung durch Sexualpädagogik? Über problematische Vorwürfe und komplizierte Auseinandersetzungen
Date de publication/diffusion :
juin 2016
Titre du périodique :
Medienimpulse. Beiträge zur Medienpädagogik
Titre particulier du numéro :
Internet und digitale Medien als sexualisierte Räume
Fascicule/Saison :
2
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 juin 2016

Statistiques


Nombre de vues
842 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
851 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu