Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Game-Theoretic Foundations for Norms
Boella, Guido; VAN DER TORRE, Leon
2006In Procs. of Artificial Intelligence Studies
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
polishai06-full.pdf
Postprint Éditeur (148.58 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
game-theoretic foundations
Résumé :
[en] In this paper we study game-theoretic foundations for norms. We assume that a norm is a mechanism to obtain desired multi-agent system behavior, and must therefore under normal or typical circumstances be fulfilled by a range of agent types, such as norm internalizing agents, respectful agents fulfilling norms if pos- sible, and selfish agents obeying norms only due to the associated sanctions.
Disciplines :
Sciences informatiques
Identifiants :
UNILU:UL-CONFERENCE-2009-132
Auteur, co-auteur :
Boella, Guido
VAN DER TORRE, Leon ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Computer Science and Communications Research Unit (CSC)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Game-Theoretic Foundations for Norms
Date de publication/diffusion :
2006
Nom de la manifestation :
Procs. of Artificial Intelligence Studies
Date de la manifestation :
2006
Titre de l'ouvrage principal :
Procs. of Artificial Intelligence Studies
Collection et n° de collection :
3(26)
Pagination :
39–51
Peer reviewed :
Peer reviewed
Commentaire :
3(26) 26
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 mars 2016

Statistiques


Nombre de vues
113 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
104 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu