Pas de texte intégral
Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Game character appeal in the eye of the beholder: The role of gendered perceptions
MELZER, André; Engelberg, Elisabeth
201666th ICA Annual Conference
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Video Games; Character Appeal; Gender Attributes; Femininity; Masculinity
Résumé :
[en] There are numerous studies on the stereotyped nature of video game characters, but knowledge is sparse on the nature of their appeal to players. Based on prior work in mass media research, this study examined the inclination to play characters of both genders in a third person action game. The results of an online survey with 245 respondents strongly suggested that the actual gender of the game character per se might not necessarily be indicative of its appeal to players, but rather players’ perceptions of the character’s gendered attributes, that is, how masculine or feminine they perceive the respective character. Findings prompt further research on perceptual and cognitive determinants of characters’ appeal for potentially shedding light on the gender gap in video game usage.
Disciplines :
Communication & médias
Auteur, co-auteur :
MELZER, André  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Engelberg, Elisabeth
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Game character appeal in the eye of the beholder: The role of gendered perceptions
Date de publication/diffusion :
juin 2016
Nom de la manifestation :
66th ICA Annual Conference
Organisateur de la manifestation :
International Communication Association
Lieu de la manifestation :
Fukuoka, Japon
Date de la manifestation :
9-06-2016 to 13-06-2016
Disponible sur ORBilu :
depuis le 27 janvier 2016

Statistiques


Nombre de vues
302 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu