Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
40 Jahre später: Kann die Einschätzung von Grundschullehrkräften zur Intelligenz ihrer Schülerinnen und Schülern deren Bildungsrenditen als Erwachsene vorhersagen?
Brunner, Martin; Free University of Berlin and Berlin-Brandenburg Institute for School Quality
FISCHBACH, Antoine ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Baudson, Tanja Gabriele; University of Duisburg‑Essen
Preckel, Franzis; University of Trier > Department of Psychology
MARTIN, Romain ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Allemand
Titre :
40 Jahre später: Kann die Einschätzung von Grundschullehrkräften zur Intelligenz ihrer Schülerinnen und Schülern deren Bildungsrenditen als Erwachsene vorhersagen?
Titre traduit :
[en] 40 years later: Can elementary school teacher judgments of student intelligence predict returns to education in adulthood?
Date de publication/diffusion :
mars 2015
Nom de la manifestation :
3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung
Organisateur de la manifestation :
Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)