Pas de texte intégral
Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
From the Cradle to the Grave: Music as a Companion across the Life Span
FERRING, Dieter
2014In SAGRILLO, Damien; FERRING, Dieter (Eds.) Music (Education) from the cradle to the grave
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
music education; music therapy; ageing
Résumé :
[en] The present paper gives an overview of the psychological importance assigned to music across the human life span. In doing so, separate phases of the human life differ with respect to their predominant developmental tasks and psychosocial challenges. The universal functions that music may play for the individual facing these tasks is then described.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
FERRING, Dieter ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
From the Cradle to the Grave: Music as a Companion across the Life Span
Date de publication/diffusion :
2014
Titre de l'ouvrage principal :
Music (Education) from the cradle to the grave
Editeur scientifique :
Maison d'édition :
Margraf Publishers, Würzburg, Allemagne
ISBN/EAN :
978-3-8236-1687-0
Collection et n° de collection :
Würzburger Hefte zur Musikpädagogik Vol. 7
Pagination :
101-111
Disponible sur ORBilu :
depuis le 08 octobre 2014

Statistiques


Nombre de vues
149 (dont 8 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu