Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Transition to the non-academic workforce
BLESSING, Lucienne
2013In Kent, Julia; Remington, J (Eds.) Graduate Education for Global Career Pathways
 

Documents


Texte intégral
Blessing-transitions to the workforce-final.pdf
Preprint Auteur (97.29 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
PhD training; Doctoral education; Employment
Résumé :
[en] Doctoral education is about knowledge creation as much as producing a highly qualified workforce on an increasingly global market. Career development, other than for an academic career, has thus far received little attention. With an increasingly global competition and workforce, and an increasing number of doctoral candidates, the question is whether and how we should prepare doctoral candidates to move successfully to the workforce, taking into account the wide variety of careers.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
BLESSING, Lucienne ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Communication (FSTC) > Engineering Research Unit
Langue du document :
Anglais
Titre :
Transition to the non-academic workforce
Date de publication/diffusion :
2013
Nom de la manifestation :
2012 Strategic Leaders Global Summit on Graduate Education
Organisateur de la manifestation :
Council of Graduate Schools, Washington DC, USA
Lieu de la manifestation :
Seeon, Bavaria, Allemagne
Date de la manifestation :
4-9-2012 to 6-9-2012
Sur invitation :
Oui
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Graduate Education for Global Career Pathways
Editeur scientifique :
Kent, Julia
Remington, J
Maison d'édition :
Council of Doctoral Education, Washington DC, Etats-Unis
ISBN/EAN :
13:978-1-933042-40-4
Pagination :
111-118
Disponible sur ORBilu :
depuis le 03 janvier 2014

Statistiques


Nombre de vues
205 (dont 23 Unilu)
Nombre de téléchargements
2 (dont 1 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu