Article (Périodiques scientifiques)
Understanding the differences between how novice and experienced designers approach design tasks
Ahmed, S.; Wallace, K. M.; BLESSING, Lucienne
2003In Research in Engineering Design, 14 (1), p. 1-11
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Ahmed RED 2003 Understanding differencess between novice and experienced designers.pdf
Postprint Éditeur (354.49 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Design knowledge; Design experience; Empirical research; Design strategies; Problem solving
Résumé :
[en] Research was undertaken to understand how to provide the most appropriate support for novice designers in engineering design. However, how designers apply their experience and knowledge is not understood and further research in this area is required. This paper describes an observational study to understand how novice and experienced designers approach design tasks.
Disciplines :
Ingénierie, informatique & technologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Identifiants :
UNILU:UL-ARTICLE-2008-754
Auteur, co-auteur :
Ahmed, S.
Wallace, K. M.
BLESSING, Lucienne ;  Technische Universität Berlin > Mechanical Engineering
Langue du document :
Anglais
Titre :
Understanding the differences between how novice and experienced designers approach design tasks
Date de publication/diffusion :
2003
Titre du périodique :
Research in Engineering Design
ISSN :
0934-9839
Maison d'édition :
Springer, London, Royaume-Uni
Volume/Tome :
14
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
1-11
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 03 janvier 2014

Statistiques


Nombre de vues
184 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
471
citations Scopus®
sans auto-citations
436
OpenCitations
 
205
citations OpenAlex
 
475
citations WoS
 
310

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu