Article (Périodiques scientifiques)
Precommitment in Competing Vertical Chains
IRMEN, Andreas
1998In Journal of Economic Surveys, 12 (4), p. 333-59
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Survey 1997 Publication.pdf
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Détails



Mots-clés :
Vertical Restraints; Contract Theory; Vertical Separation
Résumé :
[en] The design of distribution channels is an important marketing decision since a revision implies costly reorganization. Hence, it makes sense to study strategic motives of alternative distribution devices. A precommitment is a strategic move that affects the other players' expectations on how oneself will behave and thus induces them to choose in one's own favor (Schelling, 1960). How these tactics can be used by firms to favorably influence competition between vertical chains is the topic of the literature reviewed in this survey. Copyright 1998 by Blackwell Publishers Ltd
Disciplines :
Macroéconomie & économie monétaire
Auteur, co-auteur :
IRMEN, Andreas  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Precommitment in Competing Vertical Chains
Date de publication/diffusion :
1998
Titre du périodique :
Journal of Economic Surveys
Volume/Tome :
12
Fascicule/Saison :
4
Pagination :
333-59
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 28 novembre 2013

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