Article (Scientific journals)
La transition primaire-secondaire : un cap pas toujours facile à franchir… Etude des perceptions des parents en ce qui concerne le milieu familial, l’ajustement scolaire de l’enfant et les facteurs de risque associés au décrochage durant la transition primaire-secondaire
Poncelet, Débora; Born, Michel
2009In Scientia Paedagogica Experimentalis, 45 (2), p. 225-254
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Poncelet & Born (2009) Transition primaire-secondaire.pdf
Publisher postprint (408.62 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Poncelet, Débora ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Born, Michel
Language :
French
Title :
La transition primaire-secondaire : un cap pas toujours facile à franchir… Etude des perceptions des parents en ce qui concerne le milieu familial, l’ajustement scolaire de l’enfant et les facteurs de risque associés au décrochage durant la transition primaire-secondaire
Publication date :
2009
Journal title :
Scientia Paedagogica Experimentalis
ISSN :
0582-2351
Publisher :
Rijksuniversiteit, Gent, Belgium
Volume :
45
Issue :
2
Pages :
225-254
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 14 November 2013

Statistics


Number of views
152 (2 by Unilu)
Number of downloads
1 (1 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu