PHILIPPART, C., & LEJOT, E. (12 September 2024). Multilingual university, yet linguistic uniformity? The case of the University of Luxembourg [Paper presentation]. XVIII CercleS Conference 2024, Durham, United Kingdom. |
LEJOT, E.* , PHILIPPART, C.* , & Audrey Thonard*. (April 2024). Soutenir l’enseignement/apprentissage des langues à un public en situations d’exil grâce aux littéracies numériques (Projet SERAFIN) [Paper presentation]. Colloque international [Retour] du Sujet et du Sens en Didactique des langues étrangères, Liège, Belgium. * These authors have contributed equally to this work. |
PHILIPPART, C. (2023). Augmented Reality, an experiential language learning encounter. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/57783. |
PHILIPPART, C.* , & LEJOT, E.*. (2023). Projet Erasmus + SERAFIN - Rapport sur l’accueil et la formation linguistique à l’Université du Luxembourg des étudiant·es en situations d’exil. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/57832 * These authors have contributed equally to this work. |
PHILIPPART, C. (25 September 2023). Augmented Reality, an experiential language learning encounter [Paper presentation]. Language and AI in Asia/ ILTAL2023. |
LEJOT, E., & PHILIPPART, C. (16 June 2023). Augmented Reality: der Stellenwert digitaler Medien in Methoden der Mehrsprachigkeitsdidaktik [Paper presentation]. Internationale Tagung Edu.GR: Transnationale Europabildung in Grenzregionen - Interdisziplinäre Perspektiven der Schul- und Unterrichtsentwicklung, Trier, Germany. |
LEJOT, E., & PHILIPPART, C. (15 May 2023). Augmented Reality: an attractive way to teach languages for the new pre-service teachers’ generation? [Paper presentation]. 3rd International Conference ‘Language in the Human-Machine Era’ (LITHME), Leuuwarden, Netherlands. |
PHILIPPART, C.* , & LEJOT, E.*. (2023). La place de la culture dans les cours de préparation à la mobilité. Synergies Pays Germanophones, (16), 95-118. Peer Reviewed verified by ORBi * These authors have contributed equally to this work. |
Meunier, D.* , Dezutter, O.* , Boch, F., Bouchekourte, M., Brisson, G., Chemeta, D., Dejean, C., El Gousairi, A., Galligani, S., LEJOT, E., Man Chu Lau, S., PHILIPPART, C., Saenen, F., Théberge, S., Thonard, A., Tischer, P., Wéry, L., & Consortium SERAFIN. (2023). Projet Erasmus + SERAFIN - RAPPORT SUR L'ACCUEIL ET LA FORMATION LINGUISTIQUE À L’UNIVERSITÉ DES ÉTUDIANT·ES EN SITUATIONS D’EXIL. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/59713 * These authors have contributed equally to this work. |
LEJOT, E., & PHILIPPART, C. (11 November 2022). Maintenir actif et attractif un cours en ligne créé sur Moodle pour les étudiants d'échange [Paper presentation]. XXIXe Congrès Ranacles (RAssemblement NAtional des Centres de Langues de l'Enseignement Supérieur), Nancy, France. |