HÖFER, M. S. (21 February 2024). Advertising & popularizing media artifacts in Germany, France, and Luxembourg in the «long» 1960s [Paper presentation]. Research Seminar, Esch/Belval, Luxembourg. |
HÖFER, M. S. (17 November 2023). Europäische Transfers oder nationale Konzepte? Produzenten elektrotechnischer Konsumgüter und die Transnationalität ihrer Marketingstrategien und –organisation in den langen 1960er Jahren [Paper presentation]. Workshop "Vergleich & Transfer". |
HÖFER, M. S. (14 September 2023). Comment analyser la réception ? Un enjeu pour les annonceurs, agences de publicité, médias et instituts d’étude de marché des décennies 1950-1970 [Paper presentation]. Doctoriales internationales francophones en études des médias, Esch/Belval, Luxembourg. |
Höfer, M. S. (26 June 2023). The Integration of the Advertising Function in Marketing within the Philips Company, 1959-1975. Proceedings of the 21st Biennial Conference on Historical Analysis & Research in Marketing (CHARM), Vol. 21. Esse quam videri. Marketing history for real.. |
Höfer, M. S. (14 June 2023). La standardisation des artefacts médiatiques dans les "longues" années 1960. Publicité et popularisation des radios, tourne-disques, magnétophones et téléviseurs en Allemagne, en France et au Luxembourg [Paper presentation]. École Doctorale du Congrès Internationale d‘Histoire des Entreprises en France 2023, Paris, France. |
Höfer, M. S. (11 May 2023). Jumping into unexpected venues of advertisement research [Paper presentation]. Tensions of Europe network remote conference “Surprising Sources”. |
Schafer, V., Höfer, M. S., & Noguera, C. (Eds.). (2023). Women, Gender and Computing. Switzerland: infoclio. doi:10.13098/infoclio.ch-lb-0010 |
Höfer, M. S. (28 March 2023). The challenges of working with statistics for media products in a transnational context [Paper presentation]. Internal Seminar of the European History Team of the C2DH. |
HÖFER, M. S. (2023). Review on “Bernard Papin, La décence télévisuelle au temps du Général - Violence, sexe et humour sur le petit écran des années 1960 (Collection Médias et Humanités). INA, Bry-sur-Marne, 2022". Le Temps des Médias, 41, 294-296. Editorial reviewed |
Höfer, M. S. (27 October 2022). Konsumgüterwerbung und Popkultur in den „langen“ 1960er Jahren: eine transnationale Perspektive [Paper presentation]. Docteuropa (Deutsch-französisch-luxemburgisches Doktorandenkolleg/Collège doctoral germano-franco-luxembourgeois): Gesellschaftsdiagnosen – Diversität und Transversalität/L’entrée par la société – diversité et transversalité, Luxembourg, Luxembourg. |
Höfer, M. S. (21 October 2022). Advertising media artifacts and their impact in the French youth magazine “Salut les Copains” (1960s) [Paper presentation]. ECREA 2022 9th European Communication Conference, Aarhus, Denmark. |
Höfer, M. S. (13 September 2022). L’analyse de la publicité des années 1960 [Paper presentation]. DIFEM (Doctoriales internationales francophones en études des médias), Paris, France. |