Pas de texte intégral
Rapport d’expertise (Rapports)
Assessment of the 2020 National Reform Programme
ANDERSEN, Katja Natalie
2020
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Luxembourg; national strategies; action plan; competence development
Résumé :
[en] From the perspective of primary, secondary and higher education, the 2020 NRP focuses on the two objectives (1) dropping out of school with a target rate under 10% and (2) higher education with a target rate of people between 30 and 34 years of age having a HE qualification reaches 66%. At first glance, both of these target rates may not appear ambitious enough, since similar results have already been achieved in previous years (e.g., 9.3% ESL rate in 2015; see section 2.0). Nevertheless, in view of the specific situation of Luxembourg, which has the highest proportion of foreigners in the European Union, the rates described in the 2020 NRP appear appropriate. In order to achieve the objectives of the 2020 NRP on the ESL rate and the HE rate, the considerations formulated on lifelong learning appear to be of particular importance.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
ANDERSEN, Katja Natalie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Assessment of the 2020 National Reform Programme
Date de publication/diffusion :
2020
Maison d'édition :
Directorate-General for Education and Culture, Brussels, Belgique
Nombre de pages :
1-11
Collection et n° de collection :
National Reform Programmes; 1
Réalisé à la demande de :
Ecorys UK
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 janvier 2021

Statistiques


Nombre de vues
126 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu