Contribution to collective works (Parts of books)
Emotionen im inklusiven Unterricht
Zurbriggen, Carmen; Schmidt, Philipp
2021In Gläser-Zikuda, Michaela; Hofmann, Florian; Frederking, Volker (Eds.) Emotionen im Unterricht. Psychologische, pädagogische und fachdidaktische Perspektiven
Peer reviewed
 

Files


Full Text
BS_Zurbriggen_Schmidt_2021_Druckfahne.pdf
Author preprint (87.95 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
emotion; school; inclusion; inclusive education
Abstract :
[en] Emotionen im inklusiven Unterricht wurden bislang noch selten untersucht. Erste Untersuchungen weisen darauf hin, dass Binnendifferenzierung, Individualisierung und kooperatives Lernen – als zentrale Merkmale eines inklusiven Unterrichts – sich positiv auf das emotionale Erleben von Schüler*innen auswirken. Implikationen für die Praxis werden aufgezeigt und weiterführend diskutiert.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Zurbriggen, Carmen ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Schmidt, Philipp
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Emotionen im inklusiven Unterricht
Alternative titles :
[en] Emotions in inclusive education
Publication date :
2021
Main work title :
Emotionen im Unterricht. Psychologische, pädagogische und fachdidaktische Perspektiven
Main work alternative title :
[en] Emotions in the classroom. Psychological, pedagogical and didactical perspectives
Author, co-author :
Gläser-Zikuda, Michaela
Hofmann, Florian
Frederking, Volker
Publisher :
Kohlhammer, Stuttgart, Germany
ISBN/EAN :
978-3-17-036306-9
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 09 January 2021

Statistics


Number of views
186 (11 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu