Contribution to collective works (Parts of books)
Das Projekt ESERO Luxembourg: Konsequenzen für die Lehrerprofessionalisierung zum Thema Bildung für Nachhaltige Entwicklung
Andersen, Katja Natalie; Conrotte, Frederic; Trap, Guillaume et al.
2021In Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET), Universität Luxemburg; Service de Coordination de la Recherche et de l’Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT) (Eds.) Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Abstract_ESERO Luxembourg_Andersen_Conrotte_Trap_Battello.docx
Publisher postprint (16.38 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
sustainability education; teaching material; primary science education; sustainable development goals
Abstract :
[en] 17 Ziele für eine nachhaltige Entwicklung, sogenannte Sustainable Development Goals (SDGs), finden sich in der Agenda 2030 der Vereinten Nationen (BMZ, 2017). In den Blick geraten Themen wie Klimaschutz, Energie und neue Technologien, die im Rahmen von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) ihren Niederschlag finden. Im Projekt ESERO Luxembourg werden Fortbildungen und Unterrichtsmaterialien auf der Grundlage der Ermittlung von Bedarfen zu BNE entwickelt.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Andersen, Katja Natalie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Conrotte, Frederic
Trap, Guillaume
Battello, Nadia
External co-authors :
no
Language :
German
Title :
Das Projekt ESERO Luxembourg: Konsequenzen für die Lehrerprofessionalisierung zum Thema Bildung für Nachhaltige Entwicklung
Alternative titles :
[en] The ESERO Luxembourg project: Consequences for teacher professionalisation on education for sustainable development
Publication date :
2021
Main work title :
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021
Main work alternative title :
[en] National education report 2021
Author, co-author :
Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET), Universität Luxemburg
Service de Coordination de la Recherche et de l’Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT)
Publisher :
Imprimerie Centrale, Luxembourg, Luxembourg
ISBN/EAN :
978-99959-1-141-6
Pages :
42-43
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Name of the research project :
European Space Education Resource Office Luxembourg (ESERO)
Funders :
Luxembourg Space Agency (LSA)
Ministry of Education, Children and Youth (MENJE)
Available on ORBilu :
since 16 June 2020

Statistics


Number of views
155 (18 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu