Article (Périodiques scientifiques)
Bankruptcy in international vs domestic markets: Evidence from the airline industry
Mantin, Benny; Forsyth, Peter; Bock, Sebastian et al.
2020In Transportation Research. Part A, General, 132, p. 728-743
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Bock et al - 2018-11-25.docx
Preprint Auteur (174.49 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Airline Industry; Bankruptcy; Chapter 11
Résumé :
[en] We study the effects of Chapter 11 bankruptcy protection on competitive product pricing in both domestic and international markets using data from the airline industry. We find a decline of about 5% in domestic markets and an even more significant drop in international markets. Further, in international markets the competing carriers respond by dropping their prices as well, whereas they slightly increase them domestically. By contrast, existing literature considers only domestic markets finding a more moderate fare drop of about 3% in domestic markets by the bankrupt carrier, with mixed results on the fare drop by competitors.
Disciplines :
Production, distribution & gestion de la chaîne logistique
Auteur, co-auteur :
Mantin, Benny  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF)
Forsyth, Peter
Bock, Sebastian
Niemeier, Hans-Martin
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Bankruptcy in international vs domestic markets: Evidence from the airline industry
Date de publication/diffusion :
février 2020
Titre du périodique :
Transportation Research. Part A, General
ISSN :
0191-2607
Maison d'édition :
Pergamon Press, Royaume-Uni
Volume/Tome :
132
Pagination :
728-743
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 12 juin 2019

Statistiques


Nombre de vues
307 (dont 16 Unilu)
Nombre de téléchargements
108 (dont 3 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu