Bürgi, R. (2015). Geplante Bildung für die freie Welt. Die OECD und die Entstehung einer technokratischen Bildungsexpertise [Doctoral thesis, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/22041 |
Bürgi, R., & Eigenmann, P. (2015). The National in the Global: Switzerland and the Council of Europe’s Policies on Schooling for Migrant Children in the 1960s. In D. TRÖHLER & T. LENZ (Eds.), Trajectories in the Development of Modern School Systems (pp. 144-156). New York, United States: Routledge. |
Bürgi, R. (2013). Sigrid Hartong, Basiskompetenzen statt Bildung? Wie PISA die deutschen Schulen verändert hat. H-Soz-Kult: Kommunikation und Fachinformation für die Geschichtswissenschaften. |
Bürgi, R. (2012). Bypassing Federal Education Policies. The OECD and the Case of Switzerland. IJHE Bildungsgeschichte, 1 (2), 24-35. Peer Reviewed verified by ORBi |