Reference : Effects of various outdoor conditions on Structural Health Monitoring (SHM) of bridge... |
Scientific congresses, symposiums and conference proceedings : Paper published in a book | |||
Engineering, computing & technology : Civil engineering Engineering, computing & technology : Mechanical engineering | |||
http://hdl.handle.net/10993/51493 | |||
Effects of various outdoor conditions on Structural Health Monitoring (SHM) of bridges using data from Luxembourg | |
English | |
Dakhili, Khatereh ![]() | |
Kebig, Tanja ![]() | |
Maas, Stefan ![]() | |
Apr-2022 | |
VDI-Berichte 2379, 7. VDI-Fachtagung Baudynamik 27. und 28. April 2022, Würzburg | |
VDI Verlag GmbH | |
209-220 | |
No | |
978-3-18-092379-6 | |
Düsseldorf | |
Germany | |
7. VDI-Fachtagung Baudynamik | |
from 27-04-2022 to 28-04-2022 | |
Würzburg | |
Germany | |
[en] Structural Health Monitoring (SHM) ; prestressed concrete bridges ; temperature effects ; static experiments ; modal analysis | |
[en] An increasing number of bridges are approaching the end of their service life due to corrosion and fatigue. Damages can be detected by performing regular measurements of characteristic values and comparing them with reference state data when there is no damage in the bridge. Unfortunately, environmental factors such as temperature variations have a considerable impact on the measurements and structural properties, such as stiffness. Since these environmental effects can be in the same order as damage, it is important to quantify them and reduce their effect before damage assessment. This paper aims to establish a correct reference model by investigating the parameters that affect structural responses. Doing so enables discrimination between structural property changes caused by damage and parameters such as temperature variations, load uncertainties, and various bearings. In this regard, several static and dynamic experiments are performed on a full scale undamaged prestressed concrete beam from a demolished bridge, and the results are reported. | |
[de] Immer mehr Brücken nähern sich aufgrund von Korrosion und Ermüdung dem Ende ihrer Nutzungsdauer. Schäden können durch regelmäßige Messung charakteristischer Größen und dem Vergleich mit Referenzdaten (z. B. Daten aus dem unbeschädigten Zustand der Brücke) festgestellt werden. Leider haben Umweltfaktoren wie Temperaturschwankungen einen erheblichen Einfluss auf die Messwerte und strukturellen Eigenschaften, wie z. B. die Steifigkeit. Da die Auswirkungen dieser Umwelteinflüsse in der gleichen Größenordnung wie Schäden liegen können, ist es wichtig, sie vor der Schadensbewertung zu quantifizieren und zu kompensieren. Ziel dieser Arbeit ist es, ein korrektes Referenzmodell zu erstellen, indem die Parameter untersucht werden, die die strukturellen Messgrößen beeinflussen. Dies ermöglicht eine Unterscheidung zwischen den durch Schäden verursachten Veränderungen der Struktureigenschaften und Parametern wie Temperaturschwankungen, Lastunsicherheiten und verschiedenen Lagerungen. Zu diesem Zweck werden mehrere statische und dynamische Experimente an einem unbeschädigten Spannbetonbalken in Originalgröße aus einer Abrissbrücke durchgeführt und die Ergebnisse vorgestellt. | |
Fonds National de la Recherche - FnR | |
Researchers ; Professionals | |
http://hdl.handle.net/10993/51493 | |
10.51202/9783181023792-209 | |
https://elibrary.vdi-verlag.de/10.51202/9783181023792/baudynamik-2022 | |
FnR ; FNR14008775 > Stefan Maas > D-DAB > New Methods For Bridge Damage Assessment > 15/11/2020 > 14/11/2024 > 2019 |
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