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See detailMetamorphic Security Testing for Web Systems
Mai, Xuan Phu UL; Pastore, Fabrizio UL; Goknil, Arda et al

in IEEE International Conference on Software Testing, Verification and Validation (ICST) 2020 (2020, March)

Security testing verifies that the data and the resources of software systems are protected from attackers. Unfortunately, it suffers from the oracle problem, which refers to the challenge, given an input ... [more ▼]

Security testing verifies that the data and the resources of software systems are protected from attackers. Unfortunately, it suffers from the oracle problem, which refers to the challenge, given an input for a system, of distinguishing correct from incorrect behavior. In many situations where potential vulnerabilities are tested, a test oracle may not exist, or it might be impractical due to the many inputs for which specific oracles have to be defined. In this paper, we propose a metamorphic testing approach that alleviates the oracle problem in security testing. It enables engineers to specify metamorphic relations (MRs) that capture security properties of the system. Such MRs are then used to automate testing and detect vulnerabilities. We provide a catalog of 22 system-agnostic MRs to automate security testing in Web systems. Our approach targets 39% of the OWASP security testing activities not automated by state-of-the-art techniques. It automatically detected 10 out of 12 vulnerabilities affecting two widely used systems, one commercial and the other open source (Jenkins). [less ▲]

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See detailIdentifying Unintended Harms of Cybersecurity Measures
Chua, Yi Ting; Parkin, Simon; Edwards, Matthew et al

in Proceedings of ECRIME 2019 (2020, February 01)

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See detailPreventing Overloading Incidents on Smart Grids: A Multiobjective Combinatorial Optimization Approach
Antoniadis, Nikolaos UL; Cordy, Maxime UL; Sifaleras, Angelo et al

Scientific Conference (2020, February)

Cable overloading is one of the most critical disturbances that may occur in smart grids, as it can cause damage to the distribution power lines. Therefore, the circuits are protected by fuses so that ... [more ▼]

Cable overloading is one of the most critical disturbances that may occur in smart grids, as it can cause damage to the distribution power lines. Therefore, the circuits are protected by fuses so that, the overload could trip the fuse, opening the circuit, and stopping the flow and heating. However, sustained overloads, even if they are below the safety limits, could also damage the wires. To prevent overload, smart grid operators can switch the fuses on or off to protect the circuits, or remotely curtail the over-producing/over-consuming users. Nevertheless, making the most appropriate decision is a daunting decision-making task, notably due to contractual and technical obligations. In this paper, we define and formulate the overloading prevention problem as a Multiobjective Mixed Integer Quadratically Constrained Program. We also suggest a solution method using a combinatorial optimization approach with a state-of-the-art exact solver. We evaluate this approach for this real-world problem together with Creos Luxembourg S.A., the leading grid operator in Luxembourg, and show that our method can suggest optimal countermeasures to operators facing potential overloading incidents. [less ▲]

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See detailStereotypen hinsichtlich Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf: Lehrerüberzeugen, -erwartungen und –gefühle
Pit-Ten Cate, Ineke UL; Krischler, Mireille UL

in Glock, Sabine; Kleen, Hannah (Eds.) Stereotype in der Schule (2020)

Dieses Kapitel geht der Frage nach, ob Lehrer*innenüberzeugungen und -erwartungen je nach sonderpädagogischem Förderbedarf variieren. Außerdem wurde deren Einfluss sowohl auf die Gefühle bei ... [more ▼]

Dieses Kapitel geht der Frage nach, ob Lehrer*innenüberzeugungen und -erwartungen je nach sonderpädagogischem Förderbedarf variieren. Außerdem wurde deren Einfluss sowohl auf die Gefühle bei Auseinandersetzung mit der Inklusion von unterschiedlichen Schüler*innen als auch auf die persönliche Bereitschaft, Inklusion umzusetzen, untersucht. Die Studien basieren einerseits auf dem Kontinuum-Modell der Eindrucksbildung und betrachten andererseits das Stereotype-Content-Modell, nach dem Wärme und Kompetenz über 80 % der Unterschiedlichkeit in der Personenwahrnehmung erklären. Die Ergebnisse zeigten, dass Überzeugungen und Erwartungen von der Art des Förderbedarfs beeinflusst werden. Positivere Überzeugungen bezüglich der Schüler*innenmerkmale (Wärme und Kompetenz) und höhere Leistungserwartungen waren hierbei mit positiveren Gefühlen und einer stärker ausgeprägten persönlichen Bereitschaft, die Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf zu inkludieren, verbunden. Abschließend werden die daraus resultierenden Konsequenzen für die Lehreraus- und weiterbildung abgeleitet und diskutiert. [less ▲]

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See detailAkademische Profile von Schüler*innen zur Bestimmung der Akkuratheit von Schulübergangsempfehlungen – eine Validierungsstudie
Pit-Ten Cate, Ineke UL; Hörstermann, Thomas UL

in Glock, Sabine; Kleen, Hannah (Eds.) Stereotype in der Schule (2020)

In verschiedenen europäischen Ländern führt der Wechsel zur Sekundarschule zu einer bedeutsamen Aufgliederung der Bildungswege, welche ein unterschiedlich hohes Schulleistungsniveau der Schüler*innen ... [more ▼]

In verschiedenen europäischen Ländern führt der Wechsel zur Sekundarschule zu einer bedeutsamen Aufgliederung der Bildungswege, welche ein unterschiedlich hohes Schulleistungsniveau der Schüler*innen voraussetzen. Die Akkuratheit der Zuweisung von Sekundarschulformen bestimmt nicht nur die Optionen der Schüler*innen bei späteren Übergangen im Bildungssystem, sondern beeinflusst auch den weiteren beruflichen und persönlichen Werdegang der Schüler*innen. Schüler*innen mit Migrationshintergrund sind auf die höheren sekundären Schulformen unterrepräsentiert. Inwiefern diese Unterrepräsentation auf stereotypgeprägte Leistungserwartungen zurückzuführen ist, ist bis jetzt unklar, denn es lisgt kein Kriterium vor, um die Urteilsakkuratheit adäquat zu messen. In diesem Kapitel wird ein Ansatz beschrieben, ein solches Akkuratheitskriterium zu entwickeln und zu validieren. In einem zweiten Schritt wird das Kriterium angewendet, um den Zusammenhang zwischen stereotypgeprägten Erwartungen und der Akkuratheit der Übergangsentscheidungen zu untersuchen. Das Kriterium erweist sich als valides Maß und könnte so einen wertvollen Ansatz für weitere Untersuchungen der Akkuratheit von Lehrerurteilen darstellen. Obwohl Lehrer*innen im Allgemeinen eine hohe Urteilsakkuratheit aufweisen, bestätigen die Befunde dennoch die Zusammenhänge zwischen stereotypgeprägten Erwartungen und Urteilsverzerrungen. [less ▲]

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See detailDie Einstellungen von Lehrpersonen gegenüber Schüler*innen ethnischer Minoritäten und Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf: Ein Forschungsüberblick
Glock, Sabine; Kleen, Hannah; Krischler, Mireille UL et al

in Glock, Sabine; Kleen, Hannah (Eds.) Stereotype in der Schule (2020)

In diesem Artikel wird ein Forschungsüberblick über Einstellungen sowohl gegenüber Schüler*innen ethnischer Minoritäten als auch gegenüber Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf sowie ... [more ▼]

In diesem Artikel wird ein Forschungsüberblick über Einstellungen sowohl gegenüber Schüler*innen ethnischer Minoritäten als auch gegenüber Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf sowie gegenüber Inklusion gegeben. Lehrkrafteinstellungen gelten als wichtiger Faktor einerseits bezüglich einer erfolgreichen Inklusion von Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf, andererseits aber auch, wenn es um ethnische Ungleichheiten geht. Aus diesem Grund sind gerade Schüler*innen ethnischer Minoritäten interessant, da diese häufig als sogenannte „Bildungsverlierer“ gelten. Der Überblick geht dabei sowohl auf implizite als auch auf explizite Einstellungen von Lehrkräften und Lehramtsstudierenden ein und führt die Relevanz moderierender Variablen, wie die Berufserfahrung oder den Kontakt, auf. Darüber hinaus wird auf die Relation zwischen Einstellungen und Verhalten eingegangen. Es zeigt sich, dass für Schüler*innen ethnischer Minoritäten sowie für Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf die impliziten Einstellungen negativ und die expliziten positiv sind. Darüber hinaus zeigt sich, dass die Einstellungen nicht stabil sind, sondern je nach zusätzlicher moderierender Variable variieren. Insbesondere bei den Einstellungen gegenüber Schüler*innen ethnischer Minoritäten lässt sich ein Zusammenhang zwischen Einstellungen und Verhalten von Lehrkräften finden. Die bisherige Forschung wird hinsichtlich möglicher zukünftiger Forschung und praktischer Implikationen diskutiert. [less ▲]

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See detailLocal Organiser, European Shadow Financial Regulatory Committee Meeting
Wolff, Christian UL

Scientific Conference (2020, February)

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See detail6-way coupling of DEM+CFD+FEM with preCICE
Besseron, Xavier UL; Rousset, Alban UL; Peyraut, Alice et al

Presentation (2020, February)

In this work, we present our preliminary results on the 6-way coupling of 3 numerical solvers: XDEM for the Discrete Element Method (DEM), OpenFOAM for Computation Fluid Dynamics (CFD), and deal.II for ... [more ▼]

In this work, we present our preliminary results on the 6-way coupling of 3 numerical solvers: XDEM for the Discrete Element Method (DEM), OpenFOAM for Computation Fluid Dynamics (CFD), and deal.II for Finite Element Method (FEM). We relied on the existing preCICE adapters for OpenFOAM and deal.II and we have implemented a new preCICE adapter for the eXtended Discrete Element Method (XDEM), an innovative DEM software developed at the University of Luxembourg. The XDEM adapter permits coupling of the particulate phase of DEM with CFD and FEM: - DEM+FEM is a surface coupling that performs the exchange of surface forces and displacement between the particles and a deformable solid; - DEM+CFD is a volume coupling that performs the exchange of porosity, momentum, drag force and buoyancy between the particles and the fluid. Put together with the pre-existing CFD+FEM coupling, we obtain a 6-way coupled multi-physics solver for particles, fluid and deformable solids. We have tested and evaluated our multi-physics solver on the tutorial case “Cylinder with a flap” derived from the benchmarking case of Turek and Hron, that we extended to include a particulate phase solved by XDEM. [less ▲]

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See detailWhy is the Market Skewness-Return Relationship Negative?
Lehnert, Thorsten UL

Scientific Conference (2020, January 23)

The observed negative relationship between market skewness and excess return or the negative price of market skewness risk in the cross-section of stock returns is somewhat counterintuitive when we ... [more ▼]

The observed negative relationship between market skewness and excess return or the negative price of market skewness risk in the cross-section of stock returns is somewhat counterintuitive when we consider the usual interpretation of e.g. option-implied skewness as an indicator of jump risk or downside risk. One possible explanation for this inconsistency is that there are factors affecting option-implied market skewness other than jump risk in the stock market. In this paper, I find that price pressure associated with “crowded trades” of mutual funds is an important endogenous factor. Given that retail investors are prone to herding, the directional trading of mutual funds is correlated, and their collective actions can generate short-term price pressure on aggregate stock prices. Short sellers systematically exploit these patterns not only in the equity lending market, but also in the options market. In line with this economic channel, I find that firstly, the significant negative relationship between market skewness and returns becomes insignificant, once I control for price pressure. Secondly, the negative relationship is only present for the “bad” downside component of risk-neutral skewness, associated with out-of-the-money put options. For the “good” upside component of risk-neutral skewness, associated with out-of-the-money call options, the relationship is always positive. Thirdly, price pressure affects the skewness-return relationship, which can be clearly distinguished from the impact of flows on the volatility-return relationship in terms of the leverage effect. [less ▲]

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See detailSchool-Class Co-Ethnic and Immigrant Density and Current Smoking among Immigrant Adolescents
Kern, Matthias Robert UL; Heinz, Andreas UL; Willems, Helmut UL

in International Journal of Environmental Research and Public Health (2020), 17(2),

Although the school-class is known to be an important setting for adolescent risk behavior, little is known about how the ethnic composition of a school-class impacts substance use among pupils with a ... [more ▼]

Although the school-class is known to be an important setting for adolescent risk behavior, little is known about how the ethnic composition of a school-class impacts substance use among pupils with a migration background. Moreover, the few existing studies do not distinguish between co-ethnic density (i.e., the share of immigrants belonging to one’s own ethnic group) and immigrant density (the share of all immigrants). This is all the more surprising since a high co-ethnic density can be expected to protect against substance use by increasing levels of social support and decreasing acculturative stress, whereas a high immigrant density can be expected to do the opposite by facilitating inter-ethnic conflict and identity threat. This study analyses how co-ethnic density and immigrant density are correlated with smoking among pupils of Portuguese origin in Luxembourg. A multi-level analysis is used to analyze data from the Luxembourg Health Behavior in School-Aged Children study (N = 4268 pupils from 283 classes). High levels of co-ethnic density reduced current smoking. In contrast, high levels of immigrant density increased it. Thus, in research on the health of migrants, the distinction between co-ethnic density and immigrant density should be taken into account, as both may have opposite effects. [less ▲]

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See detailSexual abuse of adolescents - methodological problems of victimisation surveys
Heinz, Andreas UL

Presentation (2020, January 15)

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See detailComputers and Computing in Society
Schafer, Valerie UL

in NTM (2020)

This review essay aims to highlight some of these recent trends within the history of computing and information technology through the consideration of three recently published books : 1/ Frank Bösch (Ed ... [more ▼]

This review essay aims to highlight some of these recent trends within the history of computing and information technology through the consideration of three recently published books : 1/ Frank Bösch (Ed.) 2018. Wege in die Gesellschaft. Computernutzung in der Bundesrepublik (1955–1990). Geschichte der Gegenwart, Bd. 20. Göttingen: Wallstein, geb.; 2/ Marie Hicks 2017. Programmed Inequality. How Britain Discarded Women Technologists and Lost Its Edge in Computing. Cambridge, MA: MIT Press; 3/ Joy Lisi Rankin 2018. A People’s History of Computing in the United States. Cambridge, MA: Harvard University Press. They are increasingly opening up to approaches that are oriented towards society and actors, whether the latter are producers, regulators, users, or even maintainers. This is achieved with historical rigour by the authors, who highlight the history of a field that is not only scientific, technical, industrial and economic, but also profoundly social, and which is marked by multiple debates, negotiations and power relationships. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailMobility policy through the lens of policy mobility: The post-political case of introducing free transit in Luxembourg
Carr, Constance UL; Hesse, Markus UL

in Journal of Transport Geography (2020), 83

This viewpoint paper addresses the issue of fare-free public transport (FFPT) in the context of policy mobility, the strand of urban studies literature that examines how policy formulations developed in ... [more ▼]

This viewpoint paper addresses the issue of fare-free public transport (FFPT) in the context of policy mobility, the strand of urban studies literature that examines how policy formulations developed in one place tend to ‘travel’ and inform and inspire plans elsewhere as good or best practices. We argue that the promotion of policies may not reflect a serious attempt to solve a sustainability or socio-economic issue. Rather, the institutions in charge have different targets in mind. FFPT in Luxembourg is thus more a reflection of a post-political process where politics are severed from the political. [less ▲]

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