Results 101-120 of 135.
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailSpecial issue: Classroom composition research on social-emotional outcomes
Müller, Christoph Michael; Zurbriggen, Carmen UL

in Journal of Cognitive Education and Psychology (2015), 15(2),

Detailed reference viewed: 215 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailFaktorenanalyse
Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen UL

in Koch, Katja; Ellinger, Stephan (Eds.) Empirische Forschungsmethoden in der Heil- und Sonderpädagogik (2015)

Detailed reference viewed: 23 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailIntensive longitudinal methods – ihre Eignung für die sonderpädagogische Forschung und exemplarische Anwendungsmöglichkeiten
Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen UL

in Empirische Sonderpädagogik (2015), 7(3), 194205

Detailed reference viewed: 28 (0 UL)
See detailInternalizing and externalizing behaviour: Subjective experiences in different classroom situations
Zurbriggen, Carmen UL; Venetz, Martin

Scientific Conference (2014, August)

Detailed reference viewed: 20 (0 UL)
See detailSubgroups of problematic behaviour among students of primary school from teacher perspective: A latent profile analysis
Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen UL; Liesen, Christian

Scientific Conference (2014, August)

Detailed reference viewed: 31 (0 UL)
See detailEducational context and occupational aspirations: The role of academic tracking
Zurbriggen, Carmen UL; Kronig, Winfried; Venetz, Martin

Scientific Conference (2014, July)

Detailed reference viewed: 25 (0 UL)
See detailZur Bedeutung von Peers für das akademische Selbstkonzept
Zurbriggen, Carmen UL

Scientific Conference (2014, June)

Detailed reference viewed: 22 (0 UL)
See detailSchulische Integration und Schulübergang. Ergebnisse einer Längsschnittuntersuchung
Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen UL

Presentation (2014, April)

Detailed reference viewed: 37 (0 UL)
See detailKurzfragebogen zur Erfassung der Dimensionen der Integration von Schülerinnen und Schülern (KFDI)
Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen UL; Eckhart, Michael

Scientific Conference (2014, January)

Detailed reference viewed: 24 (0 UL)
Full Text
See detailIntegriert während der Primarschule – und dann?
Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen UL

in Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik (2014), 20(5), 3844

Detailed reference viewed: 30 (0 UL)
See detailHandlungsmöglichkeiten zur Unterstützung von Schülerinnen und Schülern mit Verhaltensauffälligkeiten
Müller, Christoph Michael; Zurbriggen, Carmen UL

in Luder, Reto; Kunz, André; Müller Bösch, Caroline (Eds.) Inklusive Pädagogik und Didaktik (2014)

Detailed reference viewed: 42 (1 UL)
See detailAdaptive Kompetenzen von Erwachsenen mit intellektueller Beeinträchtigung
Zurbriggen, Carmen UL; Orthmann Bless, D.; Estermann, v. et al

Report (2014)

Detailed reference viewed: 21 (0 UL)
See detailInklusion und Integration – wo steht die Schweiz?
Zurbriggen, Carmen UL

Presentation (2013, November)

Detailed reference viewed: 30 (0 UL)
See detailIntegriert während der Primarschule – und dann?
Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen UL

Scientific Conference (2013, August)

Detailed reference viewed: 21 (0 UL)
See detailSchulische Integration und Schulübergang
Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen UL

Scientific Conference (2012, September)

Detailed reference viewed: 24 (0 UL)