Results 41-60 of 135.
Bookmark and Share    
See detailEntwicklung eines Fragebogens zur Erfassung des emotionalen Selbstkonzepts von Jugendlichen
Schmidt, Philipp; Zurbriggen, Carmen UL

Poster (2018, November)

Detailed reference viewed: 27 (0 UL)
See detailSocial interactions in everyday life of students with and without special educational needs.
Zurbriggen, Carmen UL; Venetz, Martin; Hinni, Chantal

Scientific Conference (2018, September)

Detailed reference viewed: 29 (0 UL)
See detailConsistency of inclusion assessment: Contrasting students’ reports with teacher and parent ratings
Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen UL; Schwab, Susanne et al

Scientific Conference (2018, September)

Detailed reference viewed: 34 (0 UL)
See detailPerceptions of inclusion and motivational relationships as predictors of emotional well-being
Markus, Stefan; Schwab, Susanne; Zurbriggen, Carmen UL et al

Scientific Conference (2018, September)

Detailed reference viewed: 47 (0 UL)
See detailAssessing dimensions of inclusion – Measurement invariance between students with and without learning disabilities.
Knickenberg, Margarita; Zurbriggen, Carmen UL; Venetz, Martin et al

Scientific Conference (2018, September)

Detailed reference viewed: 32 (0 UL)
See detailConception of the E-CIR “Measuring and supporting students’ social participation”. The 2018 E-CIR Group
Spörer, Nadine; Minnaert, Alexander; Zurbriggen, Carmen UL et al

Poster (2018, September)

Detailed reference viewed: 29 (0 UL)
See detailEmotional well-being in inclusive education and its relation to motivational appraisals
Markus, Stefan; Schwab, Susanne; Zurbriggen, Carmen UL et al

Scientific Conference (2018, July)

Detailed reference viewed: 37 (0 UL)
See detailPerceptions of inclusion questionnaire – eine psychometrische Analyse der Schüler-, Eltern- und Lehrerversion
Schwab, Susanne; Zurbriggen, Carmen UL; Venetz, Martin et al

Scientific Conference (2018, June)

Detailed reference viewed: 74 (0 UL)
See detailThe emotional experience of students with internalizing behavior during classroom peer interactions
Zurbriggen, Carmen UL; Venetz, Martin

Scientific Conference (2018, April)

Detailed reference viewed: 21 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDabei oder nicht dabei? Soziale Partizipation im Jugendalter
Zurbriggen, Carmen UL

in Sonderpädagogische Förderung heute (2018), 63(4), 408417

Detailed reference viewed: 38 (0 UL)
See detailSchulklasseneffekte auf Schulleistung und akademisches Selbstkonzept
Zurbriggen, Carmen UL

in Rathmann, Katharina; Hurrelmann, Klaus (Eds.) Leistung und Wohlbefinden in der Schule: Herausforderung Inklusion (2018)

Detailed reference viewed: 60 (2 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailMethoden der empirischen Erforschung von Beziehungen und Einflussprozessen zwischen Klassenkameradinnen und -kameraden
Zurbriggen, Carmen UL

in Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbarsgebiete (2018), 87(3), 205217

In diesem Beitrag werden ausgewählte empirische Erhebungsmethoden für die Erforschung von Beziehungen und Einflussprozessen zwischen Klassenkameradinnen und -kameraden im Überblick dargestellt ... [more ▼]

In diesem Beitrag werden ausgewählte empirische Erhebungsmethoden für die Erforschung von Beziehungen und Einflussprozessen zwischen Klassenkameradinnen und -kameraden im Überblick dargestellt. Ausgangspunkt für die Auswahl und Darstellung der quantitativen Methoden bildet eine Systematisierung des Forschungsgegenstandes Peerbeziehungen und Peereinflussprozesse in Schulklassen. Neben den beiden klassischen, in der sonderpädagogischen Forschung häufig eingesetzten Verfahren Fragebogen und soziometrische Nominationsmethoden werden drei bislang noch wenig bekannte Erhebungsmethoden vorgestellt: Social Cognitive Mapping, Erlebensstichprobenmethode und Social Sensing. Abschließend werden zentrale methodische Herausforderungen der Erhebung von Peerbeziehungen und Peereinflüssen in Schulklassen aus einer sonderpädagogischen Perspektive diskutiert. [less ▲]

Detailed reference viewed: 25 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailFortführung des Diskurses „Dabei oder nicht dabei? Soziale Partizipation im Jugendalter“
Zurbriggen, Carmen UL

in Sonderpädagogische Förderung heute (2018), 63(4), 429434

Detailed reference viewed: 24 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDiversität und aktuelles emotionales Erleben von Schülerinnen und Schülern im inklusiven Unterricht
Zurbriggen, Carmen UL; Venetz, Martin

in Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (Eds.) Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule (2018)

Detailed reference viewed: 49 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailIntersektionalität in der Sonderpädagogik. Perspektiven für die Analyse der Wechselbeziehungen von Behinderung und anderen Ungleichheitsdimensionen
Hinni, Chantal; Zurbriggen, Carmen UL

in Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbarsgebiete (2018), 87(2), 167-172

Detailed reference viewed: 50 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailThe quality of experience of students with and without special educational needs in everyday life and when relating to peers
Zurbriggen, Carmen UL; Venetz, Martin; Hinni, Chantal

in European Journal of Special Needs Education (2018)

Detailed reference viewed: 48 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEditorial: Assessing behavior difficulties in students
Zurbriggen, Carmen UL; Schwab, Susanne; de Boer, Anke et al

in European Journal of Psychological Assessment (2018), 34(2), 6568

Detailed reference viewed: 40 (0 UL)