Results 121-131 of 131.
![]() Samuel, Robin ![]() in Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (Eds.) et al Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden (2012) Bildungsabschlüsse sind die wichtigsten Faktoren für sozialen Status und beruflichen Erfolg in modernen Gesellschaften. Diese hängen, wie sozialer Status und Beruf, zu einem großen Teil von der sozialen ... [more ▼] Bildungsabschlüsse sind die wichtigsten Faktoren für sozialen Status und beruflichen Erfolg in modernen Gesellschaften. Diese hängen, wie sozialer Status und Beruf, zu einem großen Teil von der sozialen Herkunft ab (Becker und Lauterbach 2004; Blau und Duncan 1967; Bourdieu und Passeron 1971; Breen und Goldthorpe 1997). [less ▲] Detailed reference viewed: 70 (4 UL)![]() ; ; Samuel, Robin ![]() in Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden (2012) Detailed reference viewed: 103 (0 UL)![]() ; ; et al Book published by Springer VS (2012) Der Übergang von der Schule ins Erwachsenen- und Erwerbsleben ist eine entscheidende und kritische Lebensphase. Vieles deutet darauf hin, dass diese Transition in modernen Gesellschaften länger ... [more ▼] Der Übergang von der Schule ins Erwachsenen- und Erwerbsleben ist eine entscheidende und kritische Lebensphase. Vieles deutet darauf hin, dass diese Transition in modernen Gesellschaften länger, anforderungsreicher, ... [less ▲] Detailed reference viewed: 147 (12 UL)![]() ![]() Samuel, Robin ![]() Scientific Conference (2011) Detailed reference viewed: 46 (0 UL)![]() ![]() Samuel, Robin ![]() Scientific Conference (2011) Detailed reference viewed: 41 (1 UL)![]() ![]() ; Samuel, Robin ![]() in Hadjar, Andreas (Ed.) Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten (2011) Detailed reference viewed: 128 (1 UL)![]() Samuel, Robin ![]() in Swiss Journal of Sociology (2011), 37(1), 57-78 Educational attainment is considered the most important contributor to status and occupational achievement in modern societies. Largely dependent on socio-economic background, the transfer of educational ... [more ▼] Educational attainment is considered the most important contributor to status and occupational achievement in modern societies. Largely dependent on socio-economic background, the transfer of educational attainment from parents to their offspring is likely to have various consequences. Some of these consequences may be of an intra-individual nature. In this article, we explore the consequences of (un)successful intergenerational transfer of educational attainment on wellbeing (self-esteem, positive attitude toward life), drawing primarily on the work of Pierre Bourdieu. We use panel data from the Transition from Education to Employment Project (TREE), and employ longitudinal autoregressive structural equation models. The results show a destabilization of wellbeing over time for the group with downward educational mobility. [less ▲] Detailed reference viewed: 429 (12 UL)![]() ![]() Samuel, Robin ![]() Scientific Conference (2010) Detailed reference viewed: 52 (1 UL)![]() ![]() ; Samuel, Robin ![]() Scientific Conference (2010) Detailed reference viewed: 45 (0 UL)![]() ![]() Samuel, Robin ![]() Scientific Conference (2009, June 06) Detailed reference viewed: 187 (2 UL) |
||