Results 41-60 of 62.
![]() ![]() Weth, Constanze ![]() in Röber, Christa; Olfert, Helena (Eds.) Schriftsprach- und Orthographieerwerb: Erstlesen, Erstschreiben (2015) Detailed reference viewed: 131 (12 UL)![]() ![]() Weth, Constanze ![]() in Morys, Nancy; Kirsch, Claudine; de Saint-Georges, Ingrid (Eds.) et al Lernen und Lehren in multilingualen Kontexten. Zum Umgang mit sprachlich-kultureller Diversität im Klassenraum (2014) This article focuses on the orthographic resources displayed by two German pupils learning French as a Foreign Language (FLE). It aims to highlight their orthographic competences, which are often left ... [more ▼] This article focuses on the orthographic resources displayed by two German pupils learning French as a Foreign Language (FLE). It aims to highlight their orthographic competences, which are often left unrecognised because departures from norm are stigmatised as faults. The children have not yet mastered the orthographic and grammatical system of the foreign language. The article examines nevertheless their writings in order to better understand their ways of representing phonemes and words in writing. [less ▲] Detailed reference viewed: 168 (5 UL)![]() ![]() Weth, Constanze ![]() in Klump, André; Kramer, Johannes; Willems, Aline (Eds.) Manuel des langues romanes (2014) L’article donne un aperçu du statut, de l’élaboration et des usages de l’occitan au cours de l’histoire et dans les différents domaines sociaux. Il commence par une brève qualification de l’occitan. Puis ... [more ▼] L’article donne un aperçu du statut, de l’élaboration et des usages de l’occitan au cours de l’histoire et dans les différents domaines sociaux. Il commence par une brève qualification de l’occitan. Puis il traite de l’élaboration et de la codification de ce dernier. Cet aspect recouvre l’expansion de l’occitan au début du dernier millénaire, l’infiltration du français et les efforts faits pour parvenir à une élaboration et une standardisation de l’occitan dès la fin du XIXe siècle. La partie suivante résume les différentes époques littéraires depuis l’an 1000. La prochaine section traite de l’occitan à l’école. Elle montre le rôle joué par l’école française dans le déclin de l’occitan, mais révèle néanmoins ses acquis depuis le XXe siècle. Par la suite, on fait état des usages de l’occitan au XXIe siècle. Le dernier paragraphe est dédié à la sociolinguistique occitane du XXe siècle. Celle-ci a ouvert un vaste champ de recherche sur l’occitan et a abouti à une reprise de conscience non négligeable à propos de la langue et de la culture occitanes. [less ▲] Detailed reference viewed: 180 (1 UL)![]() Weth, Constanze ![]() Article for general public (2012) Detailed reference viewed: 96 (1 UL)![]() Weth, Constanze ![]() in Grießhaber, Wilhelm; Kalkavan, Zeynep (Eds.) Orthographie- und Schrifterwerb bei mehrsprachigen Kindern. (2012) Detailed reference viewed: 691 (18 UL)![]() Weth, Constanze ![]() in Französisch Heute (2011), 3 Detailed reference viewed: 160 (6 UL)![]() Weth, Constanze ![]() in Rymarczyk, Jutta; Kötter, Markus (Eds.) Fremdsprachenunterricht in der Grundschule: Forschungsergebnisse und Vorschläge zu seiner weiteren Entwicklung. (2011) Detailed reference viewed: 134 (1 UL)![]() Weth, Constanze ![]() Article for general public (2011) Detailed reference viewed: 132 (3 UL)![]() Weth, Constanze ![]() in IMIS Beiträge (2010), 37 Detailed reference viewed: 203 (3 UL)![]() Weth, Constanze ![]() in IMIS Beiträge (2010), 37 Detailed reference viewed: 274 (10 UL)![]() Weth, Constanze ![]() in Heinzel, Frederike; Panagiotopoulou, Argyro (Eds.) Qualitative Bildungsforschung im Elementar- und Primarbereich. (2010) Detailed reference viewed: 68 (1 UL)![]() Weth, Constanze ![]() in IDV-Magazin. Der Internationale Deutschlehrerverband. (2010), 82 Detailed reference viewed: 98 (0 UL)![]() ![]() Weth, Constanze ![]() in Diehr, Bärbel; Rymarczyk, Jutta (Eds.) Researching literacy in a foreign language among primary school learners. (2010) Detailed reference viewed: 147 (1 UL)![]() ![]() Weth, Constanze ![]() in Schramm, Karen; Schroeder, Christoph (Eds.) Empirische Zugänge zu Sprachförderung und Spracherwerb in Deutsch als Zweitsprache. (2009) Detailed reference viewed: 114 (9 UL)![]() Weth, Constanze ![]() in Frings, Michael; Vetter, Eva (Eds.) Mehrsprachigkeit als Schlüsselkompetenz: Theorie und Praxis in Lehr- und Lernkontexten. Akten zur gleichnamigen Sektion des XXX. Deutschen Romanistentages an der Universität Wien (22.bis 27. September 2007). (2008) Detailed reference viewed: 86 (3 UL)![]() Weth, Constanze ![]() Book published by Ibidem (2008) Detailed reference viewed: 103 (4 UL)![]() ![]() Weth, Constanze ![]() in Anne, Walter; Margarete, Menz; Sabina, De Carlo (Eds.) Grenzen der Gesellschaft? Migration und sozialstruktureller Wandel in der Zuwanderungsregion Europa. (2006) Detailed reference viewed: 62 (0 UL)![]() Weth, Constanze ![]() in Peter, Cichon; Barbara, Czernilofsky; Robert, Tanzmeister (Eds.) et al Entgrenzungen. Für eine Soziologie der Kommunikation. Festschrift für Georg Kremnitz zum 60. Geburtstag. (2005) Detailed reference viewed: 61 (2 UL)![]() ![]() Weth, Constanze ![]() in Lendemains (2004), 114/115 Detailed reference viewed: 57 (0 UL) |
||