Results 101-118 of 118.
Bookmark and Share    
Full Text
See detailIntergeo - Interoperable Interactive Geometry for Europe
Kreis, Yves UL; Schandeler, Ingo; Libbrecht, Paul

Scientific Conference (2008, February 01)

Interactive Geometry is a way to improve mathematics education with the help of a computer. Using sophisticated software, sketches and figures can be brought to life, comparable to what movies mean to ... [more ▼]

Interactive Geometry is a way to improve mathematics education with the help of a computer. Using sophisticated software, sketches and figures can be brought to life, comparable to what movies mean to images. Although many examples of helpful activities that were created using Interactive Geometry Software exist, interactive geometry software is still not used regularly in classrooms. In fact, many teachers do not know about the new possibilities, or they do not have access to the necessary resources. The EU-co-funded project Intergeo will attack the three main barriers for a EU-wide adoption of the existing material: missing search facilities, lack of interoperability, and missing quality information. [less ▲]

Detailed reference viewed: 44 (0 UL)
Full Text
See detailStatus quo report on DGS usage
Hendriks, Maxim; Ippersiel, Mathieu; Kortenkamp, Ulrich et al

Report (2008)

Detailed reference viewed: 29 (0 UL)
Full Text
See detailIntergeo - Interoperable Interactive Geometry for Europe
Kortenkamp, Ulrich; Kreis, Yves UL

in Vásárhelyi, Éva (Ed.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2008 (2008)

Das von der EU ko-finanzierte Projekt Intergeo möchte den Gebrauch von DGS im Unterricht in ganz Europa vorantreiben. Dazu werden die 10 Projektpartner -- Pädagogische Hochschule Schwäbisch Gmünd (D ... [more ▼]

Das von der EU ko-finanzierte Projekt Intergeo möchte den Gebrauch von DGS im Unterricht in ganz Europa vorantreiben. Dazu werden die 10 Projektpartner -- Pädagogische Hochschule Schwäbisch Gmünd (D), Université Montpellier II (F), Deutsches Forschungszentrum für künstliche Intelligenz (Saarbrücken,D), Cabrilog S.A.S. (Grenoble, F), Universität Bayreuth (D), Université du Luxembourg (LUX), Universidad de Cantabria (Santander, ES), TU Eindhoven (NL), Maths for More (Barcelona, ES), Jiho?eská Univerzita v ?eských Bud?jovicích (Budweis, CZ) - drei Hauptprobleme lösen: * Bereits vorhandene Inhalte werden in einer einfach zu durchsuchenden Datenbank gesammelt und mit klaren Lizenzbedingungen zur Verfügung gestellt * Es wird ein gemeinsames Dateiformat für Geometriesoftware entwickelt, so dass die Nutzung im Unterricht nicht mehr an inkompatibler Software scheitert * Konstruktionen und Aufgaben werden in Schulen getestet und die Ergebnisse werden mit in der Datenbank veröffentlicht. Im Vortrag wird das Projekt vorgestellt, erste Ergebnisse präsentiert und über die möglichen Beteiligungen als Benutzer oder assozierter Partner informiert. [less ▲]

Detailed reference viewed: 160 (1 UL)
Full Text
See detailNegative Zahlen in der Grundschule
Kreis, Yves UL; Busana, Gilbert UL; Meyers, Christian UL

in Vásárhelyi, Éva (Ed.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2008 (2008)

Für Grundschüler gehören negative Zahlen intuitiv zum Allgemeinwissen: im Winter bringt der Wetterbericht Angaben über negative Temperaturen, Stockwerke in Tiefgaragen werden mit negativen Zahlen ... [more ▼]

Für Grundschüler gehören negative Zahlen intuitiv zum Allgemeinwissen: im Winter bringt der Wetterbericht Angaben über negative Temperaturen, Stockwerke in Tiefgaragen werden mit negativen Zahlen gekennzeichnet, usw. In diesem Vortrag wird die Idee einer systematischen Einführung in den Zahlenraum der negativen Zahlen erläutert, eine Vorgehensweise die bereits in der ersten Klasse begonnen werden kann. Nach einem ersten intuitiven Kontakt führt die Ordnungsrelation zu einer Schreibweise der negativen Zahlen und anschließend zur Beziehung zwischen der Subtraktion in N und der Addition in Z. Abschließend werden die Vorteile der Anwendung der positiven und negativen Zahlen mit Hilfe von einigen konkreten Beispielen diskutiert. [less ▲]

Detailed reference viewed: 51 (0 UL)
Full Text
See detailTechnology professional development and research collaboration: Towards an International GeoGebra Institute
Hohenwarter, Markus; Kreis, Yves UL; Lavisca, Zsolt

in Vásárhelyi, Éva (Ed.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2008 (2008)

Research suggests that, for the majority of teachers, solely providing technology is insufficient for the successful integration of technology into their teaching (Cuban, Kilpatrick and Peck 2001). It has ... [more ▼]

Research suggests that, for the majority of teachers, solely providing technology is insufficient for the successful integration of technology into their teaching (Cuban, Kilpatrick and Peck 2001). It has been suggested that adequate training and collegial support increase teachers' willingness to integrate technology into their teaching and to develop successful technology-assisted teaching practices (Becker, Ravitz and Wong 1999). Our aim is to establish an International GeoGebra Institute (IGI) to be able to offer free structured training and support for teachers who are ready to integrate GeoGebra into their classrooms. In addition, we endeavour to organise and coordinate research projects in relation to GeoGebra to enhance the development of training and support materials. Whereas our initial plan is to establish an IGI site at Florida Atlantic University (USA), in the long run our goal is to collaborate with colleagues and set up other institutes in various locations around the world. [less ▲]

Detailed reference viewed: 28 (0 UL)
Full Text
See detailEntdeckendes Lernen im Mathematikunterricht der Grundschule: Brüche und Dezimalzahlen
Kreis, Yves UL

Book published by University of Luxembourg - 2. Aufl. (2007)

Detailed reference viewed: 38 (0 UL)
Full Text
See detailEntdeckendes Lernen im Mathematikunterricht der Grundschule: Geometrie
Kreis, Yves UL

Book published by University of Luxembourg (2007)

Detailed reference viewed: 42 (0 UL)
Full Text
See detailEntdeckendes Lernen im Mathematikunterricht der Grundschule: Natürliche Zahlen
Kreis, Yves UL

Book published by University of Luxembourg - 2. Aufl. (2007)

Detailed reference viewed: 25 (0 UL)
Full Text
See detailGeoGebra
Hohenwarter, Markus; Kreis, Yves UL

Software (2006)

Detailed reference viewed: 37 (2 UL)
Full Text
See detailEntdeckendes Lernen im Mathematikunterricht der Grundschule: Brüche und Dezimalzahlen
Kreis, Yves UL

Book published by University of Luxembourg (2006)

Detailed reference viewed: 29 (0 UL)
Full Text
See detailEntdeckendes Lernen im Mathematikunterricht der Grundschule: Projekte
Kreis, Yves UL

Book published by University of Luxembourg - 2. Aufl. (2006)

Detailed reference viewed: 31 (2 UL)
Full Text
See detailEntdeckendes Lernen im Mathematikunterricht der Grundschule: Natürliche Zahlen
Kreis, Yves UL

Book published by University of Luxembourg (2006)

Detailed reference viewed: 29 (0 UL)
Full Text
See detailEntdeckendes Lernen im Mathematikunterricht der Grundschule: Projekte
Kreis, Yves UL

Book published by University of Luxembourg (2005)

Detailed reference viewed: 24 (1 UL)
Full Text
See detailEignet sich die semi-konkrete Darstellungsform Pfeilsprache als nonverbale Kommunikationsmöglichkeit im aktiv-entdeckenden Mathematikunterricht?
Kreis, Yves UL

Book published by Ministère de l’Éducation nationale et de la Formation professionnelle (2005)

Detailed reference viewed: 54 (0 UL)
See detailMATHE MAT TIC
Kreis, Yves UL

Bachelor/master dissertation (2002)

Detailed reference viewed: 16 (0 UL)
See detailIterative Methoden für Pseudospektralverfahren zur Lösung von Randwertproblemen
Kreis, Yves UL

Bachelor/master dissertation (1998)

Detailed reference viewed: 23 (0 UL)