Article (Scientific journals)
Die Bezugsnormorientierung von Mathematiklehrkräften am Ende der Sekundarstufe I: Konvergenz verschiedener Messverfahren und Wirkung auf motivational-affektive Aspekte des Mathematiklernens und Leistung
FISCHBACH, Antoine; Brunner, Martin; Krauss, Stefan et al.
2015In Journal for Educational Research Online, 7 (3), p. 3-27
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Fischbach et al. - 2015 - Die Bezugsnormorientierung von Mathematiklehrkräften.pdf
Publisher postprint (186.35 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
FISCHBACH, Antoine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Brunner, Martin;  Free University of Berlin and Berlin-Brandenburg Institute for School Quality
Krauss, Stefan;  Universität Regensburg
Baumert, Jürgen;  Max-Planck-Institut für Bildungsforschung Berlin
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Die Bezugsnormorientierung von Mathematiklehrkräften am Ende der Sekundarstufe I: Konvergenz verschiedener Messverfahren und Wirkung auf motivational-affektive Aspekte des Mathematiklernens und Leistung
Alternative titles :
[en] Mathematics teachers’ frame of reference at the end of lower secondary school: Convergence of measures across methods and effects on motivational-affective aspects of students’ mathematics learning and achievement
Publication date :
2015
Journal title :
Journal for Educational Research Online
ISSN :
1866-6671
Publisher :
Waxmann, Münster, Germany
Volume :
7
Issue :
3
Pages :
3-27
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBilu :
since 09 September 2015

Statistics


Number of views
185 (28 by Unilu)
Number of downloads
8 (8 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu