![]() Gomez-Fernandez, Roberto ![]() Speeches/Talks (2015) Detailed reference viewed: 71 (22 UL)![]() Mehra, Rajnish ![]() Speeches/Talks (2015) Detailed reference viewed: 68 (0 UL)![]() Te Heesen, Kerstin ![]() Speeches/Talks (2015) Detailed reference viewed: 9 (0 UL)![]() Constantinidis, Christina ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 78 (1 UL)![]() Constantinidis, Christina ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 62 (2 UL)![]() Mouton, Victoria ![]() ![]() Speeches/Talks (2014) La chute du mur de Berlin, la fin du glacis communiste et l’implosion de l’Union soviétique mettent un terme à la Guerre froide et à ses divisions. Plus de 500 ressources documentaires retracent le ... [more ▼] La chute du mur de Berlin, la fin du glacis communiste et l’implosion de l’Union soviétique mettent un terme à la Guerre froide et à ses divisions. Plus de 500 ressources documentaires retracent le bouleversement géopolitique en Europe après 1989. [less ▲] Detailed reference viewed: 93 (4 UL)![]() Bloch, Natalie ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 62 (0 UL)![]() Wiegmann, Eva ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 74 (0 UL)![]() Pausch, Marie-Pierre ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 102 (17 UL)![]() Wiegmann, Eva ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 52 (2 UL)![]() Tropper, Elisabeth ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 46 (2 UL)![]() Tropper, Elisabeth ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 47 (0 UL)![]() Wiegmann-Schubert, Eva ![]() Speeches/Talks (2014) In diesem Vortrag soll ein Überblick über interkulturelle Reaktionsmodi gegeben werden, die mit einer antimodernen Ablehnung der fortschrittsdynamischen Wandlungsprozesse im Umfeld der ersten Moderne ... [more ▼] In diesem Vortrag soll ein Überblick über interkulturelle Reaktionsmodi gegeben werden, die mit einer antimodernen Ablehnung der fortschrittsdynamischen Wandlungsprozesse im Umfeld der ersten Moderne einhergehen. Anders als in der gegenwartszentrierten Interkulturalitätsforschung, die häufig eine harmonische Völkerverständigung im Blick hat, werden in dieser historisierenden Betrachtung auch das potentielle Scheitern des interkulturellen Dialoges sowie spezifische Exklusionsstrategien berücksichtigt, da es in der Kulturkritik um 1900 kaum zu einer ernsthaften Auseinandersetzung mit dem Fremden kommt. Charakteristisch für die konservative Kulturkritik dieser Zeit sind sowohl ausgrenzende pejorative als auch idealisierende Fremdheitskonstruktionen, deren Genese und Funktion am Beispiel von ausgewählten Texten und Autoren (Julius Langbehns, Alfred Schuler, Oswald Spengler, Adolf Halfeld) erläutert werden soll. [less ▲] Detailed reference viewed: 171 (4 UL)![]() Tropper, Elisabeth ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 39 (0 UL)![]() Martin, Romain ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 79 (8 UL)![]() Lickova, Magdalena ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 117 (12 UL)![]() Weis, Monique ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 11 (0 UL)![]() Bordas, Stéphane ![]() Speeches/Talks (2014) MATERIALS & SURFACE SCIENCE INSTITUTE PRESENTATION BY Professor Stéphane P. A. Bordas University of Luxembourg and Cardiff University PRESENTATION TITLE Cutting in Real-time in Co-rotational Elasticity ... [more ▼] MATERIALS & SURFACE SCIENCE INSTITUTE PRESENTATION BY Professor Stéphane P. A. Bordas University of Luxembourg and Cardiff University PRESENTATION TITLE Cutting in Real-time in Co-rotational Elasticity and Perspectives on Simulating Cuts ABSTRACT We focus on the simulation of surgical acts of types similar to cutting and needle insertion in soft tissue, in real time (500Hz), where the scale of the surgical instrument is several orders of magnitude smaller than that of the organ. We provide review of the state of the art and make propositions to address some of the main difficulties in this area: complex geometries - implicit boundaries, XFEM, meshless, advanced meshing; multiple scales (large gradients) - domain decomposition and model reduction; error control and adaptivity; parallel implementation Graphical Processing Units (GPUs). We then describe a series of contributions in the field of real-time simulation of soft tissue biomechanics. These contributions address various requirements for interactive simulation of complex surgical procedures. In particular, we present results in the areas of soft tissue deformation, contact modelling, simulation of cutting, and haptic rendering, which are all relevant to a variety of medical interventions. The contributions we describe share a common underlying model of deformation and rely on GPU implementations to significantly reduce computational expense. Since the commencement of the ERC RealTcut Starting Research Grant, we have made a number of advances, in particular in the area of real-time simulation of cutting. We have started implementing a novel cutting algorithm and investigating co-rotational elasticity to non-linear materials. We have shown that it is possible to cut non-linear solids formulated within a co-rotational formalism in real-time with a tetrahedron subdivision method and a Sherman-Morrison update. The next steps include assessing the error associated with the single Newton iteration, extending to non-linear materials, and investigating the improvements enabled by enriched approximations. These results will form the basis of the real-time work. ABOUT THE PRESENTER In 1999, Stéphane Bordas joined a joint graduate programme of the French Institute of Technology (Ecole Spéciale des Travaux Publics) and the American Northwestern University. In 2003, he graduated in Theoretical and Applied Mechanics with a PhD from Northwestern University. Between 2003 and 2006, he was at the Laboratory of Structural and Continuum Mechanics at the Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne, Switzerland. In 2006, he became permanent lecturer at Glasgow University’s Civil Engineering Department. Stéphane joined the Computational Mechanics team at Cardiff University in September 2009, as a Professor in Computational Mechanics and directed the institute of Mechanics and Advanced Materials from October 2010 to November 2013. He is the Editor of the book series “Advances in Applied Mechanics” since July 2013. In November 2013, he joined the University of Luxembourg as a Professor in Computational Mechanics. The main axes of his research team include (1) free boundary problems and problems involving complex geometries, in particular moving boundaries and (2) ‘a posteriori’ discretisation and model error control, rationalisation of the computational expense. Stéphane’s keen interest is to actively participate in innovation, technological transfer as well as software tool generation. This has been done through a number of joint ventures with various industrial partners (Bosch GmbH, Cenaero, inuTech GmbH, Siemens-LMS, Soitec SA) and the release of open-source software. He has been collaborating with over 110 academic partners over the last 10 years. In 2012, Stéphane was awarded an ERC Starting Independent Research Grant (RealTcut), to address the need for surgical simulators with a computational mechanics angle with a focus on the multi-scale simulation of cutting of heterogeneous materials in real-time. DATE: Monday, 10 February 2014 TIME: 15h30 VENUE: MSB-012 MSSI Building REFRESHMENTS WILL BE PROVIDED AT 15h15 For further information, please contact: Professor Michael McCarthy, Tel. No: (061) 202222 or Email: michael.mccarthy@ul.ie [less ▲] Detailed reference viewed: 667 (14 UL)![]() Bordas, Stéphane ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 386 (3 UL)![]() Kreis, Yves ![]() Speeches/Talks (2014) Die Bildungsstandards in Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Mathematiksysteme (DMS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit ... [more ▼] Die Bildungsstandards in Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Mathematiksysteme (DMS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschließend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Schüler/-innen an und sind somit leichter verständlich. [less ▲] Detailed reference viewed: 47 (2 UL)![]() Te Heesen, Kerstin ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 10 (0 UL)![]() De Toffoli, Ian ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 56 (0 UL)![]() Decieux, Jean Philippe Pierre ![]() Speeches/Talks (2014) Wissenschaftliche Gütekriterien für Indikatoren Relevante Fragen und Probleme für die luxemburgische Berichterstattung 2015 Detailed reference viewed: 161 (6 UL)![]() Ramos, Anne Carolina ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 44 (0 UL)![]() Lickova, Magdalena ![]() Speeches/Talks (2014) Detailed reference viewed: 100 (31 UL)![]() Weis, Monique ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 7 (0 UL)![]() Wiegmann, Eva ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 59 (0 UL)![]() Binsfeld, Andrea ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 57 (0 UL)![]() Kreis, Yves ![]() Speeches/Talks (2013) Die Bildungsstandards in Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Mathematiksysteme (DMS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen, sich mit ... [more ▼] Die Bildungsstandards in Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Mathematiksysteme (DMS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen, sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschließend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Schüler/-innen an und sind somit leichter verständlich. [less ▲] Detailed reference viewed: 56 (5 UL)![]() Constantinidis, Christina ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 43 (0 UL)![]() Wiegmann, Eva ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 52 (0 UL)![]() Meyers, Christiane ![]() ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 94 (16 UL)![]() Wiegmann, Eva ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 51 (0 UL)![]() Bloch, Natalie ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 50 (1 UL)![]() Biewers, Sandra ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 59 (5 UL)![]() Biewers, Sandra ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 49 (1 UL)![]() Weis, Monique ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 8 (0 UL)![]() Wiegmann, Eva ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 52 (0 UL)![]() Bollig, Sabine ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 140 (0 UL)![]() Binsfeld, Andrea ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 82 (4 UL)![]() Leytem, Alain ![]() Speeches/Talks (2013) Lie algebras and their morphisms do not behave as nicely as one might expect. We will discuss some of the most important illustrations. For example, the category of Lie algebras admits direct products ... [more ▼] Lie algebras and their morphisms do not behave as nicely as one might expect. We will discuss some of the most important illustrations. For example, the category of Lie algebras admits direct products, but no coproducts, and the object called "direct sum" is actually not a direct sum in the categorical sense. It admits kernels and cokernels, but it is neither abelian, nor additive, and the image of a morphism is not a categorical image. Nevertheless, one can still define short exact sequences of Lie algebras. We finish by discussing the Splitting Lemma, which for Lie algebras, in general, only holds in a weaker form than in the abelian case. [less ▲] Detailed reference viewed: 203 (11 UL)![]() Wiegmann, Eva ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 89 (0 UL)![]() ; Pit-Ten Cate, Ineke ![]() Speeches/Talks (2013) https://www.youtube.com/watch?v=etCIyinE50k Detailed reference viewed: 119 (1 UL)![]() Popkewitz, Thomas S. ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 38 (0 UL)![]() Roelens, Nathalie ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 80 (4 UL)![]() Popkewitz, Thomas S. ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 64 (0 UL)![]() Popkewitz, Thomas S. ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 45 (0 UL)![]() Schumacher, Anette ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 70 (15 UL)![]() Popkewitz, Thomas S. ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 41 (0 UL)![]() Popkewitz, Thomas S. ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 59 (0 UL)![]() Popkewitz, Thomas S. ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 36 (0 UL)![]() Popkewitz, Thomas S. ![]() Speeches/Talks (2013) Detailed reference viewed: 40 (0 UL)![]() Lickova, Magdalena ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 103 (1 UL)![]() Reckinger, Rachel ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 54 (1 UL)![]() Constantinidis, Christina ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 55 (0 UL)![]() Willems, Helmut ![]() ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 76 (4 UL)![]() Willems, Helmut ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 42 (2 UL)![]() Binsfeld, Andrea ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 63 (2 UL)![]() Wille, Christian ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 61 (1 UL)![]() Joachim, Patrice ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 55 (5 UL)![]() Erchadi, Armand ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 41 (2 UL)![]() Schäfer, Markus ![]() Speeches/Talks (2012) www.infosteel.be Detailed reference viewed: 105 (6 UL)![]() Willems, Helmut ![]() ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 73 (10 UL)![]() Wille, Christian ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 75 (0 UL)![]() ; ; et al Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 54 (2 UL)![]() Kreis, Yves ![]() Speeches/Talks (2012) Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit ... [more ▼] Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschließend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Schüler/-innen an und sind somit leichter verständlich. [less ▲] Detailed reference viewed: 31 (2 UL)![]() Kreis, Yves ![]() Speeches/Talks (2012) Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit ... [more ▼] Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschließend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Schüler/-innen an und sind somit leichter verständlich. [less ▲] Detailed reference viewed: 32 (3 UL)![]() Schall, Céline ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 49 (1 UL)![]() Schumacher, Anette ![]() Speeches/Talks (2012) Detailed reference viewed: 110 (1 UL)![]() Weis, Daniel ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 52 (1 UL)![]() Lickova, Magdalena ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 27 (1 UL)![]() Weis, Monique ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 7 (0 UL)![]() Weis, Monique ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 7 (0 UL)![]() Weis, Monique ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 6 (0 UL)![]() Marmulla, Henning ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 67 (0 UL)![]() Kreis, Yves ![]() Speeches/Talks (2011) Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit ... [more ▼] Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschließend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Schüler/-innen an und sind somit leichter verständlich. [less ▲] Detailed reference viewed: 36 (0 UL)![]() Weis, Monique ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 4 (0 UL)![]() ; Zurbriggen, Carmen ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 43 (1 UL)![]() Kreis, Yves ![]() Speeches/Talks (2011) Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit ... [more ▼] Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschliessend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Kinder an und sind somit leichter verständlich. [less ▲] Detailed reference viewed: 40 (0 UL)![]() Joachim, Patrice ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 44 (2 UL)![]() Kreis, Yves ![]() Speeches/Talks (2011) Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit ... [more ▼] Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschliessend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Kinder an und sind somit leichter verständlich. [less ▲] Detailed reference viewed: 68 (1 UL)![]() Cole, Mark ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 52 (0 UL)![]() Te Heesen, Kerstin ![]() Speeches/Talks (2011) Detailed reference viewed: 14 (0 UL)![]() Erchadi, Armand ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 42 (6 UL)![]() Hild, Paula ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 74 (1 UL)![]() Lickova, Magdalena ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 34 (1 UL)![]() Wille, Christian ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 56 (0 UL)![]() Erchadi, Armand ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 28 (2 UL)![]() Van Baars, Stefan ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 65 (0 UL)![]() ; ; et al Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 68 (1 UL)![]() Meyers, Christian ![]() ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 20 (0 UL)![]() Zurbriggen, Carmen ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 84 (0 UL)![]() Meyers, Christian ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 27 (2 UL)![]() Marmulla, Henning ![]() Speeches/Talks (2010) Detailed reference viewed: 43 (0 UL) |
||