References of "Conference given outside the academic context"
     in
Bookmark and Share    
See detailMissing the opportunity to develop a systematic accounting approach: the case of recognition of provisions
Muessig, Anke UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 26 (1 UL)
Full Text
See detailDat méisproochegt Gehir beim Kand
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2014)

Le cerveau multilingue Est-ce qu’une éducation multilingue est bénéfique pour l’enfant ? Quelles sont les conditions optimales pour qu’un enfant puisse devenir parfaitement multilingue ? Cette conférence ... [more ▼]

Le cerveau multilingue Est-ce qu’une éducation multilingue est bénéfique pour l’enfant ? Quelles sont les conditions optimales pour qu’un enfant puisse devenir parfaitement multilingue ? Cette conférence met en évidence le soi-disant « avantage cognitif » du multilinguisme et illustre les influences du multilinguisme sur l’organisation du cerveau. Des questions plus pratiques face à l’éducation multilingue seront également abordées. [less ▲]

Detailed reference viewed: 115 (8 UL)
See detailUniversity of the Greater Region: Project experiences
Wille, Christian UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 45 (2 UL)
Full Text
See detailLuxembourg 1839-2014
Pauly, Michel UL

Conference given outside the academic context (2014)

réflexion sur la date de la création du Grand-Duché de Luxembourg et la formation d'une identité nationale ainsi que sur la signification d'une telle identité au 21 e siècle

Detailed reference viewed: 74 (12 UL)
Full Text
See detailLëtzebuerg 1839-2014
Pauly, Michel UL

Conference given outside the academic context (2014)

réflexion sur la date de la création du Grand-Duché de Luxembourg et sur la formation d'une identité nationale ainsi que sur la signification d'une telle identité au 21e siècle

Detailed reference viewed: 36 (5 UL)
See detailIm Schatten der Wälle - Das Umland der Festung Luxemburg und seine Inszenierung in historischen Karten
Uhrmacher, Martin UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 40 (3 UL)
See detailQuasikristalle - 10 zaehlige Symmetrien gibt es nicht - oder doch
Schlichenmaier, Martin UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 58 (4 UL)
Full Text
See detailD’méisproochegt Gehir
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2014)

Est-ce vraiment bien, pour nos enfants, d’apprendre à parler plusieurs langues en même temps ? Comment les aider au mieux à progresser ? Notre première invitée, Madame Pascale Engel de Abreu, Professeur à ... [more ▼]

Est-ce vraiment bien, pour nos enfants, d’apprendre à parler plusieurs langues en même temps ? Comment les aider au mieux à progresser ? Notre première invitée, Madame Pascale Engel de Abreu, Professeur à UNI.LU (Université du Luxembourg) et psychologue du développement cognitif, illustrera les influences du multilinguisme sur l’organisation du cerveau ; elle décrira les conditions optimales pour qu’un enfant puisse devenir parfaitement multilingue ; puis abordera des questions plus pratiques liées au cadre familial et à la vie quotidienne de nos enfants. Toujours sur le thème du multilinguisme, Madame Angélique Quintus et Madame Flore Schank, (fonction) nous parleront ensuite de certains projets mis en place ou en phase d’étude, par le Ministère de l’Education Nationale. [less ▲]

Detailed reference viewed: 291 (4 UL)
Full Text
See detailDas mehrsprachige Gehirn
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2014)

The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the ... [more ▼]

The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the "cognitive advantages" of multilingualism and illustrate the impact that being multilingual has on the cognitive organisation of the brain. Practical questions regarding multilingual education will also be discussed. [less ▲]

Detailed reference viewed: 316 (1 UL)
Full Text
See detailVers une intégration stratégique des technologies digitales à l’école
Reuter, Robert UL; Busana, Gilbert UL

Conference given outside the academic context (2014)

Dans cette présentation nous allons tenter de proposer un certain nombre de concepts théoriques et pratiques que nous jugeons utiles pour toute personne désireuse de se lancer dans l’aventure d’une ... [more ▼]

Dans cette présentation nous allons tenter de proposer un certain nombre de concepts théoriques et pratiques que nous jugeons utiles pour toute personne désireuse de se lancer dans l’aventure d’une intégration stratégique des technologies digitales à l’école. Ces concepts et scénarios sont issus et nourris de nos recherches empiriques, de nos lectures de textes scientifiques et didactico-pédagogiques et de nos propres expériences en tant qu’enseignants à l’université. L’objectif de notre présentation sera double. Nous souhaitons fournir des instruments de pensée qui permettront 1) de (mieux) comprendre l’utilisation et l’intégration des technologies d’apprentissage et d’enseignement dans les contextes scolaires et 2) de planifier et de réaliser cette utilisation de façon plus consciente, plus réfléchie. Ainsi nous proposons de mettre en évidence les défis posés à l’école par la révolution digitale et de les rendre reconnaissables comme opportunités pour l’école de demain en fournissant des éléments conceptuels et théoriques pouvant informer, voire guider l’action et la réflexion didactico-pédagogiques. Nous proposons donc de fournir quelques outils psychologiques susceptibles de vous aider à marcher les chemins passionnants mais semés d’embûches qui mènent vers une intégration stratégique, réussie et satisfaisante des technologies digitales dans votre pratique au quotidien. [less ▲]

Detailed reference viewed: 76 (3 UL)
Full Text
See detailD’méisproochegt Gehir
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2014)

The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the ... [more ▼]

The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the "cognitive advantages" of multilingualism and illustrate the impact that being multilingual has on the cognitive organisation of the brain. Practical questions regarding multilingual education will also be discussed. [less ▲]

Detailed reference viewed: 76 (4 UL)
See detailMobiliser les décideurs et les acteurs clés autour d’une vision commune de la diversité
Constantinidis, Christina UL; El Abboubi, Manal

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 23 (0 UL)
Full Text
See detailLes problèmes que rencontrent les professionnels pour prendre en charge les souffrances et les recommandations qu’ils préconisent pour répondre à leurs besoins.
Baumann, Michèle UL

Conference given outside the academic context (2014)

2ème partie Les problèmes que rencontrent les professionnels pour prendre en charge ces souffrances et les recommandations qu’ils préconisent pour répondre à leurs besoins. _________________________ Les ... [more ▼]

2ème partie Les problèmes que rencontrent les professionnels pour prendre en charge ces souffrances et les recommandations qu’ils préconisent pour répondre à leurs besoins. _________________________ Les problèmes que rencontrent ces professionnels des communes rurales du nord pour prendre en charge ces souffrances et les recommandations qu’ils préconisent pour répondre à leurs besoins. [less ▲]

Detailed reference viewed: 87 (10 UL)
See detailLas elecciones europeas 2014
Velasco Pufleau, Monica UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 32 (2 UL)
See detailWaat as Dyscalculie?
Schiltz, Christine UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 52 (5 UL)
See detailWie Hochbegabte sind : Mythen und Fakten.
Baudson, Tanja Gabriele UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 47 (0 UL)
See detailSolidarwirtschaftliche Perspektiven für eine Postwachstumsgesellschaft
Haas, Claude UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 71 (1 UL)
Full Text
See detailWorkshop: Ethik des Lebens und des Begehrens im Lehrerberuf
Weber, Jean-Marie UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 30 (0 UL)
See detailLas elecciones europeas 2014
Velasco Pufleau, Monica UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 39 (2 UL)
Full Text
See detailLes souffrances des clients des communes rurales du nord identifiées par les professionnels de proximité du domaine social et de la santé qui les côtoient au quotidien et leurs besoins pour y remédier
Karavdic, Senad UL

Conference given outside the academic context (2014)

Les souffrances des clients des communes rurales du nord identifiées par les professionnels de proximité du domaine social et de la santé qui les côtoient au quotidien et leurs besoins pour y remédier

Detailed reference viewed: 63 (5 UL)
See detailInvited talk - Schulübergangsentscheidung in Luxemburg
Krolak-Schwerdt, Sabine UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 14 (0 UL)
See detailWéi ensteet d`Zuel 10 an eisem Kapp?
Schiltz, Christine UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 35 (2 UL)
Full Text
See detailNachhaltige Regionalentwicklung durch energetische Regionalisierung
Faller, Fabian UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 44 (1 UL)
Full Text
See detailPraxis- und Kontakttag 2013
Böwen, Petra UL

Conference given outside the academic context (2013)

Jährlich findet unter dem Motto "Wissenschaft trifft Praxis, Politik und Oeffentlichkeit" Vernetzung und Kooperation unter allen Akteuren der Sozialen Arbeit statt. Das Programm bietet eine Praxis-Messe ... [more ▼]

Jährlich findet unter dem Motto "Wissenschaft trifft Praxis, Politik und Oeffentlichkeit" Vernetzung und Kooperation unter allen Akteuren der Sozialen Arbeit statt. Das Programm bietet eine Praxis-Messe mit Informationsständen der Organisationen, Fachvorträge, Workshops und Diskussionsrunden [less ▲]

Detailed reference viewed: 13 (0 UL)
See detailInternationales und lokales Theater in Luxemburg. Zwischen Koproduktion und regionaler Ausrichtung
Bloch, Natalie UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 25 (0 UL)
Full Text
See detailDynamic Career Attitudes : theoretical model and evaluation protocol
Karavdic, Senad UL; Baumann, Michèle UL

Conference given outside the academic context (2013)

Monitoring and assessment of career attitudes are critical for the student’s preparation for an adapted university-to-work transition. Our study explored the relationships between the psycho-educational ... [more ▼]

Monitoring and assessment of career attitudes are critical for the student’s preparation for an adapted university-to-work transition. Our study explored the relationships between the psycho-educational and socio-demographic factors, and the perception of their dynamic career attitudes (DCA). DCA must be stimulated at the entry to university with appropriately collaborative supports, pedagogical workshops and interpersonal trainings. [less ▲]

Detailed reference viewed: 162 (30 UL)
See detailD‘Exekutivfunktiounen a spezifesch Sproochentwécklungsstéierungen
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 69 (5 UL)
See detailLiebe und Kapital. Über ein revolutionäres Verhältnis in den Theaterstücken von René Pollesch
Bloch, Natalie UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 38 (1 UL)
Full Text
See detailBeschleunigung durch Abstraktion
Wiese, Gabor UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 46 (1 UL)
See detailInvestment Fund Research - Made in Luxembourg
Lehnert, Thorsten UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 43 (2 UL)
See detailVirtual Coach Reaches Out To Me
Aleksic, Gabrijela UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 11 (1 UL)
See detailRahmenplan zur nonformalen Bildung im Kindes- und Jugendalter
Biewers, Sandra UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 39 (4 UL)
See detailLes Hauts Grades en Franc-maçonnerie : éloge de la paresse ou école de la sagesse... ?
Meyers, Christian UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 23 (3 UL)
See detailInvited talk - TRANSINTER - erste Ergebnisse und zukünftige Pläne
Pit-Ten Cate, Ineke UL; Glock, Sabine; Krolak-Schwerdt, Sabine UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 23 (1 UL)
See detailVirtual Coach Reaches Out To Me
Aleksic, Gabrijela UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 14 (0 UL)
Full Text
See detailLes logiques de l'insertion professionnelle au Luxembourg
Haas, Claude UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 73 (3 UL)
See detailEl papel de la Comisión Parlamentaria Mixta en la modernización del Acuerdo Unión Europea-México
Velasco Pufleau, Monica UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 45 (6 UL)
Full Text
See detailMorphogenèse et maîtrise de l'étalement urbain: des noyaux d'habitat pour accompagner le choix résidentiel?
Caruso, Geoffrey UL

Conference given outside the academic context (2013)

Réussir une politique de maîtrise de l'étalement urbain qui, en apparence au moins, contrecarre les désirs des ménages est assurément une gageure sur laquelle plus d'une ville s'est cassé les dents ... [more ▼]

Réussir une politique de maîtrise de l'étalement urbain qui, en apparence au moins, contrecarre les désirs des ménages est assurément une gageure sur laquelle plus d'une ville s'est cassé les dents. Le concept de noyaux d'habitat enrichit la perspective normative en apportant une dimension locale trop absente du discours sur la ville compacte et la densification des villes. A la lumière de travaux théoriques et empiriques reliant l'émergence de formes urbaines aux contraintes de mobilité des ménages et à leur goût pour des biens publics locaux, il apparaît que c'est peut-être moins la localisa;on intrinsèque des noyaux d'habitat que la qualité de leur aménagement et leur connexion aux espaces verts et biens publics qui permettra de réconcilier les enjeux communs d'une urbanisa;on durable et les choix individuels. [less ▲]

Detailed reference viewed: 106 (5 UL)
See detailThe national youth knowledge networks in Luxembourg.
Residori, Caroline UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 63 (1 UL)
See detailChildhood experience and brain development
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 86 (9 UL)
See detailBaustelle Identität. Konstruktion von Identität aus historischer, kultureller und sozialer Perspektive
Kmec, Sonja UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 53 (6 UL)
See detailInvited talk - Prädiktoren und prognostische Validität der Sekundarschulempfehlungen in Luxemburg
Krolak-Schwerdt, Sabine UL; Klapproth, Florian

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 22 (0 UL)
See detailQue fait un professeur d`université qui travaille dans le domaine des neurosciences cognitives?
Schiltz, Christine UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 23 (0 UL)
See detailIntegrating succession and gender issues from the perspective of the daughter of family enterprise: A cross-national investigation
Constantinidis, Christina UL; Nelson, Teresa

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 75 (0 UL)
See detailL'école luxembourgeoise: (quel) besoin de changement?
Martin, Romain UL; Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 125 (11 UL)
See detailExpérimenter la Franc-maçonnerie : Un témoignage
Meyers, Christian UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 22 (0 UL)
See detailExecutivfunktiounen a Léiere bei Kanner
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 49 (2 UL)
Full Text
See detailPhnom Penh: planned and un-planned
Kolnberger, Thomas UL

Conference given outside the academic context (2012)

City planning and land use in Phnom Penh: looking back from "now" to "then". Space is a social product and the production of city space in particular is a cooperative act, combining town planning from ... [more ▼]

City planning and land use in Phnom Penh: looking back from "now" to "then". Space is a social product and the production of city space in particular is a cooperative act, combining town planning from "above" and individual land use from "below". Therefore, any dichotomy of "planned" versus "un-planned" is a false one. Looking back from Phnom Penh's "now" (after the fall of the Khmer Rouge-regime" to "then" (colonial times), this lecture will highlight the on-going production of spatial relations between "planning from above" and "from below" as grass-rooted urban planning. [less ▲]

Detailed reference viewed: 44 (1 UL)
See detailD’Exekutivfunktiounen an d’Sproochentwécklung bei jonken Immigrantekanner zu Lëtzebuerg
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 86 (2 UL)
See detailResearch in Luxembourgish schools
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 54 (7 UL)
See detailÜberlegungen zur Kritischen Gesamtausgabe Laurent Menager (1835-1902)
Sagrillo, Damien UL

Conference given outside the academic context (2011)

Detailed reference viewed: 39 (2 UL)
See detailLe cerveu à l`école
Schiltz, Christine UL

Conference given outside the academic context (2011)

Detailed reference viewed: 36 (2 UL)
See detailInto the wild? Freie Dramaturgie und freie Szene
Tropper, Elisabeth UL

Conference given outside the academic context (2011)

Detailed reference viewed: 40 (2 UL)
See detailLe Rabbin et Franc-Maçon Dr. Samuel Hirsch : un chaînon manquant ?
Meyers, Christian UL

Conference given outside the academic context (2011)

Detailed reference viewed: 21 (0 UL)
See detailLe Grand Rabbin Dr Samuel Hirsch : Apprentissage, compagnonnage, maîtrise
Meyers, Christian UL

Conference given outside the academic context (2011)

Detailed reference viewed: 8 (0 UL)
See detailGesundheit und Wohlbefinden im Jugendalter: Ausgewählte Ergebnisse.
Residori, Caroline UL; Roob, Conny UL

Conference given outside the academic context (2010)

Detailed reference viewed: 49 (4 UL)
See detailPhilosopher avec 6 enfants de l'école primaire autour du concept de justice
Meyers, Christian UL

Conference given outside the academic context (2010)

Detailed reference viewed: 17 (0 UL)
See detailLe goût et les produits régionaux
Reckinger, Rachel UL

Conference given outside the academic context (2010)

Detailed reference viewed: 22 (0 UL)
See detailDoing Identity. Approche constructiviste d’un concept pluriel
Reckinger, Rachel UL

Conference given outside the academic context (2010)

Detailed reference viewed: 28 (0 UL)
See detailStylistique et poésie
Freyermuth, Sylvie UL

Conference given outside the academic context (2010)

Detailed reference viewed: 77 (0 UL)
See detailLaurent Menager. Lëtzebuerger Nationalkomponist oder deitsche Romantiker
Sagrillo, Damien UL

Conference given outside the academic context (2010)

Detailed reference viewed: 25 (3 UL)
See detailNationaler Bericht zur Situation der Jugend in Luxemburg: Ausgewählte Ergebnisse
Willems, Helmut UL; Heinen, Andreas UL; Residori, Caroline UL

Conference given outside the academic context (2010)

Detailed reference viewed: 38 (3 UL)
See detailDas Baltikum - 3 unabhängige Staaten?
Nienaber, Birte UL

Conference given outside the academic context (2010)

The presentation showed to the broader public similarities and differences of the Baltic States.

Detailed reference viewed: 34 (0 UL)
See detailLe décrochage universitaire: Une déviance?
Amara, Marie-Emmanuelle UL

Conference given outside the academic context (2009)

Detailed reference viewed: 125 (0 UL)
See detailGegenwart und Perspektiven der Geographie in Deutschland
Nienaber, Birte UL

Conference given outside the academic context (2009)

Detailed reference viewed: 37 (0 UL)
See detailLaurent Menager. Une vie pour la musique chorale
Sagrillo, Damien UL

Conference given outside the academic context (2009)

Detailed reference viewed: 34 (1 UL)
Full Text
See detailSymmetrien in der Natur. Was sagt uns die Mathematik hierzu
Schlichenmaier, Martin UL

Conference given outside the academic context (2009)

Objekte in der Natur haben meist Formen und Strukturen, die sich durch gewisse Regelmäßigkeiten auszeichnen. Dafür verwendet man oft den vagen Begriff der Symmetrie. Symmetrische Formen werden meist als ... [more ▼]

Objekte in der Natur haben meist Formen und Strukturen, die sich durch gewisse Regelmäßigkeiten auszeichnen. Dafür verwendet man oft den vagen Begriff der Symmetrie. Symmetrische Formen werden meist als schön empfunden. Im Vortrag möchte ich erläutern, wie man den Begriff der Symmetrie mathematisch exakt erfassen kann. An Beispielen möchte ich zeigen, dass bereits einige einfache Annahmen gewisse Formen erzwingen. Aber nicht nur bei der Herausbildung von Formen spielt die Symmetrie eine Rolle. Sie ist ebenfalls ein wichtige Erkenntnismethode in der modernen Theoretischen Physik. [less ▲]

Detailed reference viewed: 52 (1 UL)
Full Text
See detailLes pouvoirs des dirigeants de sociétés (plus spécialement anonymes) et leurs délégations
Corbisier, Isabelle UL

Conference given outside the academic context (2009)

Detailed reference viewed: 26 (2 UL)
See detailL’accompagnement en formation professionnelle : quels défis ?
de Saint-Georges, Ingrid UL

Conference given outside the academic context (2009)

Detailed reference viewed: 28 (1 UL)
See detail„Pratiquer la Grande Région. Questions d’approche du phénomène du travailleur frontalier“.
Wille, Christian UL

Conference given outside the academic context (2008)

Detailed reference viewed: 35 (0 UL)
See detailE il treno si fermò qui. Incontro con gli scrittori italiani nel Saarland
Cicotti, Claudio UL

Conference given outside the academic context (2008)

Detailed reference viewed: 33 (0 UL)
Full Text
See detail„Juniorprofessur vs. Habilitation“
Nienaber, Birte UL; Müller-Böling, Detlef

Conference given outside the academic context (2008)

This was a presentation showing pros and cons about the German "Juniorprofessur" versus the traditional habilitation.

Detailed reference viewed: 40 (0 UL)
See detail„Irland- eine Insel zwischen Schafen und Hightech“
Nienaber, Birte UL

Conference given outside the academic context (2008)

Detailed reference viewed: 30 (0 UL)
Full Text
See detailValue-at-risk: A practical introduction
Schiltz, Jang UL

Conference given outside the academic context (2007)

Detailed reference viewed: 32 (1 UL)
See detailTour d'horizon sur l'utilisabilité - U-Lab et autres outils d'évaluation
Koenig, Vincent UL

Conference given outside the academic context (2006)

Detailed reference viewed: 33 (3 UL)
See detailGeistig behinderte Menschen und ihre Sexualität
Limbach-Reich, Arthur UL; Keil, Elisabeth

Conference given outside the academic context (2002)

Detailed reference viewed: 95 (3 UL)
See detailMusique à vent sacrale
Sagrillo, Damien UL

Conference given outside the academic context (1999)

Detailed reference viewed: 28 (1 UL)
See detailLa chanson populaire et son aspect didactique au Luxembourg
Sagrillo, Damien UL

Conference given outside the academic context (1998)

Detailed reference viewed: 48 (1 UL)