![]() Biesta, Gert ![]() in Ze’ev, I. Gur (Ed.) The possibility/impossibiloity of a new critical language in education. (2010) Detailed reference viewed: 119 (0 UL)![]() Heimböckel, Dieter ![]() Article for general public (2012) Detailed reference viewed: 89 (0 UL)![]() Glesener, Jeanne ![]() in Millim, Anne-Marie; De Toffoli, Ian (Eds.) Madernismen in Luxemburg. Traditionen-Variationen-Brüche. Modernismes au Luxembourg. Traditions-Variations-Ruptures (2019) Detailed reference viewed: 156 (1 UL)![]() Engel de Abreu, Pascale ![]() Article for general public (2011) Dës Brochure soll derzou bäidroen, fir Iech d’Konzept “Aarbechtsgediechtnes” méi nozebréngen. Dir fannt an dëser Brochure Informatiounen iwwer d’Verbindung tëschent dem Aarbechtsgediechtnes an dem Léiere ... [more ▼] Dës Brochure soll derzou bäidroen, fir Iech d’Konzept “Aarbechtsgediechtnes” méi nozebréngen. Dir fannt an dëser Brochure Informatiounen iwwer d’Verbindung tëschent dem Aarbechtsgediechtnes an dem Léiere bei Kanner; iwwer méiglech Léierschwieregkeete vu Kanner mat Aarbechtsgediechtnesproblemer; a wéi een dës Problemer an der Klass erkenne kann an deem entgéintwierke kann. Ech beschreiwen och kuerz mäin aktuelle Fuerschungsprojet op der Universitéit Lëtzebuerg, dee sech mat den Auswierkunge vun der Méisproochegkeet op d’Aarbechtsgediechtnes beschäftegt. [less ▲] Detailed reference viewed: 140 (6 UL)![]() Barthelmebs-Raguin, Hélène ![]() in Ferry, Ariane; Provini, Sandra (Eds.) Figures et personnages de criminelles, des histoires tragiques au roman policier (in press) Detailed reference viewed: 95 (0 UL)![]() Hertweck, Florian ![]() in Rouillard, Dominique (Ed.) Afriques. Architecture, infrastructures et territoires en devenir (2015) Detailed reference viewed: 143 (3 UL)![]() Becker, Tom ![]() Scientific Conference (2009) Detailed reference viewed: 68 (0 UL)![]() Sagrillo, Damien ![]() in Sagrillo, Damien; Gliedner, Gilbert (Eds.) Joer Chorale Municipale. 50 Joer Chorale “Minettsro’sen Schëffleng 2014 (2016) Detailed reference viewed: 89 (0 UL)![]() Spirinelli, Fabio ![]() Diverse speeches and writings (2019) Detailed reference viewed: 66 (1 UL)![]() Engel de Abreu, Pascale ![]() Conference given outside the academic context (2012) Detailed reference viewed: 120 (2 UL)![]() Sagrillo, Damien François ![]() in Daehmen, Michelle; Zahlen, Remy (Eds.) Fanfare Izeg 1920-2020 (2021) Detailed reference viewed: 70 (3 UL)![]() Scuto, Denis ![]() Article for general public (2016) Detailed reference viewed: 92 (4 UL)![]() Majerus, Benoît ![]() in Kmec, Sonja; Majerus, Benoît; Margue, Michel (Eds.) et al Lieux de mémoire au Luxembourg. Usages du passé et construction nationale (2007) Detailed reference viewed: 379 (18 UL)![]() ![]() Cicotti, Claudio ![]() in Kmec, S.; Margue, M.; Majerus, B. (Eds.) et al Lieux de mémoire. Usage du passé et construction nationale (2007) Detailed reference viewed: 78 (3 UL)![]() Wagener, Renée ![]() in Kmec, Sonja; Peporte, Pit (Eds.) Lieux de mémoire au Luxembourg - Erinnerungsorte in Luxemburg. Vol. 2 (2012) Detailed reference viewed: 93 (4 UL)![]() Meyers, Christian ![]() Speeches/Talks (2020) Detailed reference viewed: 56 (3 UL)![]() Engel de Abreu, Pascale ![]() Conference given outside the academic context (2014) Est-ce vraiment bien, pour nos enfants, d’apprendre à parler plusieurs langues en même temps ? Comment les aider au mieux à progresser ? Notre première invitée, Madame Pascale Engel de Abreu, Professeur à ... [more ▼] Est-ce vraiment bien, pour nos enfants, d’apprendre à parler plusieurs langues en même temps ? Comment les aider au mieux à progresser ? Notre première invitée, Madame Pascale Engel de Abreu, Professeur à UNI.LU (Université du Luxembourg) et psychologue du développement cognitif, illustrera les influences du multilinguisme sur l’organisation du cerveau ; elle décrira les conditions optimales pour qu’un enfant puisse devenir parfaitement multilingue ; puis abordera des questions plus pratiques liées au cadre familial et à la vie quotidienne de nos enfants. Toujours sur le thème du multilinguisme, Madame Angélique Quintus et Madame Flore Schank, (fonction) nous parleront ensuite de certains projets mis en place ou en phase d’étude, par le Ministère de l’Education Nationale. [less ▲] Detailed reference viewed: 325 (4 UL)![]() Engel de Abreu, Pascale ![]() Conference given outside the academic context (2014) The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the ... [more ▼] The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the "cognitive advantages" of multilingualism and illustrate the impact that being multilingual has on the cognitive organisation of the brain. Practical questions regarding multilingual education will also be discussed. [less ▲] Detailed reference viewed: 105 (4 UL)![]() Engel de Abreu, Pascale ![]() E-print/Working paper (2014) Den „kognitive Virdeel“ vun der Méisproochegkeet besteet doranner, datt méisproocheg Kanner a bestëmmte kognitiven Aufgaben, déi déi sougenannten „Exekutivfunktioune“ moossen, besser si wéi Kanner, déi ... [more ▼] Den „kognitive Virdeel“ vun der Méisproochegkeet besteet doranner, datt méisproocheg Kanner a bestëmmte kognitiven Aufgaben, déi déi sougenannten „Exekutivfunktioune“ moossen, besser si wéi Kanner, déi nëmmen eng Sprooch schwätzen. [less ▲] Detailed reference viewed: 185 (11 UL) |
||