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See detail"Wie Zeki zu Göhtisch kommt": Lehrerkonstruktion im Dialog
Arend, Béatrice UL; Sunnen, Patrick UL

Scientific Conference (2017, April 07)

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See detailWie? Warum? Oder warum nicht? Mobilitätsfelder sowie Motivationen und Barrieren für Jugendmobilität in Europa
Hemming, Karen; Kmiotek-Meier, Emilia Alicja UL; Schlimbach, Tabea et al

in Forum Jugendarbeit International 2016–2018 (Internationale Jugendarbeit – Zugänge, Barrieren und Motive) (2019)

Auslandserfahrungen sind nicht nur eine Möglichkeit, auf kulturelle Entdeckungsreise zu gehen. Sie gelten auch als Chance für junge Menschen, zu lernen und sich persönlich und beruflich weiterzuentwickeln ... [more ▼]

Auslandserfahrungen sind nicht nur eine Möglichkeit, auf kulturelle Entdeckungsreise zu gehen. Sie gelten auch als Chance für junge Menschen, zu lernen und sich persönlich und beruflich weiterzuentwickeln. Entsprechend wird Jugendmobilität in der Jugendarbeit große Aufmerksamkeit geschenkt. Auch die Länder, die die Jugendlichen entsenden oder aufnehmen, können dabei profitieren – aber auf unterschiedliche Weise. Zu welchem Zweck gehen junge Menschen ins Ausland? Was motiviert sie dabei? Welche Barrieren müssen sie dafür überwinden? Welche Rolle spielt der familiäre Bildungshintergrund der Jugendlichen? Diese Fragen werden mit Fokus auf länderspezifische Unterschiede auf der Datenbasis des europäischen Forschungsprojekts MOVE untersucht, in das Wissenschaftler(innen) aus sechs europäischen Ländern involviert waren. Die Grundlage bildet zunächst eine Ländertypologie, die Humankapitalbewegungen durch Auslandsaufenthalte abbildet, welche je nach Mobilitätsfeld eher dem Sende- oder Empfängerland zugutekommen. Sie weist europäische Länder vier Typen zu: Mobilitätsförderern, Mobilitätsverlierern, Mobilitätsgewinnern und Mobilitätsverwertern. Besonders erstere und letztere sind gut für eine kontrastierende, ländervergleichende Betrachtung geeignet. Mobilitätsförderer sind Länder, deren junge Menschen im europäischen Ausland arbeiten, die aber selbst kein wichtiges Zielland für europäische Jugendliche sind (z.B. Ungarn und Rumänien). Mobilitätsverwerter sind attraktive Zielländer sowohl für kurz- als auch langfristige Mobilitäten und weisen damit bezüglich der Generierung und Verwertung von Humankapital ein ausgeglichenes Konto auf (z.B. Norwegen, Luxemburg und Deutschland). In einem kontrastierenden Vergleich werden Motivationen und Barrieren für Auslandsaufenthalte im Zusammenhang mit dem Bildungshintergrund junger Menschen aus Mobilitätsförder- und Mobilitätsverwerterländern analysiert. Hierfür werden die Individualdaten eines Onlinesurveys mit 18-29-Jährigen (N=4.719) aus Deutschland, Luxemburg, Norwegen, Ungarn und Rumänien den beiden Ländertypen zugeordnet und verglichen. [less ▲]

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See detail»Wieder hacke, Iwan?« Interkulturelle Perspektiven auf Adoleszenz am Beispiel von Wolfgang Herrndorfs Tschick (2010)
Osthues, Julian UL

in Standke, Jan (Ed.) Wolfgang Herrndorf. Literatur im Unterricht. Texte der Gegenwartsliteratur für die Schule (in press)

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See detailWieder-Errichtung von Grenzkontrollen in Europa? Einige Gedanken zur Großregion
Nienaber, Birte UL; Evrard, Estelle UL; Sommarribas, Adolfo UL

Conference given outside the academic context (2017)

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See detailDer Wiederaufbau nach dem Zweiten Weltkrieg im belgisch-deutschen Grenzland. Annalen des Symposiums im Stadtarchiv Aachen am 13. und 14. NOvember 2015
Herrebout, Els; Rohrkamp, René; Brüll, Christoph UL et al

Book published by Archives générales du Royaume (2018)

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See detailWiener chaos: moments, cumulants and diagrams
Peccati, Giovanni UL; Taqqu, Murad S.

Book published by Springer (2011)

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See detailWigner chaos and the fourth moment
Kemp, Todd; Nourdin, Ivan UL; Peccati, Giovanni UL et al

in Annals of Probability (2012), 40(4), 1577--1635

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See detailWikipédia, objet scientifique non identifié, Nanterre, Presses Universitaires de Paris Ouest
Barbe, Lionel; Merzeau, Louise; Schafer, Valerie UL

Book published by PUPO (2015)

Parmi les dix premiers sites visités au monde, Wikipédia est désormais d’un usage courant dans le milieu éducatif et scientifique. Mais quelles sont exactement les relations que les chercheurs ont nouées ... [more ▼]

Parmi les dix premiers sites visités au monde, Wikipédia est désormais d’un usage courant dans le milieu éducatif et scientifique. Mais quelles sont exactement les relations que les chercheurs ont nouées avec la plus célèbre encyclopédie participative et collaborative en ligne ? Tel est l’objet de ce livre collectif et interdisciplinaire, où alternent études de cas et réflexions transversales. En observant la participation des chercheurs et experts à Wikipédia, l’ouvrage cherche notamment à identifier des enjeux en termes d’intermédiation des savoirs, de structuration et de reconnaissance d’un champ ou de diffusion de la culture scientifique. Il a aussi pour ambition de présenter les problématiques soulevées par les chercheurs qui se sont saisis de Wikipédia en tant qu’objet de recherche, pour étudier la transformation des formes de savoir, les processus d’élaboration des articles et la gouvernance de l’encyclopédie. Ce tour d’horizon revient pour finir sur les modes d’utilisation de Wikipédia par les chercheurs et les enseignants dans le cadre de leur activité scientifique ou pédagogique, pour en saisir aussi bien les modalités effectives que les représentations relevant du discours ou de l’imaginaire. Les douze contributions qui composent cet ouvrage en attestent : Wikipédia est bien un objet scientifique émergent, et les auteurs ici réunis nous aident à mieux l’identifier. [less ▲]

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See detailWilayat Al-Qadi and its Malpractice in Iran, Egypt and Jordan
Al Hajjaji, Shams Al Din UL

Presentation (2019, July 16)

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See detailWilfrid Sellars, ‚Empiricism and the Philosophy of Mind’
Heidemann, Dietmar UL

in Quante, Michael (Ed.) Kleines Werklexikon der Philosophie (2012)

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See detailWilhelmus
Sagrillo, Damien UL

in Kmec, Sonja; Peporte, Pit (Eds.) Lieux de mémoire au Luxembourg. eux d'échelles. Erinnerungsorte in Luxemburg. Perspektivenwechsel (2012)

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See detailWill integration lead to a common European economic style?
Klump, Rainer UL

in Schefold, B. (Ed.) Economic interests and cultural determinants in European integration (2000)

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See detailWill the Skill-Premium in the Netherlands Rise the Next Decades?
Dupuy, Arnaud UL

in Applied Economics (2007)

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See detailWill the Survivors watch TV? Der Zivilschutz, das Fernsehen und Peter Watkins’ The War Game.
Pause, Johannes UL

in Nanz, Tobias; Pause, Johannes (Eds.) Das Undenkbare filmen. Atomkrieg im Kino. (2013)

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See detailWilliam Penny Brookes – the Founding Father of the Modern Pentathlon?
Heck, Sandra UL

in Sport in History (2014), 34(1), 7589

For a long time William Penny Brookes’ influence on the re-establishment of the Olympic Games has been neglected thanks to a focus on Pierre de Coubertin’s creative force. Meanwhile Brookes’ general work ... [more ▼]

For a long time William Penny Brookes’ influence on the re-establishment of the Olympic Games has been neglected thanks to a focus on Pierre de Coubertin’s creative force. Meanwhile Brookes’ general work for the Olympic movement has been officially acknowledged by the IOC. However, the British origins have not been proved yet for the modern pentathlon, which is – just like the Olympics – widely presented to be Coubertin’s child. The two sport officials had been in touch since the 1890s and while the Olympic Games did not include the modern pentathlon before 1912, a pentathlon was organised as early as 1868 on the occasion of the Wenlock Games. This combined event did not have the same shape as the later modern pentathlon, but the ideological similarities are as obvious as Brookes’ general impact on Coubertin. By analysing historical documents located in the IOC Archives in Lausanne, Switzerland, the Archives of the Wenlock Olympian Society in Much Wenlock, UK, and the National Archives of Sweden in Stockholm, this study aims to trace to what extent Brookes and the Much Wenlock Games impacted upon the birth of the modern pentathlon. Thus, the study reinterprets the genesis of a 100-year-old Olympic sport that has, until today, been exclusively dedicated to Coubertin. [less ▲]

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See detailWillibrord et son action. Une historiographie entre ancrage local et perspectives nationales et internationales (début 19e-début 21e siècle)
Pettiau, Hérold UL

in Hemecht : Zeitschrift für Luxemburger Geschichte = Revue d'Histoire Luxembourgeoise (2014, December), 66(3/4), 317-336

This is an historiographical study of Willibrord, abbot of Echternach and bishop of Utrecht, focussing on the local, luxembourgian context at Echternach, set within a broader national and international ... [more ▼]

This is an historiographical study of Willibrord, abbot of Echternach and bishop of Utrecht, focussing on the local, luxembourgian context at Echternach, set within a broader national and international scholarly context, from the beginning of the 19th century and the beginning of the 21st century. [less ▲]

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See detailWillingness to support the elderly: The view of adult children and the elderly
Ries, Thierry UL; Ferring, Dieter UL

in International Journal of Psychology (2008), 43

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See detailWillingness to support the elderly: The view of adult children and the elderly
Ries, Thierry UL; Ferring, Dieter UL

in Paper presented at the XXIX International Congress of Psychology. Berlin, Germany (2007)

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See detailWilson Lines from Representations of NQ-Manifolds
Bonechi, Francesco; Zabzine, Maxim; Qiu, Jian UL

in International Mathematics Research Notices (2013), 2013(24),

An NQ-manifold is a nonnegatively graded supermanifold with a degree 1 homological vector field. The focus of this paper is to define the Wilson loops/lines in the context of NQ-manifolds and to study ... [more ▼]

An NQ-manifold is a nonnegatively graded supermanifold with a degree 1 homological vector field. The focus of this paper is to define the Wilson loops/lines in the context of NQ-manifolds and to study their properties. The Wilson loops/lines, which give the holonomy or parallel transport, are familiar objects in usual differential geometry, we analyze the subtleties in the generalization to the NQ-setting and we also sketch some possible applications of our construction. [less ▲]

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