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See detailOrientation des exportations des firmes multinationales
Schwartz, Deborah UL; Schuller, Guy

E-print/Working paper (2010)

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Peer Reviewed
See detailL’orientation lors du passage « fondamental-secondaire » au Luxembourg : une nouvelle approche centrée sur les compétences?
Houssemand, Claude UL; Meyers, Raymond UL; Martin, Romain UL et al

Scientific Conference (2015, January 29)

La réforme de l’enseignement fondamental a introduit en 2009 de nouvelles modalités d’enseignement et d’évaluation au Luxembourg : les trois cycles d’apprentissage de deux ans, les socles de compétences ... [more ▼]

La réforme de l’enseignement fondamental a introduit en 2009 de nouvelles modalités d’enseignement et d’évaluation au Luxembourg : les trois cycles d’apprentissage de deux ans, les socles de compétences, l’évaluation sans notes chiffrées mais en termes de compétences. À partir de 2012-2013, les bilans intermédiaires et le bilan de fin de cycle remplacent les bulletins à notes chiffrées en tant qu’outils d’évaluation utilisés dans la procédure d’orientation à la fin du fondamental. Les modalités du passage de l’école fondamentale au lycée sont adaptées en conséquence. Les grandes lignes de la procédure d’orientation en vigueur depuis 1996 sont maintenues. Le conseil d’orientation, composé de l’inspecteur et de l’enseignant principal de l'enfant, ainsi que de professeurs de l’enseignement secondaire et secondaire technique, se prononce sur l’orientation de l’élève. L’avis d’orientation, formulé et motivé par le conseil d’orientation, est dorénavant appelé « décision d’orientation » pour souligner son caractère contraignant, sauf si les parents introduisent un recours, ce qui entraine l'organisation d'épreuves d'accès à l'enseignement secondaire et secondaire technique. Les éléments à la base de la décision d’orientation restent inchangés : - Les apprentissages et la progression de l’élève, consignés dorénavant dans les bilans intermédiaires et le bilan de fin de cycle ; - L’avis du titulaire de classe et l’avis des parents ; - L’avis du psychologue si les parents le demandent ; - Les résultats aux épreuves communes. Ces épreuves en allemand, français et mathématiques sont les mêmes pour tous les élèves du pays. Ces dernières, et là se trouve la nouveauté, renseignent sur le développement des compétences de l’élève par rapport aux niveaux de compétence attendus à la fin de ce dernier cycle. Cette procédure d'orientation adaptée, plus centrée sur les compétences, est la suite logique de la réforme du fondamental. Mais quels sont les enjeux et les conséquences pratiques pour les élèves et les parents, notamment d'origine étrangère? Ce changement est-il purement cosmétique ou aura-t-il un réel impact sur les pratiques d'orientation? [less ▲]

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See detailThe Orientation of Greek Education towards Multiculturalism
Gogonas, Nikolaos UL

in The 3rd Hellenic Observatory PhD ConferenceHellenic Observatory, London School of Economics and Political Sciences (2007)

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See detailL’orientation scolaire au Luxembourg : ‘Au-delà de l’égalité des chances … le gâchis d’un potentiel humain’.
Burton, Réginald UL; Martin, Romain UL

in Martin, Romain; Dierendonck, Christophe; Meyers, Christian (Eds.) et al La place de l’école dans la société luxembourgeoise de demain : vers de nouveaux modèles de fonctionnement du système éducatif. (2008)

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See detailOrientation tuning for faces in the Fusiform Face Area and Primary Visual Cortex
Goffaux, Valerie; Duecker, Felix; Schiltz, Christine UL et al

Scientific Conference (2012, September)

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See detailOrientation-specific training effect in visual orientation discrimination, a pet study
Schiltz, Christine UL; Bodart, J.-M; Dubois, S et al

Poster (1996)

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Peer Reviewed
See detailOrientational constraints of the gp130 intracellular juxtamembrane domain for signaling
Greiser, J. S.; Stross, C.; Heinrich, P. C. et al

in Journal of Biological Chemistry (2002), 277(30), 26959-65

The glycoprotein 130 (gp130) is the common signal transducing receptor chain of the interleukin-6 family of cytokines. Here we investigated the requirements for transfer of the information given by ligand ... [more ▼]

The glycoprotein 130 (gp130) is the common signal transducing receptor chain of the interleukin-6 family of cytokines. Here we investigated the requirements for transfer of the information given by ligand binding to the cytoplasmic domain of gp130. It is demonstrated that the box 1/2 region has to be located membrane-proximally in order to bind and activate Janus kinases. To test the possible requirement of an alpha-helical orientation, we inserted 1-4 alanine residues into this juxtamembrane intracellular region. The insertion of one alanine results in a strongly reduced activation of STAT1 and STAT3, whereas insertion of three alanine residues leads to a stronger STAT activation. These results suggest that gp130-mediated activation of STATs is sensitive to rotational changes around the receptor axis perpendicular to the membrane. Surprisingly, insertion of 1, 2, 3, or 4 alanine residues into this juxtamembrane region leads to successive impairment but not abolishment of Janus kinase and receptor phosphorylation, supporting the finding of sensitivity of Janus kinases toward changes in distance of box 1/2 from the plasma membrane. We suggest a new model concerning the gp130 activation mode in which the relative orientation of the cytoplasmic regions seems to be critical for further signal transduction. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailOrientierungspunkte einer Programmevaluation in der Sportpädagogik
Sygusch, Ralf; Bähr, Ingrid; Gerlach, Erin et al

in Zeitschrift für sportpädagogische Forschung (2013), 1(1), 31-54

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Peer Reviewed
See detailThe origin of Allosteric Modulation: Multiple Pre-existing Pathways Selection
del Sol Mesa, Antonio UL; Tsai, Chung-Jung; Ma, Buyong et al

in Structure (2009), 17(8), 1042-1050

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Peer Reviewed
See detailOrigin of Improved RF Performance of AlGaN/GaN MOSHFETs Compared to HFETs,
Marso, Michel UL; Heidelberger, Gero; Indlekofer, Klaus Michael et al

in IEEE Transactions on Electron Devices (2006), 53(7), 1517-1723

In this paper, the influence of a 10-nm-thick silicondioxide layer, as a passivation or as a gate insulation, on the performance of heterojunction field-effect transistors (HFETs) and ... [more ▼]

In this paper, the influence of a 10-nm-thick silicondioxide layer, as a passivation or as a gate insulation, on the performance of heterojunction field-effect transistors (HFETs) and metal–oxide–semiconductor HFETs (MOSHFETs), based on an undoped AlGaN/GaN heterostructure on a SiC substrate, was investigated. Channel-conductivity results yield a nearly 50% increase of mobility in the MOSHFET samples compared to the unpassivated HFETs. This increase of the transport properties of the MOSHFET channel is confirmed by a similar 45% increase of the cutoff frequency, from 16.5 to 24 GHz. Hall measurements, however, show a 10% decrease of the mobility in the heterostructure with a SiO2 top layer. In this paper, the superior performance of the MOSHFET transistor, in contradiction to the Hall results, is attributed to the screening of the Coulomb scattering of the charged surface defects by the gate-metallization layer. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailOrigin-Dependent Neural Cell Identities in Differentiated Human iPSCs In Vitro and after Transplantation into the Mouse Brain
Hargus, Gunnar; Ehrlicher, Marc; Arauzo-Bravo, Marcos et al

in Cell Reports (2014)

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See detailOriginal oder Untertitel? Gleich-Berechtigung aller Kunstsparten: Zwei Beispiele
Tropper, Elisabeth UL; Ortmann, Katharina

in positionen. Texte zur aktuellen Musik (2016), 106

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See detailOriginal/Originalität
Dembeck, Till UL

in Trebeß, Achim (Ed.) Metzler Lexikon Ästhetik (2006)

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See detailLes origines au XIXe siècle du rang supra-constitutionnel des traités en droit luxembourgeois: l'enjeu de la monarchie
Heuschling, Luc UL

in Riassetto, Isabelle; Heuschling, Luc; Ravarani, Georges (Eds.) Liber amicorum Rusen Ergec (2017)

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See detailThe Origins of Legal Obligations. Towards a fundamental phenomenology of moral and legal obligation
Van Der Walt, Johan Willem Gous UL

in Matthews, Daniel; Veitch, Scott (Eds.) Law, Obligation, Community (2018)

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Peer Reviewed
See detail«Orphée à l'écran: un défi représentatif (avec Sabine Hillen)»
Roelens, Nathalie UL

in Canadian Review of Comparative Literature = Revue Canadienne de Littérature Comparée (1996)

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See detailDer Ort des Anderen. Zur Topologie (neo-)kolonialer Konflikte in Battaglia di Algeri und Syriana.
Pause, Johannes UL

in Bruns, Claudia (Ed.) „Rasse“ und Raum. Topologien zwischen Kolonial-, Geo- und Biopolitik. Geschichte, Kunst, Erinnerung (2017)

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Peer Reviewed
See detailOrthographic competence among multilingual school children: writing Moroccan Arabic in France
Weth, Constanze UL

in International Journal of Multilingualism (2015), 12(2), 196-209

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