![]() Ehrhart, Sabine ![]() in Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée (2017) In this contribution, I will present examples of common practice to overcome barriers, bridge boundaries and deconstruct borders at the workplace; these are centripetal or democratizing forces as they try ... [more ▼] In this contribution, I will present examples of common practice to overcome barriers, bridge boundaries and deconstruct borders at the workplace; these are centripetal or democratizing forces as they try to reduce the distance between people of different origins by creating inclusive spaces. My contribution to a comparative perspective comes from the field of ecolinguistics, a rather new discipline which tries to combine various interdisciplinary approaches in the field of communication, especially in complex environments, with a high diversity of linguistic systems [less ▲] Detailed reference viewed: 92 (4 UL)![]() ; de Saint-Georges, Ingrid ![]() in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 94(hiver), 1-25 Detailed reference viewed: 208 (0 UL)![]() ; ; et al in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 2(Winter), 1-202 Detailed reference viewed: 100 (3 UL)![]() ; de Saint-Georges, Ingrid ![]() in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 93(été 2011), 1-11 Detailed reference viewed: 120 (4 UL)![]() ; ; et al in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 93(été), 1-133 Detailed reference viewed: 191 (4 UL)![]() de Saint-Georges, Ingrid ![]() in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 93(été), 141-147 Detailed reference viewed: 70 (0 UL)![]() ; de Saint-Georges, Ingrid ![]() in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2009), 90 Detailed reference viewed: 95 (0 UL)![]() Ziegler, Gudrun ![]() in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2007), 86 L'analyse des situations de lecture conjointe et auto-initiée par des premiers lecteurs en situation multilingue contribue au développement de nouvelles perspectives sur la nature sociale des processus de ... [more ▼] L'analyse des situations de lecture conjointe et auto-initiée par des premiers lecteurs en situation multilingue contribue au développement de nouvelles perspectives sur la nature sociale des processus de lecture et de leur constitution langagière en interaction. Partant de l'analyse séquentielle des pratiques discursives établies par les co-lecteurs, le présent article identifie et discute trois éléments constitutifs qui permettent l'accomplissement du processus de lecture conjointe ainsi que la construction d'un objet de lecture partagée. L'analyse des processus de lecture partagée met en lumière des dimensions socio-cognitives situées, impliquées dans les (inter-)actions de lecture, complétant ainsi les questionnements récents autour des approches adaptées pour une analyse des littéracies en développement. [less ▲] Detailed reference viewed: 59 (0 UL)![]() Ziegler, Gudrun ![]() in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2006), 82 Detailed reference viewed: 104 (0 UL)![]() ; de Saint-Georges, Ingrid ![]() in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2006), 84 Detailed reference viewed: 95 (0 UL) |
||