References of "2012"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailTackling Complex Discrimination in International Taxation
Haslehner, Werner UL

in British Tax Review (2012), (5), 596-622

The article examines instances of "complex discrimination" in tax laws and proposes a solution for these cases on the basis of a normative understanding of the common non-discrimination provision in ... [more ▼]

The article examines instances of "complex discrimination" in tax laws and proposes a solution for these cases on the basis of a normative understanding of the common non-discrimination provision in bilateral tax treaties as a specific equality standard, which suggets the combined sequential application of the various non-discrimination rules typically contained in that provision. The result of this approach is a readily available solution for taxpayers who are subjected to 'complex' forms of discrimination that would not otherwise appear to be addressed in Article 24 of the OECD Model Tax Convention (and the tax treaties based on this model), without the need to amend the existing legal framework. [less ▲]

Detailed reference viewed: 316 (10 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailBecoming world-wise: An educational perspective on the rhetorical curriculum
Biesta, Gert UL

in Journal of Curriculum Studies (2012), 44(6), 815-826

Detailed reference viewed: 130 (0 UL)
Full Text
See detailDiscussion: Early warning systems for currency crises: A multivariate extreme value approach
Pisa, Magdalena UL

Diverse speeches and writings (2012)

Detailed reference viewed: 74 (7 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailThe German idea of Bildung and the Anti-Western Ideology.
Tröhler, Daniel UL

in Siljander, Pauli; Kivelä, Ari; Sutinen, Ari (Eds.) Theories of Bildung and Growth. Connections and Controversies between Continental European Educational Thinking and American Pragmatism (2012)

Detailed reference viewed: 267 (7 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes effets des dispositifs de formation hybrides sur l'apprentissage des étudiants : étude exploratoire menée dans le cadre de la recherche Hy-Sup
Deschryver, N; Lebrun, M; Mancuso, Giovanna UL et al

in Actes du Congrès 2012 de l’Association internationale de pédagogie universitaire (2012)

Detailed reference viewed: 108 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailComparing Six Modeling Approaches
Mussbacher, Gunter; Al Abed, Wisam; Alam, Omar et al

in Kienzle, Joerg (Ed.) Models in Software Engineering (2012)

Detailed reference viewed: 155 (5 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailNo education without hesitation. Thinking differently about educational relations.
Biesta, Gert UL

in Philosophy of Education Yearbook (2012)

Detailed reference viewed: 554 (2 UL)
See detailPädagogik der frühen Kindheit
Honig, Michael-Sebastian UL; Dippelhofer-Stiem, Barbara; Fried, Lilian et al

Book published by Beltz (2012)

Detailed reference viewed: 245 (2 UL)
Full Text
See detailSchlüsseldokument: Wildgänse rauschen durch die Nacht (Walter Flex) (Frühjahr 1915)
Schreiber, Catherina UL

in Prof. Dr. Helmut Altrichter (Ed.) 100(0) Schlüsseldokumente zur deutschen Geschichte im 20. Jahrhundert (Internetedition) (2012)

Der Wanderer zwischen beiden Welten (und somit auch das bekannteste darin enthaltene Gedicht Wildgänse rauschen durch die Nacht) ist – nach Erich Maria Remarques Im Westen nichts Neues – eines der ... [more ▼]

Der Wanderer zwischen beiden Welten (und somit auch das bekannteste darin enthaltene Gedicht Wildgänse rauschen durch die Nacht) ist – nach Erich Maria Remarques Im Westen nichts Neues – eines der erfolgreichsten literarischen Werke zum Ersten Weltkrieg. Sein Autor, Walter Flecks (1887-1917), wurde als Kriegsschriftsteller von den unterschiedlichsten sozialen Gruppen rezipiert. Das zu Beginn des Werks stehende Gedicht Wildgänse rauschen durch die Nacht ist darüber hinaus in zahlreichen Schulbüchern, Liedersammlungen und Zeitungen abgedruckt worden und erlangte große Bedeutung durch seine Verbreitung in den Jugendbewegungen des 20. Jahrhunderts. Zu einem Schlüsseldokument deutscher Geschichte wird es aber nicht nur durch seine vielfältige Rezeption und den hohen Bekanntheitsgrad, sondern auch als repräsentatives Beispiel affirmativer Kriegslyrik, anhand dessen eine ganze Mentalitätsgeschichte der geistigen Mobilmachung rekonstruiert werden kann: die für frühe Kriegsgedichte typischen Motive etwa der Sinnstiftung und des kollektiven Erlebnisses (wie Opfergedanke, Volksgemeinschaft) und des Aufbruchs (Heerfahrt) werden durch die Einbettung des Gedichts in die erst 1916 entstandene Erzählung mit Motiven späterer Kriegsliteratur wie dem individuellen Schützengrabenerlebnis verbunden. [less ▲]

Detailed reference viewed: 161 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSchlammfaulung statt aerober Stabilisierung – Trend der Zukunft?
Gretzschel, O.; Schmitt, T.G.; Hansen, Joachim UL et al

in Korrespondenz Abwasser Abfall (2012), 59(12), 1144-1152

Die Folgen steigender Energiepreise, Chancen durch Änderungen im Energierecht, aber auch die Erfordernis der zukünftig effizienten Nutzung der regenerativen Energieressource Klärschlamm spielen zunehmend ... [more ▼]

Die Folgen steigender Energiepreise, Chancen durch Änderungen im Energierecht, aber auch die Erfordernis der zukünftig effizienten Nutzung der regenerativen Energieressource Klärschlamm spielen zunehmend auch bei kleineren Kläranlagen eine Rolle. Heute geht es weniger um den wirtschaftlichen Neubau von anaeroben Stabilisierungsanlagen, sondern vielmehr um die Fragestellung der wirtschaftlichen Umstellung von aerober auf eine anaerobe Stabilisierung im laufenden Betrieb. Zur überschlägigen Prüfung dieser Umstellung wurden Kostenfunktionen abgeleitet sowie eine Checkliste erstellt. Diese Instrumente dienen Anlagenbetreibern und Planern zur Prüfung der Fragestellung, ob eine Kläranlage für eine Umstellung von aerober Stabilisierung auf Schlammfaulung möglicherweise geeignet ist und eine detaillierte Untersuchung durchgeführt werden sollte. Unter entsprechenden Rahmenbedingungen kann eine Umstellung bereits ab einer Ausbaugröße von 10 000 EW wirtschaftlich darstellbar sein. Der Beitrag erläutert Hintergrund, Auswirkungen auf die Energie- und Schlammbilanz sowie die Erstellung der Kostenfunktionen und den Einsatz der Checkliste. [less ▲]

Detailed reference viewed: 173 (4 UL)
See detailDie frühe Kindheit als Herausforderung der Kindheitsforschung
Honig, Michael-Sebastian UL

in Braches-Czyrek, Rita; Röhner, Charlotte; Sünker, Heinz (Eds.) Kindheiten. Gesellschaften. Interdisziplinäre Zugänge zur Kindheitsforschung (2012)

Detailed reference viewed: 186 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailInternalization of Age Stereotypes Into the Self-Concept via Future Self-Views: A General Model and Domain-Specific Differences
Kornadt, Anna Elena UL; Rothermund, Klaus

in Psychology and Aging (2012), 27(1), 164-172

We investigated a pathway through which age stereotypes (AS) become internalized into the self. Domain-specific AS, as well as future self-views (FS) and current self-views (CS), were assessed in a sample ... [more ▼]

We investigated a pathway through which age stereotypes (AS) become internalized into the self. Domain-specific AS, as well as future self-views (FS) and current self-views (CS), were assessed in a sample of middle-aged and older adults. AS were positively related to CS and this effect was mediated via FS. These relations were stronger for older persons, indicating that the internalization process depends on a self-categorization as being old. A comparison of life domains revealed that an age-dependent internalization of AS emerged mainly for those domains in which age-related changes are expected to occur during later phases of life. [less ▲]

Detailed reference viewed: 61 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailTowards A New Digital Historicism? Doing History In The Age Of Abundance.
Fickers, Andreas UL

in VIEW Journal of European Television History and Culture (2012)

Detailed reference viewed: 788 (25 UL)
Full Text
See detailEt manifest for pedagogikk.
Säfström, C.A.; Biesta, Gert UL

in Pedagogisk Profil (2012), 19(3), 6-10

Detailed reference viewed: 101 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDispositifs de formation hybrides : quels effets sur le développement professionnel des enseignants ?
Charlier, B; Lameul, G; Peltier, C et al

in Actes du Congrès 2012 de l’Association internationale de pédagogie universitaire (2012)

Detailed reference viewed: 81 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSuper-Poincarè algebras, space-times and supergravities (I)
Spiro, Andrea; Santi, Andrea UL

in Advances in Theoretical and Mathematical Physics (2012), 16(5), 1411--1441

Detailed reference viewed: 151 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailThe moral dimension of lifelong learning: Giddens, Taylor and the reflexive project of the self.
Zhao, K.; Biesta, Gert UL

in Adult Education Quarterly (2012), 62(4), 332-350

Detailed reference viewed: 127 (2 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEfficiency Bounds for estimating Linear Functionals of Nonparametric Regression Models with Endogenous Regressors
Severini, Thomas A.; Tripathi, Gautam UL

in Journal of Econometrics (2012), 170

Detailed reference viewed: 104 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDoing emancipation differently: Transgression, equality and the politics of learning
Biesta, Gert UL

in Civitas Educationis. Education, Politics and Culture (2012), 1(1), 15-30

Detailed reference viewed: 91 (0 UL)
See detailTechnologies et évaluation dans l’enseignement supérieur.
Burton, Réginald UL; Blais, JG; Gilles, JL

in Romainville, M (Ed.) Evaluation et enseignement supérieur. (2012)

Detailed reference viewed: 85 (6 UL)