References of "Scheuer, Claude"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailForword by the Editors
Scheuer, Claude; Bund, Andreas UL; Holzweg, Martin

in Scheuer, Claude; Bund, Andreas; Holzweg, Martin (Eds.) Changes in Childhood and Adolescence: Challenges for Physical Education (2018)

Detailed reference viewed: 21 (1 UL)
Full Text
See detailChanges in Childhood and Adolescence: Current Challenges for Physical Education
Bund, Andreas UL; Scheuer, Claude; Holzweg, Martin

Book published by Logos-Verlag (2017)

Founded in 1923 in Brussels, the Fédération Internationale d'Éducation Physique (FIEP) is an independent and globally engaged organization, aimed at promoting a broad range of activities in the fields of ... [more ▼]

Founded in 1923 in Brussels, the Fédération Internationale d'Éducation Physique (FIEP) is an independent and globally engaged organization, aimed at promoting a broad range of activities in the fields of physical education, sport for all, fitness and health, and recreation for people of all ages. It provides a network of contacts and a means of communication and exchange amongst scientists and organizations. <br /> <br />At the 12th FIEP European Congress in Luxembourg, leading researchers and educationalists from all over Europe addressed current challenges and developments in the field of physical education, for example, the physical activity behavior of young people, intercultural learning and inclusion and the use of digital technologies. [less ▲]

Detailed reference viewed: 249 (14 UL)
Full Text
See detailAbschlussbericht zum Forschungsprojekt "Bewegter Unterricht in Luxemburg"
Bund, Andreas UL; Scheuer, Claude

Report (2017)

Das Konzept der Bewegten Schule geht auf den Schweizer Pädagogen Urs Illi zurück, der es Mitte der achtziger Jahre vor allem für den Primarbereich entwickelte (Illi, 1995). Ausgehend von einer medizinisch ... [more ▼]

Das Konzept der Bewegten Schule geht auf den Schweizer Pädagogen Urs Illi zurück, der es Mitte der achtziger Jahre vor allem für den Primarbereich entwickelte (Illi, 1995). Ausgehend von einer medizinisch-gesundheitlichen (Bewegung als Gesundheitsressource) und entwick-lungs- und lerntheoretischen (Bewegung als zentrales Element der Kindesentwicklung, Bewe-gung als zusätzlicher Sinnes- und Erfahrungskanal) Begründung, geht es in diesem Konzept grundsätzlich darum, mehr Bewegung in die traditionelle „Sitzschule“ zu bringen. Am Projekt „Bewegter Unterricht in Luxemburg“ nahmen die SchülerInnen und Lehrkräfte der Grundschulen in Angelsberg, Larochette, Nommern, Lintgen und Vichten teil. An den Schulen Angelsberg, Larochette und Nommern fand im Untersuchungszeitraum von September 2014 bis Juni 2016 durchgehend Bewegter Unterricht statt. Diese Schulen werden im Weiteren als „Projektschulen“ bezeichnet. An den Schulen in Lintgen und Vichten wurde nicht „bewegt“ unterrichtet; diese Schulen dienten somit als Kontrollschulen. [less ▲]

Detailed reference viewed: 255 (11 UL)
Full Text
See detailEvaluation of basic motor competencies in primary school children: Development of a test instrument
Scheuer, Claude; Bund, Andreas UL; Herrmann, Christian

in Revista Espanola de Educación Física y Deporte (2015, July), 410 (Supl.)(3), 486

Detailed reference viewed: 57 (4 UL)
Full Text
See detailDevelopment and validation of a test intrument to assess basic motor qualifications in primary school
Scheuer, Claude; Bund, Andreas UL; Herrmann, Christian

Poster (2015, July)

Detailed reference viewed: 52 (3 UL)
Full Text
See detailProjekt „Bewegte Schule in Luxemburg“ - Eine Projektskizze
Bund, Andreas UL; Scheuer, Claude

Article for general public (2015)

Detailed reference viewed: 99 (9 UL)
Full Text
See detailMOBAQ-LUX8 – A competence-oriented test battery for 8 year-old Luxembourgish students: Item analysis
Scheuer, Claude; Bund, Andreas UL; Becker, Werner

in Physical education and sport - competences for life (2014, October)

Detailed reference viewed: 74 (3 UL)