References of "Samuel, Robin 50009791"
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See detailWohlbefinden in der Schule: Aktuelle Befunde, Potenziale und Herausforderungen
Residori, Caroline UL; Heinen, Andreas UL; Samuel, Robin UL

Conference given outside the academic context (2022)

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See detailDie Förderung von Wohlbefinden und Gesundheit als Aufgabe der Jugendarbeit
Meyers, Christiane UL; Biewers, Sandra UL; Heinen, Andreas UL et al

Conference given outside the academic context (2022)

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See detailEinleitung
Heinen, Andreas UL; Samuel, Robin UL; Vögele, Claus UL et al

in Heinen, Andreas; Samuel, Robin; Vögele, Claus (Eds.) et al Wohlbefinden und Gesundheit im Jugendalter (2022)

Wohlbefinden und Gesundheit im Kindheits- und Jugendalter haben in den vergangenen Jahren in der sozialwissenschaftlichen Forschung an Bedeutung gewonnen. Im Vordergrund steht dabei vor allem die ... [more ▼]

Wohlbefinden und Gesundheit im Kindheits- und Jugendalter haben in den vergangenen Jahren in der sozialwissenschaftlichen Forschung an Bedeutung gewonnen. Im Vordergrund steht dabei vor allem die Erforschung der Bedingungsfaktoren für die Entwicklung eines „guten“ Wohlbefindens und einer „guten“ Gesundheit bei Kindern und Jugendlichen. Die verschiedenen Fachdisziplinen beschäftigen sich mit Fragen zu Wohlbefinden und Gesundheit von Jugendlichen aus ihrer jeweiligen Perspektive. [less ▲]

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See detailWohlbefinden und Gesundheit im Jugendalter: Theoretische Perspektiven, empirische Befunde und Praxisansätze
Heinen, Andreas UL; Samuel, Robin UL; Vögele, Claus UL et al

Book published by Springer VS Wiesbaden (2022)

Dieser Open-Access-Band bietet eine Übersicht disziplinärer Zugänge und aktueller empirischer Befunde zum Wohlbefinden und gesundheitsrelevanten Verhalten von Jugendlichen und jungen Erwachsenen ... [more ▼]

Dieser Open-Access-Band bietet eine Übersicht disziplinärer Zugänge und aktueller empirischer Befunde zum Wohlbefinden und gesundheitsrelevanten Verhalten von Jugendlichen und jungen Erwachsenen. Internationale Perspektiven renommierter Experten sowie Beiträge von Akteuren aus verschiedenen Praxisfeldern in Luxemburg ergänzen die Sammlung. Sie machen diesen Band zu einem unverzichtbaren Werk nicht nur für Wissenschaftler, sondern auch für Fachpersonen aus der Praxis mit einem Interesse am Thema Wohlbefinden und Gesundheit junger Menschen. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailChanging Routinized Household Energy Consumption Using the Example of Washing, Cooking, and Standby: A Randomized Controlled Field Experiment of Home Energy Advice
Hess, Ann-Kathrin; Schubert, Iljana; Samuel, Robin UL et al

in Cleaner and Responsible Consumption (2022)

Despite advances in understanding routines, there is little knowledge about which aspects of routinized behavior people adjust during interventions. In this study, we applied an adjusted social practice ... [more ▼]

Despite advances in understanding routines, there is little knowledge about which aspects of routinized behavior people adjust during interventions. In this study, we applied an adjusted social practice theory framework to disentangle routinized energy consumption, focusing on energy services related to washing, standby, and cooking. We investigate the potential of home energy advice to change elements of routinized behaviors, namely meanings, knowledge, and technologies. Using a randomized controlled field trial on a probabilistic sample of households, we found short-term treatment effects related to increased usage of lids during cooking and improved knowledge of IT-related energy consumption, as well as negative effects regarding multi-sockets and washing frequency. Our findings suggest that meanings (e.g., preferences underlying routinized behaviors) are less subject to change, and that sociodemographic variables are associated with routinized behaviors in complex ways. Our disentangling of energy demand into elements of routines enables us to show how home energy advice may change behaviors and knowledge. This study highlights the benefits of a multifaceted perspective for understanding household energy consumption and can be used to inform intervention and policy design. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailObserving many researchers using the same data and hypothesis reveals a hidden universe of uncertainty
Breznau, Nate; Rinke, Eike Mark; Wuttke, Alexander et al

in Proceedings of the National Academy of Sciences (2022), 119(44), 2203150119

This study explores how researchers’ analytical choices affect the reliability of scientific findings. Most discussions of reliability problems in science focus on systematic biases. We broaden the lens ... [more ▼]

This study explores how researchers’ analytical choices affect the reliability of scientific findings. Most discussions of reliability problems in science focus on systematic biases. We broaden the lens to emphasize the idiosyncrasy of conscious and unconscious decisions that researchers make during data analysis. We coordinated 161 researchers in 73 research teams and observed their research decisions as they used the same data to independently test the same prominent social science hypothesis: that greater immigration reduces support for social policies among the public. In this typical case of social science research, research teams reported both widely diverging numerical findings and substantive conclusions despite identical start conditions. Researchers’ expertise, prior beliefs, and expectations barely predict the wide variation in research outcomes. More than 95 % of the total variance in numerical results remains unexplained even after qualitative coding of all identifiable decisions in each team’s workflow. This reveals a universe of uncertainty that remains hidden when considering a single study in isolation. The idiosyncratic nature of how researchers’ results and conclusions varied is a previously underappreciated explanation for why many scientific hypotheses remain contested. These results call for greater epistemic humility and clarity in reporting scientific findings. [less ▲]

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See detailCatMesNEET – Ein Maßnahmenkatalog für junge Menschen mit NEET-Status in Luxemburg
Nell, Josepha; Scheier, Elisabeth; Zuniga, Michaela et al

Report (2022)

Zielgruppe des Projektes CatMesNEET (Catalogue de mesures pour NEETs) sind Jugendliche und junge Erwachsene mit NEET-Status in Luxemburg. Die Abkürzung NEET steht hier für „Not in Education, Employment or ... [more ▼]

Zielgruppe des Projektes CatMesNEET (Catalogue de mesures pour NEETs) sind Jugendliche und junge Erwachsene mit NEET-Status in Luxemburg. Die Abkürzung NEET steht hier für „Not in Education, Employment or Training“ und meint Jugendliche, die keine Schule besuchen, keiner Arbeit nachgehen und sich nicht in beruflicher Ausbildung befinden.Es besteht kein nationaler Überblick über Zertifikate, die für die Teilnahme an einer Maßnahme vergeben werden. Diese Lücke soll ebenfalls in der Studie geschlossen werden. Zum einen wird erhoben, welche Massnahmen ein Zertifikat vergeben und zum anderen, worauf diese Zertifikate abzielen. In der ersten Feldphase wurde von Jugend- und Sozialarbeitern kommuniziert, dass Zertifikate durchaus einen wichtigen Stellenwert bei der Suche nach einem Ausbildungs- und Arbeitsplatz haben können. Ziel der Studie ist es daher, ein klares und differenziertes Bild der bestehenden Maßnahmen zur Unterstützung der in Luxemburg lebenden jungen Menschen mit einem problematischen NEET-Status im Alter zwischen 15 und 29 Jahren zu geben. Da der Fokus der Forschung auf Maßnahmen für junge Menschen mit NEET-Status liegt, wird auf individueller Ebene angesetzt, nämlich an der jeweiligen Situation der Betroffenen. Dies bedeutet, dass der Frage nachgegangen wird, welche Maßnahmen Jugendlichen helfen können, um ihrem NEET-Status zu überwinden. Es ist allerdings wichtig, darauf hinzuweisen, dass es auch auf einer strukturellen arbeitsmarktpolitischen Ebene Maßnahmen bedarf, die die NEET-Rate erheblich senken könnten. Daher gilt es festzuhalten, dass es sich bei der NEET-Thematik nicht nur um eine Problematik handelt, die auf individueller Ebene gelöst werden kann, sondern dass diese auch Maßnahmen auf struktureller arbeitsmarkt-, sozial-, und bildungspolitischer Ebene verlangt. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailHiring in Border Regions: Experimental and Qualitative Evidence from a Recruiter Survey in Luxembourg
Gutfleisch, Tamara; Samuel, Robin UL

in Journal for Labour Market Research (2022), 56

Firms in border regions typically deal with heterogeneous applicant pools that include both (foreign) domestic workers and cross-border commuters. However, we know little about recruiters’ workforce needs ... [more ▼]

Firms in border regions typically deal with heterogeneous applicant pools that include both (foreign) domestic workers and cross-border commuters. However, we know little about recruiters’ workforce needs and hiring practices in cross-border labour markets. Based on a survey of real recruiters in Luxembourg, this study presents experimental and qualitative findings on the role of country of residence in recruiters’ hiring intentions against foreigners. Luxembourg presents a rarely studied but highly relevant case for hiring practices owing to a combination of a strong economy, strict labour market regulations, and a transnational workforce. Drawing on data from a factorial survey experiment, we found no discrimination against Portuguese and French applicants living in Luxembourg. Yet, (highly skilled) cross-border workers from France and Germany faced disadvantages regarding recruiters’ hiring intentions. However, differences in effect sizes between foreigners and cross-border workers were small and not statistically significant. When further asked about the potential challenges of recruiting in Luxembourg’s cross-border labour market, respondents expressed concerns about flexibility, poor social fit, and cultural differences in hiring foreign and cross-border employees. Overall, our study provides further points of reference for studies on hiring intentions in cross-border labour markets across Europe. [less ▲]

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See detailYoung People and Covid-19 II: Evolution 2020 to 2021, Vaccination Willingness, and Impact of the Pandemic. Key data of the Preliminary Results of a Representative Survey of Adolescents and Young Adults in Luxembourg
Residori, Caroline UL; Schomaker, Léa UL; Bulut, Hamid UL et al

Report (2021)

This document provides an overview of the empirical basis for the results we present in the report “Young People and Covid-19 II: Evolution 2020 to 2021, Willingness for Vaccination and Effects of the ... [more ▼]

This document provides an overview of the empirical basis for the results we present in the report “Young People and Covid-19 II: Evolution 2020 to 2021, Willingness for Vaccination and Effects of the Pandemic1“ (Schomaker et al. 2021). Here, we present in detail the indicators mentioned in the report. Our analyses are based on the preliminary and weighted data of the 2986 participants of the YAC 2021 survey, who completed the questionnaire between the 2nd of August and the 22nd of September 2021. The methodological procedures on which the data is based are described in the next section. The data is marked according to the sections in the report and is organized in tables that provide an overview of the respective frequency distributions in percentage values. The data in this collection is disaggregated by gender, age group, migration status and socioeconomic status. [less ▲]

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