References of "Lassnigg, Lorenz"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailSoziale Inwertsetzung von Wissen, Erfahrung und Kompetenz in der Berufsbildung
Dietzen, Agnes; Powell, Justin J W UL; Bahl, Anke et al

Book published by Beltz Juventa (2015)

Welchen Wandel hat die Wertigkeit unterschiedlicher Wissensformen infolge gesellschaftlicher und ökonomischer Herausforderungen erfahren? Wie wird das Verständnis von Wissen und Können gegenwärtig in der ... [more ▼]

Welchen Wandel hat die Wertigkeit unterschiedlicher Wissensformen infolge gesellschaftlicher und ökonomischer Herausforderungen erfahren? Wie wird das Verständnis von Wissen und Können gegenwärtig in der Berufsbildung diskutiert? Wie verhält sich das erworbene Wissen zur Anwendung und Problemlösungsfähigkeit? Aufgrund erhöhter Qualifikationsanforderungen werden die Lerninhalte und Kompetenzen im Spannungsfeld von beruflicher und akademischer Bildung neu bestimmt. Die theoretisch-konzeptionelle und empirische Analysen vergleichen Strukturveränderungen zwischen beruflich-betrieblichen und akademischen Bildungsbereichen und präsentieren das neue Verhältnis von Wissen und Erfahrung, Handeln und Kompetenzen. [less ▲]

Detailed reference viewed: 260 (16 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailAustrian Corporatism and Gradual Institutional Change in the Relationship between Apprenticeship Training and School-based VET
Graf, Lukas UL; Lassnigg, Lorenz; Powell, Justin J W UL

in Busemeyer, Marius R.; Trampusch, Christine (Eds.) The Political Economy of Collective Skill Systems (2012)

Within the context of collective skill formation systems, Austria presents a case in which a well-developed vocational education and training (VET) system provides a differentiated set of pathways for ... [more ▼]

Within the context of collective skill formation systems, Austria presents a case in which a well-developed vocational education and training (VET) system provides a differentiated set of pathways for youth as they prepare their transitions from school to work. If we wish to draw lessons from a comparison of collective skill systems, the dynamic relationship between a strong dual apprenticeship training system and a robust school-based training system is one of the key factors differentiating VET in Austria from the VET systems in Germany and Switzerland. Indeed, we argue that the Austrian collective skill system as well as contemporary changes within it cannot be understood without understanding full-time vocational schooling in Austria. [less ▲]

Detailed reference viewed: 175 (8 UL)