References of "Fromknecht, Stephan"
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Peer Reviewed
See detailVersuche zur Tragfähigkeit von Ankerplatten mit einbetonierten Kopfbolzendübeln in schmalen Stahlbetonstützen
Fromknecht, Stephan; Odenbreit, Christoph UL; Dorka, Uwe

in Beton- und Stahlbetonbau (2010), 105(6), 362--370

Müssen große Lasten von Stahl‐ in Betonbauteile eingebracht werden, sind Ankerplattendetails mit aufgeschweißten Kopfbolzendübeln oft praktikable Lösungen. Dies gilt auch für die Befestigung von ... [more ▼]

Müssen große Lasten von Stahl‐ in Betonbauteile eingebracht werden, sind Ankerplattendetails mit aufgeschweißten Kopfbolzendübeln oft praktikable Lösungen. Dies gilt auch für die Befestigung von Stahlträgern an Stützen aus Stahlbeton. Hier können die Ankerplatten z. B. bauseits an der Schalung befestigt und mit dem Ortbeton einbetoniert werden. Die Dimensionierung dieser Einbauteile kann, wie auch die Berechnung von nachträglich installierten Befestigungsmitteln, derzeit nach Europäischen Technischen Zulassungen (ETA) erfolgen. Im Unterschied zu nachträglich installierten Befestigungen ist für die Ankerplatte mit einbetonierten Kopfbolzendübeln eine rechnerische Nutzung der Tragfähigkeit der Bewehrung möglich. Allerdings führen die diesbezüglichen Regelungen – im Vergleich zu den in... [less ▲]

Detailed reference viewed: 34 (5 UL)
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Peer Reviewed
See detailImprovement of Load Bearing Capacity in Design of Anchor Plates with Headed Shear Studs in Concrete Columns
Odenbreit, Christoph UL; Fromknecht, Stephan

in 2nd International Symposium on Connections between Steel and Concrete (2007)

A typical constructional solution for load bearing elements at the intersection between steel and concrete in high-rise- as well as multi-storey-buildings is the anchor plate in steel. Tests on the ... [more ▼]

A typical constructional solution for load bearing elements at the intersection between steel and concrete in high-rise- as well as multi-storey-buildings is the anchor plate in steel. Tests on the positive effects of reinforcement in constructions with small edge distances such as columns and wall edges show that the design solutions still can be improved compared to the regulations in technical approvals. The ambition of this research is the determination of the load flux between anchor plate, concrete and reinforcement, improved design and use of shear/tension hanger reinforcement, reduction of allowable edge distances and increase of allowable load in combination with reinforcement. Tests with different topologies of anchor plates and concrete structures were conducted. Explored are the ultimate forces in correlation to edge distance, anchorage reinforcement and load eccentricity. These forces are compared to ultimate allowable forces which are calculated according to current technical approvals for headed studs. [less ▲]

Detailed reference viewed: 29 (13 UL)