![]() Hadjar, Andreas ![]() in Pickel, Gert; Decker, Oliver; Kailitz, Steffen (Eds.) et al Handbuch Integration (2019) Im Rahmen des Beitrags wird die Rolle von Bildung für die Integration auf der individuellen Ebene und der gesellschaftlichen Ebene, und damit für Sozial- und Systemintegration diskutiert. Dabei wird von ... [more ▼] Im Rahmen des Beitrags wird die Rolle von Bildung für die Integration auf der individuellen Ebene und der gesellschaftlichen Ebene, und damit für Sozial- und Systemintegration diskutiert. Dabei wird von den Funktionen von Bildung – Vermittlung von Kenntnissen und Fähigkeiten, Vergabe von auf dem Arbeitsmarkt umsetzbaren Zertifikaten, Sozialisation von Normen und Werten – ausgegangen. Im theoretischen Teil wird ein Überblick gegeben über Konzeptionen zur Analyse von Bildung und Integration. Im empirischen Teil wird der Forschungsstand im Hinblick auf integrationsrelevante Bildungsfolgen unter besonderer Berücksichtigung von Folgen der Bildungsexpansion zusammengefasst. [less ▲] Detailed reference viewed: 121 (2 UL)![]() Hadjar, Andreas ![]() in Becker, Rolf (Ed.) Lehrbuch der Bildungssoziologie. 3. aktualisierte und überarbeitete Auflage (2017) Detailed reference viewed: 107 (2 UL)![]() ; Hadjar, Andreas ![]() in Becker, Rolf (Ed.) Lehrbuch der Bildungssoziologie. 3. aktualisierte und überarbeitete Auflage (2017) Detailed reference viewed: 467 (5 UL)![]() ![]() Hadjar, Andreas ![]() in Hadjar, Andreas; Gross, Christiane (Eds.) Education systems and inequalities. International comparisons (2016) Detailed reference viewed: 268 (3 UL)![]() ; Hadjar, Andreas ![]() in International Social Science Journal (2015), 213/214 Detailed reference viewed: 193 (13 UL)![]() Van Baars, Stefan ![]() in Lollino; Manconi; Guzzetti (Eds.) et al Engineering Geology for Society and Territory Volume 5 (2014, September) Luxembourg is geologically divided into two parts: Oesling in the North and Gut-land in the Middle and South. Oesling is part of the Ardennes plateau. Gutland was formed in the Triassic and Jurassic ages ... [more ▼] Luxembourg is geologically divided into two parts: Oesling in the North and Gut-land in the Middle and South. Oesling is part of the Ardennes plateau. Gutland was formed in the Triassic and Jurassic ages and is much younger than Oesling. It consists mainly of sedimentary rocks. Luxembourg has a variety of interesting, weak or problematic soils, such as the swelling gypsum layers, the layered schists of Wiltz and especially the weak Keu-per-Rhaetian-clay. The Rhaetian clay layer is mostly rather thin and is found at a relatively constant altitude and the band where it comes to the surface is identified by the varying erosion erratically found throughout Gutland. Approximately two third of all landslides are found along this line. Hence it was decided to investigate the Rhaetian clay in the geotechnical laboratory of the University of Luxembourg. Samples were taken from a pit at Rue de Mühlenbach on the north side of the city of Luxembourg and from a sliding slope of a building pit in Schutrange. The friction angle was found to be 8° at Mühlenbach and 3° at Schuttrange, which are both record low friction angles, which explains the high number of landslides in Luxembourg. [less ▲] Detailed reference viewed: 157 (6 UL)![]() Van Baars, Stefan ![]() in Geotechniek (2013) Luxemburg kent zeer interessante, zwakke en problematische bodemsoorten zoals de zwellende gips, de gelaagde schist van Wiltz en vooral de zwakke Keuper-Rhät-klei. Die laatste komt als een dun laagje in ... [more ▼] Luxemburg kent zeer interessante, zwakke en problematische bodemsoorten zoals de zwellende gips, de gelaagde schist van Wiltz en vooral de zwakke Keuper-Rhät-klei. Die laatste komt als een dun laagje in een groot deel van het land aan de oppervlakte. Ongeveer 2/3de deel van alle grondafschuivingen spelen zich hier af. Vandaar dat besloten is om de Rhät-klei te onderzoeken. Uit triaxiaalproeven die in het geotechnisch laboratorium van de Universiteit van Luxemburg gedaan zijn, blijkt dat deze klei een zeer kleine hoek van inwendige wrijving heeft en daardoor tot de zwakste kleien ter wereld gerekend mag worden. [less ▲] Detailed reference viewed: 82 (1 UL)![]() ; Hadjar, Andreas ![]() in Becker, Rolf; Schulze, Alexander (Eds.) Bildungskontexte Strukturelle Voraussetzungen und Ursachen ungleicher Bildungschancen (2013) Detailed reference viewed: 179 (4 UL)![]() Hadjar, Andreas ![]() in Soeffner, Hans-Georg (Ed.) Unsichere Zeiten. Herausforderungen gesellschaftlicher Transformationen. Verhandlungen des 34. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Jena 2008. Band 2 (Begleit-CD-ROM) (2010) Detailed reference viewed: 170 (0 UL)![]() ; Hadjar, Andreas ![]() in Berger, Peter A.; Hitzler, Ronald (Eds.) Individualisierungen. Ein Vierteljahrhundert „jenseits von Stand und Klasse“? (2010) Detailed reference viewed: 102 (0 UL)![]() ; Hadjar, Andreas ![]() in Becker, Rolf (Ed.) Lehrbuch der Bildungssoziologie (2009) Detailed reference viewed: 312 (0 UL)![]() Hadjar, Andreas ![]() in Becker, Rolf (Ed.) Lehrbuch der Bildungssoziologie (2009) Detailed reference viewed: 92 (1 UL)![]() Hadjar, Andreas ![]() Book published by Haupt Verlag (2009) A main mechanism behind the change in European and North American societies in the second half of the 20th century is the educational expansion, i.e. the increase in educational opportunities and the ... [more ▼] A main mechanism behind the change in European and North American societies in the second half of the 20th century is the educational expansion, i.e. the increase in educational opportunities and the higher demand for education. Whereas other abstract social processes like modernization have been widely theorized in social science literature, the educational expansion and its consequences in particular have not been well studied. Therefore the main aim of this compilation is to deal with the question of whether the demands of the educational reforms have been fulfilled and which other consequences the educational expansion has had. This book will focus on consequences of the educational expansion for individuals and their life courses as well as for the social structure and other societal areas such as culture and politics. Aspects that will be analysed in the light of educational expansion include participation in education, educational inequalities, labour market outcomes, educational returns, and gender differences as well as crime, life expectancy, and lifestyles. Countries analysed in the book include West European countries like Germany, France, Italy and Spain, East European countries (Hungary, Poland, and the Czech Republic) as well as the US. [less ▲] Detailed reference viewed: 224 (2 UL)![]() Hadjar, Andreas ![]() in Hadjar, Andreas; Becker, Rolf (Eds.) Expected and Unexpected Consequences of the Educational Expansion in Europe and the US. Theoretical approaches and empirical findings in comparative perspective (2009) Detailed reference viewed: 133 (2 UL)![]() Hadjar, Andreas ![]() in Evers, Adalbert; Klein, Ansgar (Eds.) Bürgergesellschaft als Projekt. Eine Bestandsaufnahme zu Entwicklung und Förderung zivilgesellschaftlicher Potenziale in Deutschland (2009) Detailed reference viewed: 450 (0 UL)![]() ![]() Hadjar, Andreas ![]() in Kolner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie (2007), 59(3), 410-439 In Demokratien wird von vielen Seiten eine zunehmende Abkehr der Bürger und Bürgerinnen von Politik beklagt. Haben die Bildungsreformen der 1960er Jahre, zu deren Grundanliegen auch die Förderung ... [more ▼] In Demokratien wird von vielen Seiten eine zunehmende Abkehr der Bürger und Bürgerinnen von Politik beklagt. Haben die Bildungsreformen der 1960er Jahre, zu deren Grundanliegen auch die Förderung politischen Engagements und die Erziehung zu mündigen Bürgerinnen und Bürgern gehörten, in diesem Punkt versagt? Im Rahmen dieses Beitrags wird der Frage nachgegangen, ob die Bildungsexpansion eine politische Mobilisierung zur Folge hatte, im Zuge derer unkonventionelle politische Partizipationsformen an Bedeutung gewonnen haben. Unter Nutzung kumulierter ALLBUS-Datensätze werden zunächst soziale Hintergrundmechanismen des Zusammenhangs zwischen Bildung und politischer Partizipation auf der individuellen Ebene betrachtet, um dann anhand einer simultanen Modellierung von Alters-, Perioden- und Kohorteneffekt unkonventionelle politische Partizipation im Zeitverlauf zu untersuchen. Im Ergebnis zeigen sich gleich bleibend starke Effekte des Bildungsniveaus sowie Hinweise, dass eine politische Mobilisierung stattgefunden hat. [less ▲] Detailed reference viewed: 352 (0 UL)![]() ![]() Hadjar, Andreas ![]() in Politische Vierteljahresschrift (2006), 47(1), 12-34 Detailed reference viewed: 139 (0 UL)![]() Hadjar, Andreas ![]() in Hadjar, Andreas; Becker, Rolf (Eds.) Die Bildungsexpansion. Erwartete und unerwartete Folgen (2006) Detailed reference viewed: 146 (0 UL)![]() ; Hadjar, Andreas ![]() Book published by VS Verlag für Sozialwissenschaften (2006) Die Bildungsexpansion ist eine der prägenden Entwicklungen der Moderne. Aber welche Folgen ergeben sich daraus? Der prominent besetzte Band mit ausgewiesenen Experten der Thematik analysiert die Folgen ... [more ▼] Die Bildungsexpansion ist eine der prägenden Entwicklungen der Moderne. Aber welche Folgen ergeben sich daraus? Der prominent besetzte Band mit ausgewiesenen Experten der Thematik analysiert die Folgen, zeigt überblicksartig zentrale Themenfelder auf und diskutiert den neuesten Forschungsstand. [less ▲] Detailed reference viewed: 164 (1 UL)![]() Hadjar, Andreas ![]() in Hadjar, Andreas; Becker, Rolf (Eds.) Die Bildungsexpansion. Erwartete und unerwartete Folgen (2006) Detailed reference viewed: 143 (0 UL) |
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