References of "Ziegler, Gudrun 40000749"
     in
Bookmark and Share    
See detailBeobachtungen zum Früherwerb Französisch in der Grundschule
Franceschini, Rita; Ziegler, Gudrun UL

Book published by Schneider (2007)

Detailed reference viewed: 49 (0 UL)
Full Text
See detailDoing reading - insights into literacy development from joint reading interactions
Ziegler, Gudrun UL

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2007), 86

L'analyse des situations de lecture conjointe et auto-initiée par des premiers lecteurs en situation multilingue contribue au développement de nouvelles perspectives sur la nature sociale des processus de ... [more ▼]

L'analyse des situations de lecture conjointe et auto-initiée par des premiers lecteurs en situation multilingue contribue au développement de nouvelles perspectives sur la nature sociale des processus de lecture et de leur constitution langagière en interaction. Partant de l'analyse séquentielle des pratiques discursives établies par les co-lecteurs, le présent article identifie et discute trois éléments constitutifs qui permettent l'accomplissement du processus de lecture conjointe ainsi que la construction d'un objet de lecture partagée. L'analyse des processus de lecture partagée met en lumière des dimensions socio-cognitives situées, impliquées dans les (inter-)actions de lecture, complétant ainsi les questionnements récents autour des approches adaptées pour une analyse des littéracies en développement. [less ▲]

Detailed reference viewed: 48 (0 UL)
See detailMit dem Vergrösserungsglas in eine Schulstunde
Ziegler, Gudrun UL

in Ziegler, Gudrun; Franceschini, Rita (Eds.) Beobachtungen zum Früherwerb Französisch in der Grundschule (2007)

Detailed reference viewed: 31 (0 UL)
See detailKorrigieren geht über ...? - oder wie im frühen Fremdsprachenunterricht auf lernersprachliche Äusserungen reagiert wird
Ziegler, Gudrun UL

in Ziegler, Gudrun; Franceschini, Rita (Eds.) Beobachtungen zum Früherwerb Französisch in der Grundschule (2007)

Detailed reference viewed: 54 (3 UL)
See detailEntre langue-objet et objets de discours: le formatage située des activités en classe de langue
Berger, Evelyne UL; Fasel, Virginie; Pekarek, Simona et al

in Revue de Psychologie (2007), (61), 16-25

Detailed reference viewed: 45 (0 UL)
Full Text
See detail"Ich wollte le chien sein" – Die Rolle des Code-switching beim Sprachenlernen und Unterrichten
Ziegler, Gudrun UL; Ehrhart, Sabine UL

in Ziegler, Gudrun; Franceschini, Rita (Eds.) Beobachtungen zum Früherwerb Französisch. Ein Arbeitsbuch für Studierende und Lehrkräfte (2007)

Detailed reference viewed: 78 (1 UL)
See detailCompte-rendu: Repenser l'enseignement des langues: comment identifier et exploiter les compétences?
Ziegler, Gudrun UL

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2006), 82

Detailed reference viewed: 94 (0 UL)
Peer Reviewed
See detail„ich kann kein französisch“ – oder wie lässt sich der Sprachstand im Früherwerb des Französischen bestimmen?
Ehrhart, Sabine UL; Ziegler, Gudrun UL

in Ziegler, Gudrun; Franceschini, Rita (Eds.) Beobachtungen zum Früherwerb Französisch: Ein Arbeitsbuch für Studierende und Lehrkräfte (2006)

Detailed reference viewed: 55 (0 UL)
See detailEine Fremdsprache früh lehren! - Eine Fremdsprachen früh lernen? Anmerkungen zum ganz alltäglichen Situationen im Frühunterricht
Ziegler, Gudrun UL; Dauster, Judith

in Schlüter, Norbert (Ed.) Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen (2006)

Detailed reference viewed: 50 (0 UL)
See detailCatégoriser et communiquer: quelques fonctions des stéréotypisations en classe de langue
Ziegler, Gudrun UL

in Travaux de Didactique du Français Langue Etrangère (2006), 55

Detailed reference viewed: 37 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailCoda: Ausblick auf eine ›blended theory‹ in der Erforschung des Spracherwerbs Coda
Franceschini, Rita; Ziegler, Gudrun UL; Müller, Natascha

in Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik [= LiLi] (2006), 36(143), 119-121

Detailed reference viewed: 35 (0 UL)
See detailInteragieren im fremdsprachlichen Unterricht Problembereiche und Perspektiven
Ziegler, Gudrun UL

in Klippel, Friederike; Hahn, Angela (Eds.) Sprachen schaffen Chancen. Dokumentation zum 21. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) (2006)

Detailed reference viewed: 26 (0 UL)
See detailL'entretien rétrospectif: son apport à l'analyse de l'interaction communicative en classe de langue
Ziegler, Gudrun UL

in Zarate, Geneviève; Cain, Alabne (Eds.) L'entretien : ses apports à la didactique des langues (2006)

Detailed reference viewed: 144 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailDetermination und Referenz im frühen L2 Erwerb Französisch
Ziegler, Gudrun UL

in Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik [= LiLi] (2006), 36(143), 25-69

Detailed reference viewed: 97 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailSpracherwerb: generativ - interaktiv. Einführung
Ziegler, Gudrun UL; Franceschini, Rita; Müller, Natascha

in Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik [= LiLi] (2006), 36(143), 199-122

Detailed reference viewed: 62 (0 UL)
See detailWie Fremdes vermittlen? Zur Funktion von Stereotypisierungen in der Unterrichtskommunikation
Ziegler, Gudrun UL

in Altmayer, Claus; Forster, Roland; Grub, Frank Thomas (Eds.) Deutsch als Fremdsprache in Wissenschaft und Unterricht: Arbeitsfelder und Perspektiven: Festschrift fur Lutz Gotze zum 60. Geburtstag (2004)

Detailed reference viewed: 87 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailEffizienz des Frühunterrichts: begleitende Forschung im Rahmen der Fremdsprachenreformen
Ziegler, Gudrun UL; Dauster, Judith

in Scandinavian Journal of Primary Health Care. Supplement (2004), (2), 24-28

Detailed reference viewed: 38 (0 UL)
Peer Reviewed
See detail‘C'est canard’ – ‘C'est un vert’. Der Artikelgebrauch im frühen gesteuerten Erwerb des Französischen
Ziegler, Gudrun UL; Mutz, Katrin

in Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik [= LiLi] (2003), 33(131), 76-105

At an early stage of instructed foreign language learning (French), young learners develop a simplest language which reflects similarities with adult learner varieties, Creole systems and strategies of ... [more ▼]

At an early stage of instructed foreign language learning (French), young learners develop a simplest language which reflects similarities with adult learner varieties, Creole systems and strategies of (first) language acquisition. Due to the fact that their L1 (German) has still to be extended, especially in terms of the written variety, learners interact in an environment with specific language use. Considering young learners language production, examples of article use in instructed interaction were investigated. [less ▲]

Detailed reference viewed: 118 (0 UL)